נערים ונערות מברנר מחו עם שלטים נגד מפעל ‘תדיראן סוללות’

נערים ונערות מברנר מחו עם שלטים נגד מפעל ‘תדיראן סוללות’ במסגרת מרוץ הלפיד המסורתי של נוער בר ובת המצווה. הדר אונה, יו”ר מטה המאבק: ” העתיד שלנו הוא הנוער בברנר ובכל האזור, וזו הסיבה שאנו נלחמים”.

קרדיט צילום- טל עדי

תלמידי כיתה ז’ מגבעת ברנר צעדו במרוץ השליחים המסורתי עם שלטי מאבק נגד מפעל ‘תדיראן סוללות’ שעתיד לעבור לכניסה לברנר ונמצא כיום בקריית עקרון. יו”ר מטה המאבק, הדר אונה: “גם הנערות והנערים הללו מבינים את מה שהרשויות והנהלת המפעל עוד לא הבינו- מקומו של המפעל חייב להיות רחוק מאוכלוסייה, רחוק מילדים, מבתי ספר ואזורי בילוי. אנחנו רוצים לחיות כאן בשלווה ובלי איומים מדליפות של חומרים קטלניים. העתיד שלנו הוא הנוער של האזור, וזו הסיבה שאנו נלחמים”. 

מרוץ הלפיד הוא מרוץ מסורתי שנערך בכל שנה בחופשת חנוכה, מזה עשרות שנים, לתלמידי כיתה ז’ בשנת בת ובר המצווה מגבעת ברנר. המרוץ הוא המשימה האחרונה מתוך 13 משימות שנערכות לתלמידים. במרוץ התלמידים צועדים במסלול של 28 קילומטר ממודיעין לגבעת ברנר. כאמור, תושבי מועצה אזורית ברנר והאזור פתחו במאבק סביבתי נגד העברתו והרחבתו של מפעל ‘תדיראן סוללות’ הנמצא כיום בקריית עקרון. התושבים דורשים את העברתו של המפעל לאזור תעשייה מרוחק מאוכלוסייה, מאחר והמפעל מייצר סוללות ליתיום בעזרת חומרים מסוכנים וקטלניים, בהם נעשה שימוש גם לייצור נשקי כימי. התושבים חוששים מדליפה בעת תאונה או תקלה שתהיה הרסנית בגלל הקרבה לאוכלוסייה. ברדיוס הקרוב למפעל העתידי נמצאים גם בית הספר האזורי שמונה 1,000 תלמידים, גני ילדים, מרכז מסחרי בילו סנטר ושכונות מגורים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן