מרגש: "בדרכם" – תלמידי ביה"ס מו"ר הנציחו את זכר הנופלים בצעדה מיוחדת

רוני פולט, מנהל ביה"ס: "פרויקט ההנצחה הזה הוא הדרך שלנו לחבר את התלמידים לזיכרון ולמורשת של חבריהם שנפלו. אנו מנציחים לא רק את שמותיהם, אלא גם את ערכיהם ואת אהבתם למדינה".

מרגש: "בדרכם" – תלמידי ביה"ס מו"ר במודיעין מכבים רעות הנציחו את זכר הנופלים בצעדה מיוחדת

במסגרת הפרויקט, צעדו כל התלמידים וצוותי החינוך אל המשעולים ברחבי העיר, הקרויים על שמם של בוגרי ובוגרות בית הספר שנפלו במלחמה- לירן אלמוסנינו, שירה שוחט ועדן נמרי, זכרם לברכה, שנפלו בשבעה באוקטובר. גל מישאלוף, איתי פרי ואיתן קרלסברון זכרם לברכה שנפלו בקרבות במסגרת הלחימה ברצועת עזה.

אירוע ההנצחה התחיל בכינוס מרגש בבית הספר, שבו נשא דברים רוני פולט, מנהל ביה"ס: "פרויקט ההנצחה הזה הוא הדרך שלנו לחבר את התלמידים לזיכרון ולמורשת של חבריהם שנפלו. אנו מאמינים כי באמצעות צעדה זו, אנו מנציחים לא רק את שמותיהם, אלא גם את ערכיהם ואת אהבתם למדינה".

התלמידים והתלמידות, בחולצות לבנות ודגלי ישראל בידם, יצאו למסע רגלי מיוחד שנועד להנציח את זכר בוגרי ובוגרות בית הספר שנפלו בקרב. הצעדה עברה במשעולים ובשבילים שנקראו על שמם, מה שהעניק לאירוע משמעות עמוקה ואישית.

בהגיעם למשעולים הניחו התלמידים פרחים ודגלים, והדליקו נרות נשמה סביב אבן הזיכרון.

אל המשעולים הצטרפו נציגי המשפחות וחברים לספר על יקיריהם, ולאחר מכן התיישבו התלמידים בפארקים הסמוכים לפעילות סביב דמותם, דרכם, חייהם וערכיהם של הנופלים.  את מעגלי השיח הובילו תלמידי י"ב כחלק מהובלתם כשכבה הבוגרת של ביה"ס.

התלמידים שהשתתפו בצעדה הביעו התרגשות רבה. תלמידת כיתה י"ב, שיתפה: "זו הייתה חוויה מרגשת ומעצימה. הרגשנו שיש לנו אחריות להנציח את הנופלים ומובילים מסורת חדשה בבית הספר ביום המשמעותי הזה."

פרויקט זה ממשיך את מפעל ההנצחה העירוני של הקמת משעולים לזכר הנופלים. כפי שציין בעבר ראש העיר, חיים ביבס:"זה לא פרויקט שנולד היום, אלא אחרי מלחמת לבנון השנייה. במשעול הזה עוברים ילדים קטנים ומבוגרים, וכולם רואים את השמות של הגיבורים שלנו, שהגנו עלינו בגופם. בסוף צריך לזכור שזה המקום שבו הילד או הילדה התגוררו ושיחקו עם החברים".

כקהילה חינוכית בית הספר רואה חשיבות בשימור זכרם של הנופלים והנופלות והעברת מורשתם לדורות הבאים. הפרויקט משקף את החשיבות של זיכרון קולקטיבי ואת הכוח של קהילה מאוחדת בעת הזו, ונותן תקווה לדור הבא להמשיך וללכת בדרכם ולאורם.

 

◼️ חדשות מודיעין-מכבים-רעות לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן