אילת: מרכז הזדמנות לתעסוקה מרחיב את השירותים

מרכז הזדמנות לתעסוקה שמפעילה העירייה בשיתוף משרדי העבודה והרווחה, עבר למשכנו החדש ברחוב אילות ומרחיב את השירותים לקהילה.

מרכז הזדמנות לתעסוקה שמפעילה העירייה בשיתוף משרדי העבודה והרווחה, עבר למשכנו החדש ברחוב אילות ומרחיב את השירותים לקהילה. לצד ירידי תעסוקה, הכשרות וקורסים מסובסדים, מציע המרכז כיתת מחשבים, חדרי הדרכה ומגוון סדנאות העוסקות בהשתלבות במקום עבודה, בהתמדה ובקידום בתעסוקה כמו קורסי מחשבים, עברית ואנגלית, סדנה לאפקטיביות אישית לאנשים עם הפרעות קשב וריכוז, הכשרות מקצועיות חדשות ועוד. 

מרכז הזדמנות לתעסוקה הוא מרכז עירוני, שמפעיל האגף לשירותים חברתיים בעירייה, בניהול משותף עם מינהל תעסוקת אוכלוסיות במשרד העבודה והאגף לתעסוקת רווחה במשרד הרווחה. המרכז הוקם לפני 3 שנים בשלהי תקופת הקורונה בה נרשמו באילת 75% אבטלה, ומתוך תפיסה, כי תעסוקה היא כלי משמעותי לשיפור חיי האדם אך גם כלי להגברת החוסן הקהילתי וצמצום פערים חברתיים. המרכז מציע לתושבי אילת והסביבה בגילאי 18 ומעלה מגוון שירותים ביניהם תכניות תעסוקה ייעודיות, מסלול ליווי פרטני, סדנאות הכנה לעולם העבודה, קורסים, הכשרות מקצועיות השמה בעבודה ועוד.

המרכז מהווה שירות משלים לקהילה לצד מגוון מענים של האגף לשירותים חברתיים. על מנת למקסם את השירותים למען התושבים, מקיים המרכז שיתופי פעולה עם מרכזים בעירייה כמו מרכז “עוצמה”, המרכז למשפחות מיוחדות והבית לעסקים זאת לצד שיתופי פעולה עם מעסיקים ומוסדות הכשרה. “המטרה לתת כלים לתעסוקה מיטבית ולסייע לתושבים להיות עצמאים כלכלית במיוחד על רקע יוקר המחיה” מציינת מורן נחמיאס – המנהלת את המרכז ומוסיפה: “המרכז שלנו פתוח לכולם. מאז הקמתו ועד היום קיבלו שירותים במרכז, 1,000 תושבים, 700 מתוכם הפכו למשתתפים פעילים ומעל 200 משתתפים יצאו להכשרה מקצועית. 50% מאלה שעברו קורסים והכשרות גם זכו להשמה. וזה יעד שאנו מקווים לעמוד בו גם השנה”.

הרחבת השירותים לצד הגידול במספר מקבלי השירות הוביל את העירייה להעתיק את הפעילות מהמבנים היבילים בהם פעל המרכז בשכונת יעלים למתחם גדול ומרווח ששימש את נעמ”ת ברחוב אילות. המרכז עבר שדרוג והתאמה ומציע כאמור חדרי למידה נעימים ומעוצבים, חדרי ייעוץ, חדר מחשבים ועוד.

המרכז החדש נחנך בהשתתפות ראש העירייה – אלי לנקרי, ראש מינהל שח”ק – ד”ר דרורי גניאל, מנהלת האגף לשירותים חברתיים בעירייה – עו”ס פרידה בן לולו ונציגי משרדי העבודה והרווחה התומכים במרכז,  מנהלת תחום תעסוקה איכותית במשרד העבודה – אלה בר דוד, מנהלת אגף תעסוקת רווחה במשרד הרווחה – ד”ר שלי נורדהיים, ממונה מחוזית לתעסוקה במשרד הרווחה והביטחון החברתי – עו”ס עידית מילר לוזון ומנהל המעטפת מקצועית של מרכזי הזדמנות – אמון אגסי לצד צוותי עירייה ועשרות מתושבי אילת שמקבלים שירותים מצוות המרכז. 

◼️ לקבוצת החדשות באילת והערבה לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן