נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר באופקים: “בעיר הזו יש מנהיגות יוצאת דופן”

במסגרת הביקור סייר הנשיא יחד עם ראש העיר במספר מוקדים, נפגש עם ילדי העיר ומשפחות שכולות ונחשף להתפתחות העיר

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל הגיעו הבוקר (חמישי) לסיור בעיר אופקים. הסיור נפתח בכיכר אשר נמצאת בפתחה של שכונת מישור הגפן ממנה חדרו המחבלים לעיר בשבעה באוקטובר וכיום משמשת כמיצג ‘הבית בכיכר’ עלייה הוצבו יצירות אמנות בדמות בתים שיצרו תלמידי העיר כסמל לתקומה. במקום קיבלו את פני הנשיא וראש העיר ילדות וילדי כיתות ד׳-ה׳ מבתי הספר ישורון, אביר יעקב ובן גוריון. את הטקס פתחה חבורת הזמר של בית הספר מורשת ישורון בשיר מרגש. 

בהמשך, נפגשו הנשיא, רעייתו וראש העיר עם בנות ובני הנוער המתנדבים בפרויקטים ובתנועות נוער שונות בעיר. המפגש התקיים במתחם המגנט אשר הוקם לאור אירועי השבעה באוקטובר על מנת להעניק לנוער מקום הפוגה ולרכז את פעילותם החברתית. בנות ובני הנוער שיתפו בחוויותיהם ובפעילותם וניהלו שיח פורה ומעשיר עם הנשיא וראש העיר על תחושותיהם ועל תכניותיהם לעתיד. 

הנשיא התרשם מהפעילות הנרחבת וביקש לחזק את ידיהם של בנות ובני הנוער: ״אתם דור מדהים ומופלא שקיבל על כתפיו משימות עצומות. הרי החיילים מוכיחים מדי יום איזה דור נפלא גדל כאן. זו הייתה אולי השנה הכי סוערת וקשה שעברה מדינת ישראל מעולם ואני רוצה לאחל לכל הצעירים בישראל חופשת קיץ נעימה.״ לאחר מכן נערך מיצג מרשים של קבוצת ׳אליצור אופקים׳ הצעירה וכן פאנל בהשתתפות נציגי עמותת ״ערכים בספורט״, באולם הספורט העירוני ע״ש הספורטאי יוסי שושן ז״ל.

גולת הביקור היה מפגש הנשיא וראש העיר עם נציגי המשפחות השכולות של אירועי השבעה באוקטובר. במהלך המפגש ביקש הנשיא לשמוע מכל נציג משפחה באופן אישי על האובדן האישי שלו ולשמוע פרטים שעוד טרם הכיר על כל נופל ונופלת. הנשיא ורעייתו האזינו בקשב רב, חיבקו ועטפו את המשפחות היקרות. במסגרת המפגש ביקשו נציגי המשפחות להודות לראש העיר ולצוותי הרשות על התמיכה והאוזן הקשבת. במהלך המפגש הוסיף ראש העיר, איציק דנינו כי: “מעל שישים תושבים יצאו לקרב ונלחמו כדי להציל חיים הלכה למעשה. לכן עיר של גיבורים וגיבורות היא לא סיסמה, היא אמת לאמיתה”.

לאחר מכן נפגשו הנשיא וראש העיר עם מנהלי האגפים בעירייה על מנת להציג סקירה על צמיחתה והתפתחותה של העיר, על ההגירה החיובית, האתגרים הטמונים בכך, על החוסן הקהילתי ועל תכנית הצמיחה של העיר כמעצמה בתחום האגרו טק. במפגש נכח גם מפקד ימ”ר לכיש, סגן ניצב דורון אלוני ששיתף את סיפורו ההרואי שהסתיים בנפילתו הטרגית של בנו, ערן אלוני ז”ל. 

הביקור הסתיים במצודת פטיש בפארק אופקים, שם קיבלו את פניו של הנשיא ילדות וילדי המקהלה העירונית ׳זמיר׳ עם שירי מורל ואהבת הארץ. 

ראש העיר, איציק דנינו: “שמחנו לארח היום את כבוד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ורעייתו, מיכל בעירנו. זהו ביקורו הראשון של נשיא ישראל באופקים מזה שנים רבות ואני מודה לנשיא ורעייתו מקרב לב על היחס החם, האכפתיות, האנושיות והאמפתיה שהביעו במפגשים עם התושבים וכן על המילים החמות שהעניקו לנוכח התפתחות העיר ותקומתה. יישר כוח לילדות והילדים, בנות ובני הנוער ונציגי המשפחות השכולות שלקחו חלק ביום הזה, הציגו, שרו, שוחחו ושיתפו את הנשיא ורעייתו בתחושותיהם. תודה גדולה לצוותי הרשות בהובלת המנכ”ל, יורם נחמן, לראש מינהל החינוך, רחל אוחנה, למנהלי וצוותי בתי הספר ולצוות המתנ”ס”.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג: “בעיר הזו יש מנהיגות יוצאת דופן, עם ראש עירייה נפלא וצוות נהדר. ביקרנו פה בחמ״לים בשבועיים הראשונים למלחמה, ראינו איך העיר מתמודדת, ובכלל לאופקים יש שם יוצא מן הכלל. מאופקים תצא תורה ובשורה. בשורה של צמיחה וחיים. אני בטוח שהעיר תתפתח ותפרח, ומאחל בעיקר לכל עם ישראל רק בשורות טובות, שיחזרו החטופים במהרה ושכוחות צה״ל ישלימו את משימותיהם״.

 

◼️ לקבוצת חדשות אופקים בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ליאור איפרגן – פוטו שוש

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן