סגן ניצן קניזו הביא כבוד ענק למזכרת בתיה

לדבריו, “בחובלים מצאתי בדיוק אתה מה שחיפשתי”

כבוד גדול למזכרת בתיה בטקס סיום קורס חובלים מחזור 146 שהתקיים היום בבסיס זרוע הים שבחיפה – בין מסיימי הקורס: סגן ניצן קניזו בן 21 ממזכרת בתיה.

הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, ראש המטה הכללי רב אלוף הרצי הלוי, מפקד זרוע הים האלוף דוד סער סלמה, קציני הפיקוד הבכיר בזרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

קניזו, בוגר קורס חובלים מחזור 146, שצעד על רחבת המסדרים במעמד מרגש, לאחר שנתיים וארבעה חודשים בהם עבר הכשרה אינטנסיבית ומשמעותית. במהלך הטקס נחשפו עבורו דרגות הקצונה וסיכת החובל היוקרתית. הוא סיים את קורס החובלים במגמת שיט ועתיד לשרת כסגן קצין מחלקה בספינות סערי ה6 המתקדמות של זרוע הים. הוא למד בתיכון ‘קבוצת יבנה’ והרחיב פיזיקה ומחשבים, בזמנו הפנוי ניצן אוהב לעשות מגוון סוגים של ספורט ובעיקר לטייל בארץ עם חברים. לפני גיוסו ניצן הדריך בתנועת הנוער בני עקיבא באזור מגוריו וגם התנדב במכינה קדם צבאית ‘בארות יצחק’ אשר פועלת בקיבוצים ומסייעת לתושבים בקיבוץ.

קורס החובלים מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי. ניצן מספר שהחוויה המשמעותית ביותר עבורו הייתה ההפלגה המסכמת שהצוערים עוברים בסיום שלב הימ”פ (ימאות ופיקוד), “אתה פתאום מרגיש את הים באמת, ואתה חושב על המקום שהגעת אליו ואתה מסתכל אחורה ומבין איזו תקופה אינטנסיבית עברת”.

ניצן מספר שמגיל קטן הוא ידע שהוא רוצה להגיע לתפקיד קרבי ומשמעותי בצה”ל, “בחובלים מצאתי בדיוק אתה מה שחיפשתי”, הוא אומר, “היום אני מבין שהשילוב של הפיקוד על לוחמים והאתגרים שיש בלחימה בים זה בדיוק מה שחיפשתי לפני שהתגייסתי”.

צילום: דובר צה"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן