עילת הסבירות עברה ברוב של 64:0

עכשיו זה סופי: עילת הסבירות עברה ברוב של 64:0

עכשיו זה סופי: עילת הסבירות עברה ברוב של 64:0

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: השפיטה (תיקון מס’ 4). לאחר שנדחו כל ההסתייגויות, בקריאה השלישית תמכו בהצעה 64 חברי כנסת ללא מתנגדים לאחר שחברי האופוזיציה יצאו מהמליאה לפני ההצבעה.

לפי הנוסח שאושר לסעיף 15 לחוק יסוד: השפיטה- “אחרי סעיף קטן (ד) יבוא: “(ד1) על אף האמור בחוק-יסוד זה, מי שבידו סמכות שפיטה על פי דין, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא ידון בעניין סבירות ההחלטה של הממשלה, של ראש הממשלה או של שר אחר ולא ייתן צו בעניין כאמור; בסעיף זה: “החלטה” –כל החלטה לרבות בענייני מינויים או החלטה להימנע מהפעלת כל סמכות”. מהנוסח נמחקו המילים: “וכן של נבחר ציבור אחר כפי שייקבע בחוק”

לנוסח ההצעה במאגר החקיקה הלאומי

מיד בתום ההצבעה הדרמטית בכנסת ולאחר מאמצי תיווך שנמשכו עד הרגע האחרון בבית הנשיא, יו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מסר: “בימים האחרונים עשיתי כל שביכולתי כדי להביא לפשרה שבה חפץ רוב העם במדינת ישראל. הפערים שנותרו היו קטנים וראויים לגישור אבל כל מאמצי התיווך כשלו בגלל גחמות פוליטיות משני הצדדים. תודתי והערכתי לנשיא המדינה יצחק הרצוג, על ההירתמות והמחויבות העמוקה שהפגין כדי להשיג הסכמה רחבה. זו הייתה שעת מבחן למנהיגות אחראית וצריך לומר ביושר כי היו מקבלי החלטות שהעדיפו שיקולים צרים של אגו על פני טובת החברה הישראלית.

“ההגה נמצא בידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והוחמצה כאן הזדמנות היסטורית לאחות את הקרעים בעם ולנווט את ישראל חזרה לשפיות. כפועל יוצא, המציאות שנוצרה כאן סדקה את האמון הבסיסי ביותר בין העם לנבחריו, תוך ערעור התשתית הערכית שעליה נבנתה מדינת ישראל. המדינה שלנו נקלעה למשבר שאנחנו עדיין לא קולטים את חומרתו והיקפו. המחיר שכולנו עלולים לשלם על כך ביטחונית, כלכלית, חברתית ובינלאומית, מעמיד בסכנה ממשית את ההישגים האדירים שצברה ישראל מיום הקמתה.

“אני עומד מאחורי הדברים שאמרתי בשבועות האחרונים, ומבהיר כי מרגע זה ואילך לכל התקדמות חד-צדדית ברפורמה, יהיו השלכות קשות. לא אאפשר להעמיק את השסע והקיטוב בעם. או שהדברים יתקדמו בהסכמה רחבה, או שלא יתקדמו כלל. ההסתדרות היא גוף על מפלגתי שמאגד את העובדות והעובדים מכל הקשת הפוליטית. כשותפה מרכזית להקמת המדינה ובנייתה, ההסתדרות תמשיך להיאבק ביתר שאת כדי לקדם סולידריות, שוויון וערבות הדדית.

“כבר בימים הקרובים אכנס את המוסדות העליונים של ההסתדרות מתוך כוונה להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק ולהפעילו בעת הצורך עד להשבתה מלאה”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: בשורה לישראל. בשורה לישראל השניה ובשורה לישראל הראשונה. מדינת ישראל תהיה מהיום קצת יותר דמוקרטית. החוק שהעברנו היום הוא חשוב לדמוקרטיה, אבל זה רק ההתחלה. בשביל מדינת ישראל יהודית יותר ודמוקרטית יותר אנחנו חייבים להעביר את שאר חלקי הרפורמה, בראשם שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ושינוי סמכויות היועמ”שים. מברך את חברי שר המשפטים יריב לוין שנאבק לכל אורך הדרך.

יו״ר הקואליציה אופיר כץ: שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה, יום חג לדמוקרטיה ולמדינת ישראל!

חבר הועדה למינוי שופטים ח”כ יצחק קרויזר על העברת חוק ביטול עילת הסבירות: שֶׁהֶחֱיָנוּ וְהֶעֱבַרְנוּ בַּזְּמַן הַזֶּה

שר התקשורת ד״ר שלמה קרעי: כשהאבק שהעלו רגלי המוחים ישקע, יתברר לכולנו שהדמוקרטיה בישראל איתנה יותר מאי פעם. בלמנו את ההדרדרות המסוכנת לתהום של שלטון צבאי במדינה דמוקרטית. זו היתה הסכנה האמיתית. לא עילת הסבירות. מתקנים באחריות ובנחישות. דלתנו פתוחה כרגיל להידברות. אבל בלי הפחדות ובלי איומים. אחים אנחנו.

יו״ר הוועדה לביטחון לאומי חה״כ צביקה פוגל: אנחנו ברגעים היסטוריים של קביעת דמותה של מדינת ישראל. זו לא עילת הסבירות, זה המאבק בין מדינה יהודית ודמוקרטית שמובלת ע״י נבחריה (64 מנדטים) למדינת כל אזרחיה הנשלטת ע״י קבוצה של מתוסכלים. בהצבעה היום בחרתי במדינה יהודית ודמוקרטית.

השרה סטרוק: שומרים על הדמוקרטיה. מתחילים לתקן ולאזן את מערכת המשפט. לאחינו הזועקים על “חורבן המדינה” נאמר באהבה: כאבכם נוגע בנו, אבל הרחקתם לכת, בתבהלה שאחזה בכם חציתם קווים אדומים, ששום ממשלה אחראית לא תוכל לקבל. עכשיו ההזדמנות להתנער מצעדים חסרי-אחריות, להידבר באמת. להכיר בצורך, ולתקן יחד.

סגנית שר האוצר ח”כ מיכל וולדיגר: ‏זהו. החוק לצמצום עילת הסבירות עבר. זה הדבר הנכון לעשות, על אף כאבם של חלק מהעם על כך. בחרו בנו רוב אזרחי ישראל כדי לתקן ולשפר וכך עשינו. אנחנו פועלים באחריות וברגישות אך גם בנחישות. נמשיך לנהל, לפתח ולהגן על המדינה האהובה שלנו.

מורן זר קצנשטיין, מייסדת בונות אלטרנטיבה: “הממשלה נכשלה. צאו לרחובות”.

“ממשלת ישראל תקעה את המסמר האחרון בארון הקבורה של הדמוקרטיה הישראלית ושל זכויות נשים כשהצביעה בעד ביטול עילת הסבירות שהגנה על זכויות נשים לאורך ההיסטוריה. הופקרנו. צאו לרחובות. לא נותר לנו אלא להגן על עצמנו מעכשיו, על הזכויות שלנו ועל הדמוקרטיה. הקרב הזה עוד רחוק מלהסתיים, וכל עוד יש לנו תקווה שאפשר ויכול להיות טוב יותר – לא נוותר”.

חברי הכנסת מן האופוזיציה נטשו את אולם המליאה טרם ההצבעה על צמצום עילת הסבירות בקריאה השלישית

בתום ההצבעות על ההסתייגויות להצעת חוק-יסוד: השפיטה (תיקון מס’ 4) בקריאה השנייה, שלא התקבלו, ובטרם החלה ההצבעה על נוסח הצעת החוק בקריאה השלישית – נטשו חברי הכנסת מהאופוזיציה את אולם מליאת הכנסת, תוך קריאות “בושה” ו-“ממשלת החורבן”.

מחאת הסטודנטים והסטודנטיות לאישור החוק לצמצום עילת הסבירות: “כולם לצאת לרחוב עכשיו!על אף מאמצי האופוזיציה, הנשיא, ההסתדרות ועוד גורמים להגיע לפשרה, הממשלה הוכיחה שמובילים אותה פירומנים קיצוניים שלא מוכנים לשום דבר זולת החרבת הישראליות. אנחנו קוראים לכולם לצאת בהמוניהם לרחובות עכשיו ולהפגין נגד ממשלת החורבן הזו!”

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-הבמה הפוליטית >> לחצו כאן

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-חדשות מהארץ >> לחצו כאן

צילום: שאטרסטוק | FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן