רק בגלל הרוח: שבוע תנועות הנוער יוצא לדרך

שבוע תנועות הנוער יתקיים בירושלים זו השנה הרביעית. השבוע הוא אירוע השיא עבור למעלה מ-13,000 חניכי תנועות הנוער בעיר. ראש העיר, משה ליאון: “תנועות הנוער הן תיבת האוצר של העיר”

על מנת לחשוף את צעירי העיר לרוחן של תנועות הנוער ולערכיהן, עיריית ירושלים תקיים השבוע (22-26.9) את אירועי “שבוע תנועות הנוער” זו השנה הרביעית. לאורך כל ימות השבוע יתקיימו ברחבי העיר אירועי הפנינג והיכרות עם התנועות השונות. הפעילויות השנה ידגישו את המאחד והמשותף בין בני הנוער מתנועות שונות ויעלו על נס את רוח הנתינה וערכי ההתנדבות שמאפיינים את התנועות והנוער הירושלמי, שהוכיחו את עצמם במגוון פעילויות שהובילו במהלך השנה החולפת.

תנועות הנוער השונות יקיימו הפסקות פעילות בבתי הספר ברחבי העיר, בהן יציגו את פעילותן לתלמידים, ויפתחו את סניפי התנועות בחמש שכונות ברחבי העיר: חומת שמואל, גילה, פסגת זאב, קריית יובל וגוננים. אירועים אלה יחשפו את פעילות החינוך הבלתי-פורמלי, גם לנוער שאינו חבר באחת התנועות.

בתנועות הנוער בירושלים חברים כ-13,000 חניכים מכיתות ג’ ועד כיתות י”ב, המשתתפים באופן פעיל בפעילויות השונות: מפגשים שבועיים, טיולים במהלך השנה, הכשרות למדריכים, סמינרים והתנדבויות. החניכים חברים בלמעחה מ-70 סניפים ושבטים ברחבי העיר. ירושלים היא הרשות המקומית בעלת מספר החניכים הגבוה ביותר, הנוטלים חלק בפעילויות חינוך בלתי פורמליות. המגוון הירושלמי מתבטא כמובן גם בהיצע תנועות הנוער הגדול, שמבטא ספקטרום נרחב של זהויות ותפיסות, וברוב המקרים ניתן למצוא סניפים של מספר תנועות באותה שכונה.

עיריית ירושלים רואה בתנועות הנוער את עתידה של העיר וחממה של למנהיגות העתידית. התקציבים המושקעים בתנועות עולים מדי שנה בהתאם לתפיסה זו. בתוך כך, בשנים האחרונות וכחלק ממדיניות ראש העיר, קיימת תנופת בנייה ושיפוץ מבנים לטובת תנועות הנוער, לצד וכחלק מהמאמץ העירוני לחיזוקן בשכונות על מנת להגדיל את מספרי החניכים. כך, נבנו ושופצו במהלך השנים האחרונות מבני תנועות הנוער בשכונות העיר: תנועות אריאל בנים, אריאל בנות והצופים בשכונת חומת שמואל, תנועת הצופים בשכונות פסגת זאב, בית הכרם ותלפיות מזרח, תנועת עזרא בשכונות גבעה צרפתית, בקעה, קריית מנחם, קטמון ופסגת זאב, שבט אלעד של הצופים בשכונת בית הכרם, שבט להבות של הצופים בשכונת בקעה וארנונה, תנועת בני עקיבא בשכונת חומת שמואל ובשכונת ארמון הנציב ותנועת אריאל בנים בשכונת נחלאות.

ראש העיר ירושלים משה ליאון: “תנועות הנוער הן תיבת האוצר של העיר, שמפתחות ושומרות עבורנו על הנוער הערכי והאיכותי שרוחו תכתיב את עתידה של ירושלים והמדינה. השנה ראינו את הנוער הזה בתפארתו, הייתה זו שעתו הגדולה של הנוער הירושלמי המגוון והמיוחד. אני פונה אליכם חברי תנועות הנוער הרבות ואל המצטרפים החדשים: לא משנה באיזו תנועה אתם חברים, כולכם ירושלמים ובאחדותנו נהפוך את העיר לטובה הרבה יותר. גאה בכם ואוהב אתכם!”

אירועי ‘שבוע תנועות הנוער’ יתקיימו ב- 22-26.9 מידע על האירועים ומיקומם יתעדכן באתר העירייה.  

 

◼️ לחדשות ירושלים והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: אגף חברה עיריית ירושלים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן