פינוי בינוי בלוד: לא חותמים לפני שמתייעצים

כך בקמפיין הסברה של המבואה בפנייה ישירה לבעלי דירות במתחמי פינוי בינוי בלוד  מכתב התראה נשלח ליזם שהפיץ במתחם “שרת” מסמך “עדכון דיירים” שגוי ומטעה

“המבואה” – המנהלת העירונית להתחדשות בלוד בחכ”ל, מחדשת את מסע ההסברה במתחמי פינוי ובינוי בעיר לתושבים לפיו יש להימנע מחתימה לפניות והבטחות של גורמים שונים לקידום מיזמי פינוי בינוי לפני שמתייעצים עם נציגי המבואה בעניין. הדבר בא לידי ביטוי ע”י הצבת שלטי הסבר גדולים במתחמים הרלוונטיים וכן במסכים האלקטרוניים של העירייה, בפלטפורמות הדיגיטליות של עיריית לוד, במקומונים וכן בפנייה ישירה לתושבים באמצעות  מכתבי הסבר שהופצו בתיבות הדואר בבניינים השונים.

 

קמפיין הסברה זה בא על רקע פניות של תושבים לפיהן פוקדים אותם שוב ושוב “קבלני חתימות” למיניהם ומשדלים אותם לחתום על התחייבות לקידום המתחם באמצעות יזם כזה או אחר. במבואה מדגישים: “בנושא חשוב זה המלצתנו היא חד משמעית: לפני שתחתמו, בואו אלינו להתייעצות. אנו נעמיד לרשותכם את כל המידע והניסיון שרכשנו ונשמח ללוות אתכם בתהליך”.

באחרונה, אף נשלח מכתב התראה מטעם היועצת המשפטית של המבואה עו”ד נטלי חן, ליזם שפועל במתחם “שרת” בעיר באצטלה לקידום תהליך פינוי בינוי ומציג בפני התושבים שהכול נעשה בתיאום עם המבואה דבר שאין בו אמת כלל וכלל. עוד נכתב כי במבואה רואים בחומרה את התנהלותו של היזם שמתבצעת בניגוד למדיניות העירונית וכבר פנתה אליו בעניין בעבר שיחדול מכך. בנוסף, הוא נתבקש להציג למבואה את כל מסמכים המעידים שנחתמו לטובתו מטעם בעלי הדיירים כפי שפורט במסמכי “עדכון דיירים” שנשלחו מטעמו לתושבים במתחם. 

נזכיר כי “המבואה” – המנהלת העירונית להתחדשות הוקמה ע”י עיריית לוד בחברה הכלכלית לוד, בסיוע הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. מטרת הקמת המנהלת הינה קידום תהליכי התחדשות עירונית, בהתאם למדיניות העירונית. בשנים האחרונות מקדם מנהל הנדסה בעירית לוד, באמצעות החכ”ל והמנהלת הפועלת במסגרתה, מספר תוכניות פינוי בינוי משמעותיות ורחבות היקף במסלול רשויות ומספר תוכניות התחדשות עירונית במסלול יזמי בליבת העיר הוותיקה. המנהלת, הינה גוף ציבורי המתוקצב ע”י המדינה, ואינה מייצגת או מתוגמלת ע”י יזמים, קבלנים או “יזמי חתימות” למיניהם ובכלל זה עורכי דין.

חשוב להדגיש, כי מטרת המנהלת היא לסייע לתושבי לוד, לקדם תוכניות להתחדשות עירונית, לספק להם מידע רלוונטי, לייעץ, לכוון, ללוות ובמילים אחרות: לסייע לתושבים בכל תהליך ההתחדשות העירונית: בינוי -פינוי-בינוי, פינוי -בינוי, ועיבוי מבנים.

על מנת להעניק לתושבים את מכלול הליווי והשירות, מועסקים במנהלת: רכזים חברתיים, כלכלנים ואדריכלים שישמחו להעניק מניסיונם הרב לתושבי לוד וכל זאת ללא תשלום.

על מנת למנוע מגורמים אינטרסנטים שונים לפעול בקרב התושבים וליצור בלבול בכל השור לתהליכי התחדשות עירונית, יצאה, כאמור, המנהלת בקמפיין הסברה שמטרתו להגן על תושבים תמימים מניצול לרעה של אותם גורמים והקורא לתושבים להתייעץ עם אנשי ‘המבואה’ – המנהלת העירונית להתחדשות בלוד לפני שחותמים למישהו מהפונים. לשם כך, הציבה המנהלת שלטי הסבר גדולים במתחמים הרלוונטיים וכן במסכים האלקטרוניים של העירייה ואף הופצו מכתבי הסבר לתושבים בתיבות הדואר בבניינים השונים.

תחת הכותרת לא חותמים לפני שמתייעצים! נכתב בשלטים כך: “עירית לוד מקדמת במתחם זה התחדשות עירונית – פינוי בינוי – במסלול רשויות. המבואה מנהלת עירונית להתחדשות, מלווה את בעלי הנכסים בתהליך ההתארגנות למימוש התכנית. השירות ללא תשלום”. 

תושבים המעוניינים להתייעץ מוזמנים למשרדי המבואה ברח’ הרצל 56 לוד או להתקשר למשרדים: 0765300500 . מידע נוסף ניתן למצוא באתר המנהלת בכתובת: www.hamevoa-lod.co.il   

◼️ לקבוצת החדשות בלוד לחצו כאן 

צילום: דוברות עיריית לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן