פתרון למשבר בשוק העבודה? תוכנית שילוב צעירים מהחברה הערבית בנגב 

נציגות התאחדות התעשיינים הגיעו לסיור מקיף של ארגון אג’יק-מכון הנגב, במטרה להכיר לעומק חלק מתוכניות אג’יק המקדמות שילוב צעירים וצעירות מהחברה הערבית בנגב בתעסוקה איכותית ומגוונת

נציגות התאחדות התעשיינים וראש תחום חינוך הכשרה ותעסוקה התארחו לסיור מקיף של ארגון אג’יק-מכון הנגב במטרה להכיר חלק מהתוכניות לשילוב צעירים וצעירות מהחברה הערבית בנגב.

נציגות התאחדות התעשיינים דנה שדה אופיר – מנהלת מרחב דרום ו תמר הרן – ראש תחום חינוך הכשרה ותעסוקה, התארחו השבוע לסיור מקיף של ארגון אג’יק-מכון הנגב, במטרה להכיר לעומק חלק מתוכניות אג’יק המקדמות שילוב צעירים וצעירות מהחברה הערבית בנגב בתעסוקה איכותית ומגוונת. שיתוף הפעולה בין אג’יק להתאחדות התעשיינים חשף צרכים והזדמנויות הנדרשות לאמץ ולקדם ביחס לעבודה עם מעסיקים, בהקשר קידום שילוב צעירים וצעירות בדואים בתעסוקה איכותית ומגוונת.

הסיור שנפתח בעיר רהט, כלל מפגש עם בוגרי ומשתתפי תוכניות ההכשרה של ארגון אג’יק, במטרה לקבל הצצה לעולמם של צעירים בדואים. הצעירים הציגו את כישוריהם ואת שאיפותיהם המקצועיות, וחלקו בין השאר גם את חוויותיהם האישיות.בהמשך, התקיים ביקור בחברה התעשייתית נגב אקולוגיה העוסקת במחזור, שהציגו להם את האתגרים וההזדמנויות הכרוכים בהעסקתם ושילובם של צעירים מהחברה הערבית בנגב. המפגש עם נגב אקולוגיה סיפק תובנות ואף עסק בסיפורי הצלחה בכל הנוגע להעסקה של צעירים מהחברה, מתפקיד בסיסי לתפקיד ניהולי.

דנה שדה אופיר, מנהלת מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים:  “ההיכרות עם אג’יק- מכון הנגב הייתה חוויה מעצימה. ראינו מקרוב את הפוטנציאל הטמון בצעירים מהחברה הערבית והמגזר הבדואי בנגב ואת התרומה המשמעותית שהם יכולים להביא לתעשייה הישראלית. אנו שמחים להכיר ולקדם שיתופי פעולה, במטרה לפתוח דלתות בפני צעירים וצעירות מהמגזר הבדואי, לחזק את הכלכלה הישראלית ולנסות להתגבר ולקדם פתרונות למצוקה בגיוס כוח אדם שהחלה עוד טרום מגפת הקורנה והתגברה מאוד במלחמת חרבות ברזל בה אנו נמצאים כעת.”

אילן עמית, מנכ”ל שותף באג’יק – מכון הנגב: “הסיור המשותף לצוות אג’יק – מכון הנגב ונציגות התאחדות התעשיינים בישראל יכול להניב תוצרים רבים. החיבור בין פוטנציאל כוח העבודה האיכותי בחברה הערבית לבין המחסור בידיים עובדות בתעשייה הישראלית הוא משמעותי ביותר. מאז השביעי באוקטובר, נוצרה ירידה משמעותית של כוח אדם בתעשייה והשותפויות שאנו מקדמים, כמו הכשרות מבוססות השמה (OJT), הן המפתח לשילוב מוצלח של עובדים מהחברה הערבית בתעשייה הישראלית.”

עדילי הררי, סמנכ”לית משאבי אנוש בנגב אקולוגיה: “נגב אקולוגיה רואה עצמה כמעסיק גדול בנגב המחזק ומפתח שילוב של צעירים בדואים באפשרויות רבות בתעסוקה. הסיור בשיתוף עם אג’יק וההתאחדות חיזק את האמונה שלנו בחשיבות החיבור בין תרבויות ובפיתוח חברה מגוונת ושוויונית.

סלימאן אלעמור, מנכ”ל שותף באג’יק – מכון הנגב: “דיוק ההכשרות המקצועיות בתוכניות שנות המעבר של אג’יק וחשיפה למעסיקים הגדולים במשק הם קריטיים להפחתת האבטלה בחברה הערבית ולצמיחת כלכלת המדינה. בתקופה שבה המשק מתמודד עם מחסור חמור בידיים עובדות, שותפויות אלו מחזקות את הקשרים הכלכליים והחברתיים בין החברה הערבית לשאר החברה הישראלית, ומאפשרות לחברה הערבית לתרום בצורה משמעותית לתעשייה הישראלית, גם בעתות משבר.”

הסיור בנגב סימן נקודת מפנה במטרה להוביל לפיתוח יוזמות משותפות לקידום שילוב צעירים מהחברה הבדואית בשוק העבודה, דבר שיסייע לחיבור בין תרבויות ועתיד משותף וחשוב יותר לכולנו.

 

◼️ לחדשות באר שבע והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: אג'יק – מכון הנגב

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן