תקדימי בלוד: בהנחיית ראש העיר הוחמרו הנחיות ההתנהגות וההיגיינה בעסקים לממכר מזון ותרופות

נוכח סכנת ההידבקות בנגיף הקורונה בסופרים ובפארמים, הנחה ראש העיר, יאיר רביבו, להחמיר בהנחיות כדי להגן על ציבור הצרכנים תושבי העיר.

בין ההנחיות החדשות שגובשו יחד עם המחלקה המשפטית בעירייה, חובת מדידת חום לכל לקוח טרם כניסה לעסק וחיטוי עגלות ע"י מאבטח, הצבת כפפות חד פעמיות, אלכוג'ל ומסיכות אשר יוצעו לקונים בכניסה לחנות, בחינת הכנת סלי מזון אחידים שיוצעו ללקוחות במטרה לקצר את משך השהות, ולקראת פסח – סידור מוצרי הצריכה הבסיסיים בנגישות רבה ובמקום מרכזי בכניסה.

אמצעי היגיינה בכניסה למרכולים: בתוך כך חודדו ההנחיות גם ללקוחות, לפיהן מי שחולה או חש ברע חל איסור הגעה לחנות, חובת שימוש במסכות וכפפות חד פעמיות, הקפדה על שמירת מרחק בתוך החנות ובזמן ההמתנה מחוץ לחנות.

בביקורת שערך אגף רישוי עסקים בעיריית לוד במס' מרכולים ברחבי העיר, במטרה לבחון את יישום ההנחיות, נמצא כי במרבית בתי העסק קיימת הקפדה על הכללים שמטרתם מניעת התפשטות נגיף הקורונה בקרב הציבור.

לאחר הסברה שנעשתה בכל עסק, גילו בעלי המרכולים נכונות רבה והבטיחו את שיתוף הפעולה ותיקון כל ליקוי שנמצא, לרבות הקפדה על כניסת לא יותר מ 7-10 לקוחות בו זמנית, ושמירת מרחק של 2 מטר בין הלקוחות.

שילוט על שמירת מרחק של 2 מטר בין הלקוחות: ראש העיר מסר את תודתו לדני כהן – סגן מנהל אגף התפעול ואחראי רישוי עסקים, ולברוך סילבר – מנהל אזורי תעסוקה ועסקים, על ביצוע הביקורת וההסברה בכל בתי העסק.

בהקשר זה ציין ראש העיר בפוסט שהעלה קודם להנחיות החדשות והמחמירות: "כפי שידעתי לפרגן לסופרים שפתחו מוקדם למבוגרים, אני כעת קורא לכם, אל תתקרבו לשם! המקומות האלה מפוצצים בקורונה ומשרד הבריאות מאפשר להם להעסיק מאות עובדים שחלקם נשאים של הנגיף".

עתה כאמור, עם פרסום ההנחיות החדשות ולאחר שבעלי בתי העסק גילו נכונות רבה לפעול בהתאם, פונה ראש העיר לתושבים וקורא גם להם להישמע להנחיות ולנהוג משנה זהירות בעת ההגעה למרכולים לממכר מזון ולפארמים.

תמונות: עיריית לוד.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן