תוכנית הביטחון של כפיר סויסה עבור תושבי קרית גת

על רקע אירועי השבעה באוקטובר בקריית גת: תוכנית הביטחון של המועמד לראשות העיר כפיר סויסה נחשפת וכוללת מחסומים בכל הכניסות העיר, מערך מצלמות עם חיישני תנועה, מיגון מוסדות חינוך ופריסת ממ”דים תקניים

על רקע אירועי השבעה באוקטובר וטענות קשות שעלו בקרב התושבים כנגד עיריית קריית גת והעומד בראשה אבירם דהרי, על הזנחה חמורה של הביטחון בעיר ואי הצבת שמירה ובקרה בכניסות לעיר, מחסור במיגון במוסדות חינוך ובשכונות מגורים, גיבש לאחרונה המועמד לראשות העיר ומנכ”ל משרד התרבות והספורט לשעבר כפיר סויסה תוכנית ביטחון מקצועית ומפורטת לתיקון ליקויי הביטחון ושיקום מערך הביטחון והחירום בעיר.

את התוכנית גיבש סויסה – שכיהן בעצמו בתפקידי ניהול מקצועיים של גופים ציבוריים גדולים – בהתייעצות עם מי שכיהן כראש אגף המבצעים במשטרת ישראל ומפקד מרחב שרון, ניצב בדימוס ברטי אוחיון. חדירת אלפי המחבלים בשבעה באוקטובר ליישובי העוטף וערי הדרום, אשר נמצאים במרחק קטן מהעיר קריית גת, חידדה לתושבים את הצורך בשינוי תפיסת הביטחון המקומית באופן מיידי ושינוי עמוק ויסודי במערכות הקיימות כדי להבטיח את ביטחון התושבים.

כזכור, פורסם בכלי התקשורת סמוך למועד מתקפת הטרור כי מחבלי יחידת העילית של ארגון הטרור החמאס אשר חדרו לדרום, אחזו גם במפות של העיר קריית גת, אליה תיכננו ככל הנראה להגיע ו/או לבצע טבח כפי שעשו ביישובי העוטף, באופקים ובשדרות.

תוכנית הביטחון של המועמד לראשות העיר כפיר סויסה מתייחסת גם לצורך הביטחוני המיידי לשנות נתונים בשטח כמו: הצבת מחסומים בכל הכניסות לעיר המאפשרים סגירה הרמטית מיידית במקרה של חשש לחדירה וגם הקמת מערך מצלמות חכמות עם חיישנים טכנולוגיים מתקדמים שמזהים קול ותנועה ומנטרים בזמן אמת פעילות חריגה, בדגש על אתרי הבנייה בעיר.

בנוסף, גם הקמת משמר עירוני שיורכב מ-4 כיתות כוננות, 20 לוחמים בכל כיתה, יוצאי יחידות קרביות בלבד שיבצעו תרגילים באופן שוטף ויתנו מענה ראשוני בזמן אמת. כמו-כן, יתוגבר השיטור העירוני תוך שיתוף פעולה אזרחי עם גורמי אבטחה פרטיים שייצור סביבה בטוחה ומוגנת.

גם בחלק המיגוני, מציג סויסה בתוכניתו את הצורך במיגון מוסדות החינוך באופן מיידי על מנת לאפשר שגרת לימודים רציפה, השמשת כלל המקלטים הציבוריים בעיר ומתן פתרון למבנים חסרי מיגון באמצעות פריסת ממדים תקניים מוכנים. בפן הניהולי, לפי התוכנית של סויסה, תוקם מנהלת חירום עירונית שתסנכרן את כלל הגורמים במצבי חירום ותהיה כפופה לראש הרשות וכן יופקו תכניות הפעלה למצבי חירום והיערכות לתרחישים השונים. אחד מסעיפי התכנית מתייחס לכוונת סויסה לערוך סקר מקיף בכל נושא החירום והמיגון בעיר על מנת לתת מענה מדויק לצרכים של העיר בנושאים החשובים הללו.

כאמור, עיקרי תוכנית הביטחון של המועמד לראשות העיר כפיר סויסה:

– מחסומים בכניסות לעיר: הצבת מחסומים בכל הכניסות לעיר המאפשרים סגירה הרמטית מיידית במקרה של חשש לחדירה.

– הקמת המשמר העירוני: הקמת משמר עירוני שיורכב מ-4 כיתות כוננות, 20 לוחמים בכל כיתה, יוצאי יחידות קרביות בלבד שיתנו מענה ראשוני בזמן אמת. יבצעו תרגילים באופן שוטף.

– תגבור השיטור העירוני: תגבור השיטור העירוני תוך שיתוף פעולה אזרחי עם גורמי אבטחה פרטיים שייצור סביבה בטוחה ומוגנת.

– מצלמות עם חיישני תנועה: הקמת מערך מצלמות חכמות עם חיישנים טכנולוגיים מתקדמים שמזהים קול ותנועה ומנטרים בזמן אמת פעילות חריגה בדגש על אתרי הבנייה בעיר.

– הקמת מינהלת חירום: הקמת מנהלת חירום עירונית שתסנכרן את כלל הגורמים במצבי חירום ותהיה כפופה לראש הרשות.

– תוכנית מוכנות לשעת חירום – חידוד תכניות הפעלה למצבי חירום + היערכות לתרחישים השונים.

– מיגון מוסדות החינוך: מיגון כלל מוסדות החינוך באופן מיידי על מנת לאפשר שגרת לימודים רציפה.

– השמשת כלל המקלטים הציבוריים בעיר ומתן פתרון למבנים חסרי מיגון באמצעות פריסת ממדים תקניים מוכנים.

◼️ לקבוצת חדשות קרית גת והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

צילום: אלעד מלכה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אסף
אסף
8 months ago

בשם הביטחון נמשיך לסגור את האזרחים ולמגן אותם ללא היכר עד שירגישו בטוחים?
זו ממש לא הדרך ליצור ביטחון.

מולייר
מולייר
8 months ago

חחחחחחחחחחחחח

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אסף
אסף
8 months ago

בשם הביטחון נמשיך לסגור את האזרחים ולמגן אותם ללא היכר עד שירגישו בטוחים?
זו ממש לא הדרך ליצור ביטחון.

מולייר
מולייר
8 months ago

חחחחחחחחחחחחח

דילוג לתוכן