ראש עיריית יבנה, רועי גבאי: "לבטל את העברת ביהמ"ש לענייני משפחה לפתח תקווה

בעיריית יבנה מתנגדים בתוקף להחלטה של משרד המשפטים, לסגור את בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון ולהעבירו לפתח תקווה. ראש העיר, רועי גבאי: "כלל ראשי הערים באיזור תמימי דעים שמדובר בהחלטה בעלת השלכות חמורות על מקבלי השירות".

הצדק צריך להיות נגיש לכולם: ראש עיריית יבנה, רועי גבאי ושורה של ראשי ערים ומועצות באיזור השפלה והמרכז (לוד, גדרה, רמלה, גן רווה, רחובות, באר יעקב, ראשל"צ, נס ציונה), התאגדו יחד בעניין ומוחים על ההחלטה לסגור את בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון המשרת את תושבי והסביבה, ולצרף את פעילותו לבית המשפט בפתח תקווה.

ראשי הערים קוראים לגורמים הממונים לבטל את המעבר כאשר הסיבה המרכזית היא העדר הגישה של התושבים למערכות הצדק. מדובר ללא ספק בקושי כלכלי ולוגיסטי עבור תושבי הסביבה אשר יאלצו לכתת רגליהם עד פתח תקווה, לנסוע מרחקים ארוכים כדי להשתתף בדיונים- במיוחד אלה שאין להם גישה לתחבורה פרטית. מדובר בפגיעה קשה באוכלוסיות פגיעות, כולל משפחות מעוטות הכנסה וקורבנות של אלימות במשפחה, שכבר מתמודדות עם אתגרים רבים בחיי היומיום שלהן.

"אני רואה בהחלטה זו פגיעה קשה מאוד בעלת השלכות חמורות על מקבלי השירות וקורא לאחראים לשנות החלטתם", אומר גבאי ומוסיף כי "נראה כי לא נלקחו בחשבון כלל השיקולים הרלבנטיים אשר משפיעים קשות על ציבור המתדיינים בכלל, ועל האוכלוסיות המוחלשות בפרט. העברת פעילות בית המשפט לענייני משפחה למקום רחוק ממקום המגורים תכביד על התושבים באופן בלתי סביר". גבאי מציין כי בין הפונים לבית המשפט לענייני משפחה, נמנית גם האוכלוסייה המקבלת ייצוג על-ידי הסיוע המשפטי של משרד המשפטים, אוכלוסייה אשר מתקשה במימוש הגישה לערכאות משפטיות בשל חסמים כלכליים, קשיי שפה, פערי תרבות ומצב סוציואקונומי נמוך.

"יש להקפיא לאלתר את כל הליכי המעבר שמתבצעים הלכה למעשה ולקיים פגישה מיידית בנושא", כתבו השבוע ראשי הערים למנהל בתי המשפט, השופט צחי עוזיאל וציינו כי במידה ולא תתואם פגישה במטרה להגיע להבנות הם יאלצו לפעול להגשת בג"צ על מנת להגן על זכויות היסוד של התושבים.

 

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עמית אלפונטה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן