עיריית לוד בפרויקט: הכירו את מנהגי הרמדאן

על פי האמונה המוסלמית, חודש הרמדאן מוקדש להתבוננות פנימית, התקרבות לאל, צניעות ואיפוק, כפרה על עוונות, מעשי חסד, תפילה וקריאה בקוראן. 

הכירו את מנהגי הרמדאן

על פי האמונה המוסלמית, חודש הרמדאן מוקדש להתבוננות פנימית, התקרבות לאל, צניעות ואיפוק, כפרה על עוונות, מעשי חסד, תפילה וקריאה בקוראן.

מנהגים: בחודש זה חובה על כל מוסלמי, בוגר ובריא, לצום. במסגרת הצום יש להימנע מאוכל, שתייה, עישון וחיי אישות, מעלות השחר ועד שקיעת החמה. לעיתים קרובות, הצמים אוכלים ארוחה קלה לפני תחילת הצום עד לתפילת השחר במואזין. לקראת השקיעה ועם קריאת המואזין לתפילת הערב, הצמים אוכלים אִיפְטָאר (ארוחת שבירת צום). במהלך חודש רמדאן נהוג לשלם את צדקת הכסף וגם צדקת הנפש (סכום על כל בן משפחה) הניתנת ביום האחרון לחודש.

ברכו את השכנים: רַמַדַאן כַּרִים (משמעות: חודש רמדאן נדיב/מבורך).

לילת אל-קאדר

על פי האמונה המוסלמית, ביום ה-27 לחודש הרמדאן קיבל הנביא מוחמד את הקוראן. לילת אל-קאדר- יום זה הינו יום מיוחד למאמינים. לפי המסורת, בליל אותו היום נפתחים שערי שמים וכל התפילות נענות.

מנהגים: שהות ממושכת למשך הלילה בתפילות מיוחדות במסגד (מועתקף). במהלך הערב נהוג לשבור את הצום בארוחה חגיגית משותפת. ישנם אנשים הנוהגים לעלות לירושלים למסגד אל- אקצא.

ברכו את השכנים: צַאווְמַאן מַקְּבּולָן (משמעות: שיהיה לכם צום שיתקבל בברכה).

מסירת אל עיד

הכרזה על סיום חודש הרמדאן – מסירת אל עיד – מלווה בשמחה גדולה, גאווה על הצלחת הצום ותחילתו של חג איד אל פיטר.

מנהגים: קיום תהלוכה משפחתית במהלכה נהוג לשיר שירים ולהלל את האל.

ברכו את השכנים: עיד סעיד (חג שמח).

עיד אל פיטר

חג שבירת הצום המציין את סיומו של חודש הרמדאן – עיד אל פיטר, מועדו בשלושת הימים הראשונים של חודש שוואל, העשירי בלוח השנה המוסלמי.

מנהגים: במהלך ימי החג רבים יתכנסו לארוחות חג משפחתיות, יתנו מתנות זה לזה ויבקרו בברכת ‘חג שמח’ שכנים ובני משפחה. ביום הראשון של החג ישנה קריאה מיוחדת פומבית למתפללים יחד עם המואזין הנקראת ‘תכביראת’. השמעתה דורשת זמן ארוך יותר מהקריאה בשאר ימות השנה, והיא בעלת נוסח שונה מנוסח קריאת המואזין הרגיל, הקרוב יותר לקריאה של יום שישי.

ברכו את השכנים: כֻּל עַאם וְאִנְתֻם בְּחֵ’יר (שכל שנה תהיו בטוב).

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן