תערוכה לאמנות עכשווית במוזיאון מורשת החשמונאים במודיעין

בתערוכה תציג גם האמנית טליה קוץ שמיר, אשר משפחתו של אחיה, אביב, ואשתו, ליבנת, נרצחה ב-7 באוקטובר. ציוריה הפכו אנדרטה לרגעים של יום יום, לפיסות החיים שנקרעו באכזריות מעולמנו. 

“מה תשתו”? מים, תה וקפה באמנות ובארכיאולוגיה: תערוכה מתחלפת חדשה לאמנות עכשווית במוזיאון מורשת החשמונאים

לפני כשנה הושק בעיר ליין תערוכות ייחודי MOMO – לאמנות עכשווית במוזיאון מורשת החשמונאים, המציג תערוכות קבוצתיות של אמנות ישראלית. התערוכות מתכתבות עם הארכיאולוגיה ועם חלל המוזיאון, שבו מוצבים ממצאים ארכיאולוגיים המספרים את סיפורה של העיר מימי החשמונאים ועד לימי הקמת העיר המודרנית, באמצעות חוויה רב חושית ואינטראקטיבית המותאמת לכל המשפחה.

בימים אלה מושקת התערוכה השנייה, אשר מציבה שאלה טריוויאלית המופנית לאורח הנכנס אל הבית – “מה תשתו?” קפה? תה? מים?”. דיבור של שגרה המשדר הכנסת אורחים, חמימות, נינוחות וידידות. בתערוכה יוצגו ממצאים ארכיאולוגיים לצד עבודות של אמניות ואמן עכשוויים המשתמשים ביצירתם בחומרים אלו: מים, תה וקפה, במובן הגשמי ובמובן המטפורי ומרכיבים מחדש נרטיב ייחודי החורג מהיחס השגור למשקאות אלו.

התערוכה נעה בין עולמות, תרבויות ורגשות. היא גולשת למחשבות ופרשנות על הבית ומשמעותו. כך למשל, מדוע האמנית דבי אשרת רוקמת על שקיות תה משומשות? איך לכדה האמנית דליה חי אקו את עין הרע שאמא שלה קראה בקפה שלה? למה האמנית שלומית באומן מנסה לייצב על ראשה ספלים המתנפצים בקול שאון גדול? מדוע האמן צ’נצ’ל בנגה כותש ראש בתוך מכתש ועלי המיועדים לכתישת תבלינים? והאם ידעתם שלפני 3,500 שנים השתמשו בביצי יען לאחסון מים?

התערוכה הייתה אמורה להיפתח באמצע חודש נובמבר, אבל בשבעה באוקטובר חרב עלינו עולמנו וביתנו והזמן קפאו מלכת. הבית, שהיה גם מבצר וגם מרחב מפגש ואירוח, עבר טלטלה עזה.

בתערוכה תציג גם האמנית טליה קוץ שמיר, אשר משפחתו של אחיה, אביב, ואשתו, ליבנת, נרצחה ב-7 באוקטובר, סדרה של ציורים בטושים על נייר בה היא מתארת אנשים וחפצים מהמרחב הביתי, כולל ציורים מביתם של אביב וליבנת. ציוריה הפכו אנדרטה לרגעים של יום יום, לפיסות החיים שנקרעו באכזריות מעולמנו.

אוצרות: סיגל מנור בנגה ומירב שי, התערוכה תינעל ב-25.7.24, שעות פתיחת המוזיאון:

שני 16:00 – 20:00 שלישי וחמישי 10:00 – 18:00 I רביעי 10:00 – 16:00 I שישי ושבת 10:30 – 13:30

מוזיאון מורשת החשמונאים מאז ועד היום רח’ דם המכבים 24, מודיעין מכבים רעות. טלפון: 08-9737344

◼️ לקבוצת חדשות מודיעין-מכבים-רעות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תיירות, תרבות ופנאי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דבי אשרת | יערה רבינוביץ | דליה חי אקו | טליה קוץ שמיר

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן