תכירו את מירה בן חמו – המצילה חיים בגן יבנה, אשדוד והסביבה

אישה קטנת מימדים מצילה חיים בגן יבנה, אשדוד והסביבה (ואם היא נופשת באילת – אז גם שם). האישה הזאת – מירה בן חמו, נשואה לעמי ודמות פופולארית ביישוב מגוריה – גן יבנה, מחלקת את מספר הטלפון שלה לכולם, עוזרת לציבור ומצילה חיים כאמור.

את מירה בן חמו, עובדת בקופת החולים מאוחדת כדוגמת (סניף פרנדלי), כוננית מד”א, נהגת אמבולנס ומתנדבת ידועה גם במשטרה, גננת במקצועה ואוטוטו גם תשמש כליצנית רפואית – אין כמעט מי שלא מכיר. השבוע במסגרת עבודתה במאוחדת קיימה קורס החייאה לתינוקות. וידוי נאות: לפני שנה ושלושה חודשים לערך ילדתי, אני נמנית בין לקוחות מאוחדת ומקבלת שירותים בטיפת חלב בסניף גן יבנה (בהובלתה של גלית אל חי). הגם שיש בביתי מי שיכול להדריכני בנושא החייאת תינוקות – בחרתי להודיע למירה שאני מגיעה. לעתים, דווקא ממי שפחות מכירים – לומדים יותר.

אף אחד לא הכין אותי לרגע בו ארד על ארבע ואצטרך להניח את כפות ידיי במשולב על חזה הבובה, כדי לדמות החייאה. לרגע הזה לא ציפיתי, קפאתי במקומי, והבנתי – הקורס הזה מחייה אנשים, האישה הזו שליחה ואתם, כל מי שקורא את השורות האלה, חייב להגיע לפחות פעם אחת לקורס החייאה. החכמתי המון, ואני מאמינה שחלילה אם תיווצר לצידי סיטואציה דומה אדע שבמרחק מה יש דפיברילטור ועליי לחייג רק למוקד מד”א – 101 ובמקביל לבצע החייאה.

ובחזרה למירה בן חמו. פחות מעשר נשים היינו בקורס ההחייאה שהתקיים בסניף מאוחדת המקומי (עצמאות 8, גן יבנה) – מירה העבירה את הקורס בהומור רב מחד – וברצינות גדולה מאידך, שיתפה בדוגמאות מהמציאות, חלקם סיפורים קשים וחלקם סיפורים שהסתיימו בסוף טוב הודות לידע בסיסי בהחייאה. בין היתר סיפרה מירה, כי כמעט בכל שישי, כשהיא מבשלת בביתה, היא מוזעקת לסייע לאירוע שמתרחש ביישוב. “עמי”, אני קוראת לבעלי, “הסירים על האש, יצאתי למקרה”. כולן צוחקות ומאזינות בקשב רב למסרים הבוקעים מפיה – וניכר כי יש לה, למירה בן חמו, המון מה להעניק מתוך ניסיונה רב השנים. המסרים חלחלו, דימינו החייאות ונראה שבמאני טיים, הלוואי ולא נצטרך, אבל לפחות נדע להזעיק עזרה ולתת מענה ראשוני.

 

צילום: חדשות 08

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
נעמאמי
נעמאמי
1 year ago

ישר כח אלופה!!!

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
נעמאמי
נעמאמי
1 year ago

ישר כח אלופה!!!

דילוג לתוכן