פתחו את השנה החדשה: בכפר הנוער כנות חזרו לספסל הלימודים

תלמידי כפר הנוער כנות חזרו לספסל הלימודים, ומספרים על חוויות חדשות וישנות מהכפר גם השנה הביקוש ללימודים בכפר עלה על ההיצע, ובהנהלה מסבירים: “מספר התלמידים הנוכחי הוא אידיאלי כדי לתת לתלמידים שלנו את הטוב ביותר”

כ-600 תלמידות ותלמידי כפר הנוער כנות פתחו לפני כשבועיים את שנת הלימודים החדשה, לאחר ציפייה ארוכה ובהתרגשות גדולה. הצוות המקצועי וההנהלה קיבלו את התלמידים בשער הכפר בפרחים, בלונים והפתעות נוספות, לאחר חופשת קיץ בצל המלחמה.

לאור המלחמה, בהנהלת הכפר מציינים כי הם מעניקים מעטפת מקצועית ורגשית לתלמידים על מנת להתמודד בצורה מיטבית עם ההשלכות הרגשיות שעלולות להשפיע על התלמידות והתלמידים.

“הכפר בשבילי הוא כמו בית”, אומר מיכאל זוהר, תלמיד כיתה ח’ בתיכון שפועל בכפר. יש פה חדר אוכל וחדר משלי ומקום פרטי ובמיוחד החברים פה כמו משפחה. הם עוזרים לי בכל דבר והמדריכות פה לבביות והן עוזרות לנו בכל דבר שאנחנו צריכים. הצוות של הכפר, של המשק, הם עושים הכל כדי שנוכל לחיות כרגיל ובכפר יש לנו הכל. בשבתות יש שבת כפר שזה ממש יצירתי ומהנה ולפעמים גם ספורטיבי. בשנה הראשונה למדתי פה הרבה, איך להסתדר בבית, איך לעזור להורים שלי. אני בכדורגל (בליגה) שזה ממש חוויה, מלא משחקים, מלא ספורט, מלא פעילויות שלמדנו בהם וגם עשינו שטויות שמהם למדנו ובקיצור – כנות זה הבית”.

לאנה, שהתחילה השנה את חטיבת הביניים בשכבה ז’, מספרת כי היא אוהבת במיוחד את הירוק והטבע שנמצא בכל פינה בכפר. “זה יפה לראות כל כך הרבה עצים, דשא וצמחים”, היא אומרת. “יש פה אנשים טובים, מדריכים וחניכים ומרגישים שעושים הכל כדי שנצליח בלימודים”. עילאי, תלמיד נוסף בשכבה ז’, מספר כי הגיע ללימודים בכפר לאחר ששתי אחיותיו, היום בנות 21 ו-23, למדו גם הן בכפר. “אני ממשיך את השושלת המשפחתית”, הוא אומר.

אילנית מנזורולה, מנהלת הפנימייה בכפר, אומרת כי הצוות המקצועי בפנימייה מחוייב להעניק לתלמידים חופש בחירה ומגוון אפשרויות ללמוד את הנושאים אליהם הם מתחברים. “אנחנו מעניקים לחניכות ולחניכים שלנו את האווירה המתאימה ואת הכלים להצליח, מתוך ידיעה שבכל אחת ואחד מהם טמון פוטנציאל גדול שרק מחכה להתפרץ”, אומרת מנזורולה.

כפר הנוער כנות נחשב לאחד ממוסדות החינוך האיכותיים באיזור הדרום, כאשר הביקוש להתקבל אליו עולה בהרבה על ההיצע. בכל שנה נרשמים מאות בני ובנות נוער לרשימת ההמתנה לקבלה לבית הספר, אך רק מעטים מתקבלים, וזאת לאור הגישה הניהולית והחינוכית בכפר המבקשת להגביל את מספר התלמידים לכ-600 מתוך הבנה כי זהו המספר האידיאלי המאפשר להעניק את הכלים המקצועיים והלימודיים הטובים ביותר לתלמידים מבלי לפגוע באיכות ההוראה. אחוזי הזכאות לבגרות בכפר עומדים על מעל 90% זכאות – נתון גבוה בהרבה מהממוצע הארצי. גם אחוזי הגיוס לצה”ל הרקיעו שחקים, וכיום 100% מתלמידי הכפר מתגייסים לשירות צבאי. בשלוש השנים האחרונות נבחר הכפר פעם אחר פעם לתיכון מצטיין על ידי משרד החינוך.

 

◼️ לחדשות  אשדוד לחצו כאן

◼️ לחדשות גן יבנה   לחצו כאן

◼️ לחדשות גדרה והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות חינוך ואקדמיה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת מועצות אזוריות ומקומיות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: כפר הנוער כנות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן