נתפסו 3 משאיות באור יהודה שהשליכו פסולת בניין

כחלק מפעילות משותפת בין העירייה, השיטור העירוני והמשטרה הירוקה אותרה משאית בזמן ביצוע העבירה, הנהג עוכב לחקירה וכך גם בעל החברה, נתפסו המשאיות ונפתח תיק חקירה פלילי. ראש העיר, ליאת שוחט: “נפעל בנחישות לאתר משליכים וניצור שיתופי פעולה שיכאיבו לכיס של כל מי שעובר על החוק”

בפעילות אכיפה משותפת בין עיריית אור יהודה, השיטור העירוני והמשטרה הירוקה – צוות מחוז תל אביב במשרד להגנת הסביבה נתפסו בשבוע שעבר 3 משאיות שהשליכו פסולת בניין ברשות הרבים.

כחלק מפעולות התחזוקה השגרתיות במערך המצלמות הפרוסות ברחבי העיר התגלה כי נגרם נזק מכוון לעמוד מצלמות ועלה חשד שהנזק נגרם על מנת לאפשר פעילות פלילית בשטח בו מוצבת המצלמה. הנזק תוקן באופן שלא מעורר תשומת לב ובמקביל יצרה העירייה קשר עם המשטרה הירוקה על מנת ליצור שיתוף פעולה במידה ויתגלה כי אכן מבוצעת פעילות של עבירות סביבתיות.

תוך ימים ספורים נאספו ראיות חותכות כנגד נהגי משאיות והוחלט לעצור את המשך ביצוע העבירות על מנת למנוע השלכת פסולת בניין בכמות חריגה. צוותי המשטרה הירוקה המתינו למשאיות ברחובות הסמוכים וכאשר זוהתה כניסת משאית למתחם, סגרו עליה אנשי המשטרה הירוקה, תפסו את המשאית ועיכבו את הנהג לחקירה באזהרה ובהמשך גם את בעל החברה. בהמשך נפתח כנגדם תיק חקירה פלילי בגין עבירות בחוק רישוי עסקים ובחוק שמירת הניקיון.

כתוצאה מאיסוף הראיות היעיל במצלמות העירייה, נתפסו שתי משאיות נוספות של אותה חברה. בעל החברה נאלץ להפקיד עשרות אלפי שקלים בקופת בית המשפט רק כדי לשחרר את המשאיות.

ליאת שוחט, ראש העיר, מוסיפה:

“אנו מעבירים מסר לכל מי שחושב שהאזורים הפתוחים הם הפקר. נפעל בנחישות לאתר משליכים וניצור שיתופי פעולה שיכאיבו לכיס של כל מי שעובר על חוק.”

אלי פרא, מנהל צוות מחוז תל אביב במשטרה הירוקה, מציין:

“אנו רואים חשיבות רבה לשיתוף הפעולה המעולה עם עיריית אור יהודה. השימוש במצלמות רבות עוצמה בזמן אמת אפשרו לנו לאסוף ראיות איכותיות, לעכב חשודים, לתפוס משאיות ולדרוש הפקדה של עשרות אלפי שקלים וכל זאת לפני ההליך המשפטי המלא והקנסות שעשויים לנבוע ממנו.”

יואל לוי, ראש תחום טכנולוגיה בעיריית אור יהודה, מציין:

“עבודת הנמלים האיטית והרצופה של רישות העיר והמרחבים הפתוחים הביאה לתוצאה מעולה. עבריינים שחשבו שלא מבחינים בהם צולמו ותועדו לאורך תקופה כשהם שופכים פסולת בניין במרחב הציבורי. הם יספגו קנסות כבדים וייאלצו לטפל גם בפסולת שהושלכה על ידם.”

זה המקום להזכיר כי דינו של אדם שמשליך פסולת בניין ברשות הרבים, גם אם מדובר רק בעודפי עפר, הוא מאסר שלוש שנים או קנס הקבוע על סך 226 אלף ש”ח. במידה והעבירה נעברה על ידי תאגיד, מושת כפל קנס. בית המשפט קבע זה מכבר שהקנס על השלכה בודדת יהיה בגובה 75 אלף ש”ח ליחיד ולתאגיד כפל הקנס.

 

◼️ לחדשות אור יהודה  לחצו כאן

◼️ לחדשות בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית אור יהודה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן