ערעור המחלקה לחקירות שוטרים התקבל: השוטר שתקף בתחנת לוד עציר שהיה כבול באזיקים יורשע

“עבירת האלימות שביצע המשיב חמורה ביותר,  דווקא משום היותו שוטר, שכן שוטרים במשטרת ישראל מהווים את הביטוי היומיומי של שלטון החוק ברחבי המדינה”

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד קיבל את ערעור המחלקה לחקירות שוטרים וקבע כי יש להרשיע שוטר בתקיפה של עציר שהיה כבול באזיקים ובכתיבת דוח פעולה כוזב.

כזכור, בעת שהיה המתלונן כבול באזיקים בידיו וברגליו, בתוך תחנת המשטרה בלוד, הנאשם, בן אליהו כוכב, דחף והכה אותו בכל חלקי גופו. לאחר האירוע כתב הנאשם דוח פעולה כוזב אודות התנהגותו של המתלונן והשמיט פרטים אודות המעשים שהוא בעצמו ביצע.

הנאשם הורשע, על בסיס הודאתו, בעבירות שיוחסו לו בגין תקיפה ושיבוש מהלכי משפט. בגזר הדין ביטל ביהמ”ש השלום בראשון לציון את הרשעתו והשית עליו 140 שעות שירות לתועלת הציבור. במסגרת הערעור שהגישה המחלקה לחקירות שוטרים, באמצעות עו”ד הלה אדלמן, נטען כי בית המשפט סטה באופן בולט מהמדיניות המשפטית המקובלת בעבירות אלה והתעלם לחלוטין מנסיבותיו של התיק לחומרה ולא העניק משקל של ממש לערכים המוגנים על ידי האיסורים הפליליים שהופרו על ידי הנאשם ולכן יש להרשיע את הנאשם ולהחמיר בעונשו.

כאמור, ביהמ”ש המחוזי מרכז-לוד קיבל את הערעור, קבע יש להרשיע את השוטר וציין כי, “עבירת האלימות שביצע המשיב חמורה ביותר,  דווקא משום היותו שוטר, שכן שוטרים במשטרת ישראל מהווים את הביטוי היומיומי של שלטון החוק ברחבי המדינה. אמון הציבור במשטרת ישראל מותנה, בין היתר, בכך שהציבור יכול להיות משוכנע כי שוטרים יוכלו לרסן עצמם ולנהוג באופן מקצועי, גם כאשר התנהגות האזרח העומד מולם מרגיזה…במעשיו גרם המשיב נזק למערכת אכיפת החוק בכללותה.

בתי-המשפט מקבלים מדי יום הכרעות והחלטות בהסתמך על דו”חות שנערכו על-ידי המשטרה, החל בהליכי מעצר וכלה בהרשעות בעבירות המיוחסות לנאשמים בכתבי אישום. מצווה על בתי-המשפט לשמור על חזקת התקינות שעומדת לרשויות האכיפה, ולהעביר מסר עונשי הרתעתי ברור מקום בו מעשיו של שוטר פוגעים בחזקה זו”.

צילום: ארכיון חדשות 08

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן