משבעה לתקומה: רחובות התייחדה עם זכר בנות ובני העיר, נופלי ונרצחי מלחמת חרבות ברזל

"יחד, בלב אחד שדואב ושפועם ללא הרף, אנחנו קוראים וזועקים להשבתם המהירה של אחינו ואחיותינו המוחזקים ברצועת עזה, וביניהם גם של תושב רחובות נמרוד כהן, לוחם השריון שלקח חלק בלחימה העזה באזור נירים." אמר מתן דיל, ראש העיר רחובות

עיריית רחובות והחברה העירונית קיימו את עצרת הזיכרון "משבעה לתקומה", לציון שנה לאסון שבעה באוקטובר ולפרוץ מלחמת חרבות ברזל ולהתייחדות עם זכר הנופלים והנרצחים בנות ובני העיר.

העצרת נפתחה בדקת דומיה ובקריאת יזכור לזכרם של חללי צה"ל וכוחות הביטחון שנפלו במלחמה ונרצחי ונרצחות הטבח האכזר ובמהלכה סופר סיפורם של הנופלים והנופלות בנות ובני העיר רחובות, כאשר ברחבת היכל התרבות קידמו את פני המבקרים מיצבים המספרים את סיפורם.

במהלך העצרת ביצעו הזמרים יובל דיין ואביב גפן קטעי שירה נוגים, ולהקת הדרי רחובות עלתה בכוראוגרפיה ייחודית ומרגשת לצלילי השיר "שיבולים" של אדר גולד. כמו כן, הוקדש שיר למען 101 החטופים והחטופות בביצוע של הזמרת שירלי לילו. את העצרת, בבימויו ועריכתו של ז'אק זרביב, הנחה שלמה טולדו.

העצרת התקיימה במתכונת מצומצמת מהמתוכנן, בבית העם רחובות במקום בפארק המייסדים, זאת בעקבות הנחיות פיקוד העורף שמגבילות את ההתקהלות בעיר, אך הועברה בשידור חי בעמודי הפייסבוק העירוניים.

ראש העיר רחובות, מתן דיל נשא דברים לזכרם של הקורבנות והחללים, סיפר את סיפורם ואמר:

"שנה מאז השבעה באוקטובר. מאז אותן שעות ארורות וחשוכות, מאז העצב והיגון פרצו לתוך שמחת התורה.
באותה השבת ראיתי מאות אנשים מכל קצוות העיר, עוזבים את משפחותיהם ודוהרים בכל דרך אל עבר היישובים והקיבוצים הבוערים. אל הנובה. אל בסיסי צה"ל והדרום האדום מדם. המחויבות הזו, המסירות הזאת, האהבה הזאת, היא הסיפור הנצחי של העם שלנו.
אני שולח מכאן תפילה לשלומם של לוחמינו הגיבורים הניצבים על משמר העם והארץ, להחלמתם המהירה של הפצועים בגוף ובנפש. לשיבתם הביתה של עשרות אלפי התושבות והתושבים העקורים מאדמתם. יחד, אנו קוראים וזועקים להשבתם המהירה של 101 אחינו ואחיותינו המוחזקים ברצועת עזה, וביניהם גם של תושב רחובות נמרוד כהן, לוחם השריון שלקח חלק בלחימה העזה באזור נירים. תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה."

 

◼️ לחדשות רחובות והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן