ספרו החדש של אדם יצחק מגבעת שמואל: רכבת הרים מטלטלת

אדם יצחק: “הספר הזה הוא תהליך שלם של השלת שכבות בפרקי זמן שונים בחיי, כאלה שגם התלכדו עם השבעה באוקטובר”

אדם יצחק, תושב גבעת שמואל, הוא עורך דין ועובד סוציאלי. כבר תקופה שהוא חש שהכתיבה בוערת בתוכו ומבעבעת כמו לבה רותחת. כמה טוב עשה שפנה למי שליוותה אותו בתהליך הכתיבה, ושבסופו נולד גם ספר ראשון אותנטי ומחובר לעצמו, “בזמן אמת” (ארגמן-מיטב). עושה רושם שמדובר בכותב אימפולסיבי, שוצף וסוער, שהמילים שלו מוצאות את דרכן אל הלב והנשמה של הקורא בלי להתייפייף וללא פילטרים

בימים אלה רואה אור ספר אחר ויוצא דופן; יומן כתיבה אישי שבנוי במקטעים, החושפים פרקי זמן אישיים ופרטיים בחייו של הכותב. את הספר, “בזמן אמת”, (ארגמן מיטב), כתב המחבר בפרצי כתיבה בלתי נשלטים וללא מסננים, כשהוא מניח על הנייר את הלב, הנשמה והקרביים שלו. את הכל הוא עשה באופן פתוח וכנה, במקטעים שנדמה שאין להם זמן ואין מקום. מי שאוהב את סגנון הכתיבה של א.ב יהושוע, בוודאי יחבב את כתיבתו של אדם יצחק – שכן היא מורכבת וייחודית, ישירה וסוערת, כנראה כמו הכותב בעצמו.

כשהימים הם זמנים קשים של מלחמה ואי-וודאות, הקריאה בספרו של אדם יצחק היא מפלט של ממש מתלאות היום; הבריחה אל “צרות” חייו של אדם אחר, תיאור ההתמודדויות הקטנות-גדולות שלו עם השגרה, פיצוח האתגרים וההתפתחות האישית שלו כאדם וכיוצר – מסיחים את הדעת ומציעים אסקפיזם טהור. הקריאה בספר מדמה סשן שבין אדם והמטפל שלו, כשלפעמים ההתמודדות עם הכתוב גורמת לקורא להציע למחבר כיצד לפתור את בעיותיו כמעט בצעקה אליו מבעד לדפים. לעיתים, הקריאה שואבת ומכניסה את הקורא לסחרור סביב דילמות לא-שלו. הקריאה עבור אנשים מסוימים אפשרות להיות זבוב על הקיר בחדר סגור שבו מתקיימות שיחות אישיות מאוד, ועבור אחרים – מפלט של ממש אל פרקים קצרצרים כמו תסריטים של סדרה שעוד לא הושלמה.

נותר לחכות לספר הבא של מי שמסתמן ככותב מסקרן בזירה המקומית.

אדם יצחק: “הספר הזה הוא תהליך שלם של השלת שכבות בפרקי זמן שונים בחיי, כאלה שגם התלכדו עם השבעה באוקטובר. שגית אמת, העורכת המלווה בכתיבת הספר, המליצה לי למשל לעשות משהו טוב עבור הגוף שלי. אז התחלתי לעשות הליכות בוקר עם הכלבה במסלול קבוע. זה הרגיש כמו טקס דתי ממש – משהו שאין לזוז ממנו וששומר עליי. ואני מאמין שההתמדה בכתיבה מקבילה לזה, כי גם היא שומרת עליי, גם היא הפכה רוטינה, והתוצר שלה כספר ראשון שיצא לאור הופכת את התהליך למתגמל מאוד”.

 

◼️ לחדשות בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ליאור רונן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן