שולטים בענף: יליד יבנה רון בן ישי והאס זכו שוב באליפות אירופה בפוצ'יוולי

השניים זכו בפעם השלישית בהיסטוריה, בתחרות שהתקיימה בגרמניה. בן ישי סיפר אחרי הזכייה: "אושר גדול, אנחנו בתכנון לפתח את הענף גם ביבנה"

אלוף אירופה והוא משלנו: יליד יבנה, רון בן ישי, ומאור האס ממשיכים לשלוט בענף הפוצ'יוולי וזכו בפעם השלישית בהיסטוריה באליפות אירופה שהתקיימה בגרמניה.

למרות המצב הביטחוני הקשה ולא מעט התרעות ברחבי אירופה, הישראלים, בסיוע העמותה לקידום הפוצ'יוולי בישראל, החליטו לנסוע לגרמניה, והביאו כבוד ענק לישראל וליבנה בפרט. רון ומאור עשו זאת בפעם השלישית בהיסטוריה שלהם, וקטפו את האליפות הנכבדת. בראיון לאחר הזכייה, רון מספר לנו על אהבה לענף הייחודי, על התחרויות בעולם, על השאיפות לעתיד והתכנון לפתח את הענף גם ביבנה.

הסבר על ענף הספורט פוצ’יוולי

פוצ’יוולי הוא משחק דמוי כדורעף וכדורשת חופים שמשחקים עם כל חלקי הגוף חוץ מהידיים. שני שחקנים בכל קבוצה צריכים לגרום לכדור לפגוע בקרקע של הקבוצה השנייה.

שורשיו של משחק הפוצ'יוולי בחוף קופקבנה שבריו דה ז'ניירו, ברזיל, בשנות השישים של המאה העשרים. שם הוא התפתח כמשחק אימון לשחקני כדורגל. על מנת לא להפר את החוק אשר אסר בזמנו לשחק כדורגל על חוף הים, העבירו השחקנים את כדור הרגל ביניהם מעל רשת כדורעף החופים כדי לשפר את טכניקת המשחק ובה בשעה להימנע מהחרמת הכדור על ידי פקחי החוף.

רון, מאיפה התחיל אהבה לפוצ’יוולי?

"הכל התחיל לפני כ-10 שנים, שעוד הענף לא היה מפותח. ראיתי את השחקן אושרי כהן והחבר'ה משחקים ומשם התאהבתי במשחק. כמה ימים אחרי כבר אני והחבר'ה הלכנו לחוף עם הכדור. בהתחלה זה היה מאוד קשה, זה ספורט לא פשוט וצריך ללמוד איך להקפיץ ובתנאים של חול זה לא קל בכלל".

מתי התחלת להתחרות?

"נסעתי לדרום אמריקה לטיול אחרי צבא, ומשם נכנסתי ללופ הזה. שמה אתה באמת לומד את הטכניקות, הם נולדים עם הכדור. בגיל 23 בערך כבר נרשמתי לתחרויות".

תספר על התחרות האחרונה בגרמניה.

"זו השנה השלישית שאנחנו חוזרים לארץ כזוכים, שזה מרגש קודם כל. ממש בימים האחרונים חזרתי משם. שיחקנו נגד כל הקבוצות החזקות באירופה – איטליה, ספרד, פורטוגל. בגמר שיחקנו נגד איטליה, שלא עשו לנו חיים קלים. הרמה מאוד גבוהה שם, אבל יחסית לכל אירופה, פוצ’יוולי בארץ מאוד מפותח. אנחנו מדינה של חופים וכולם אוהבים כדורגל ובים, אז זה שילוב מצוין".

מה העיסוק שלך מלבד התחרויות?

"יש לי מועדון של אימוני פוצ’יוולי. אחד בת"א, המועדון המרכזי, כששם נמצאים 300 מתאמנים. יש לי מרכז גם ברעננה, ובמושב גליה. אני כל יום מגיע ממקום למקום, ומנסה לפתח את הענף כמה שיותר. עכשיו המטרה לפתח את הענף גם ביבנה".

בעקבות ההצלחה, רון בן ישי נפגש לפני מספר שבועות עם ראש העיר רועי גבאי ועם מנהל מחלקת הספורט שאול דוד, במטרה לבחון אפשרות פיתוח הענף ופתיחת חוגים. חשוב לציין כי ביבנה הוקמו מגרשי פוצ’יוולי ברחוב הנמל, שמשמשים את התושבים. בנוסף העירייה מקדמת הקמת מגרשי פ'וציוולי נוספים במסגרת פיתוח מערב העיר.

איך הייתה הפגישה עם ראש העיר?

"הייתה פגישה מאוד חיובית וטובה. ראש העיר ממש התלהב מהרעיון. הוא בעצמו היה בברזיל והקפיץ כדור, כך שהוא מבין את הרקע שממנו אני מגיע. היה לו המון התלהבות להקים גם את המגרשים הללו ביבנה ולפתח את הענף הזה. החלטנו שממש בקרוב נתחיל לפתוח קבוצות אימון ביבנה, גם לילדים ונוער ולבוגרים".

כיליד העיר, אתה חושב שהנוער ביבנה יתחבר לענף?

"אין לי ספק. זו עיר של כדורגל. ברגע שאתה מכניס מישהו שאוהב כדור לתוך מגרש חול ומלמד אותו איך מקפיצים, הוא פשוט מתאהב. זו עובדה".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד כמה שנים?

"השאיפות להמשיך לנצח באליפויות עולם. כל פעם שאנחנו מגיעים לתחרויות האלה אנחנו מסיימים גבוה מאוד. יש לנו עוד חודש אליפות בצרפת, ונקווה לעשות גם שם היסטוריה".

 

 

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: פרטי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן