מפונים מגבול הצפון ציינו את בוא השנה החדשה בירושלים

מפונים בני הגיל השלישי מקרית שמונה ושלומי הרימו היום כוסית לשנה החדשה במלונות בירושלים, תוך כדי הפצצות על הצפון

ארוע הרמת כוסית לותיקים, בני הגיל השלישי, המפונים מקרית שמונה ומשלומי, בעוד ביתם בצפון מופגז, והם מתגוררים מזה שנה במלונות בירושלים.

איילה וול מנכ”לית עמותת שפר עם מפונה מהצפון ויורם ביטון מנכ”ל עיריית קרית שמונה, צילום אפרת גבעתי

הארוע נערך ביוזמת עמותת שפר, המלווה ותומכת בהם מאותה שבת, בשיתוף משרד הרווחה, כדי להמשיך לקיים שיגרת חיים, קהילה פעילה ומשמעות בחיי היום יום. בארוע התכנסו האזרחים הותיקים של קהילת שפר להרמת כוסית לשנה החדשה ונהנו ממופע סליחות עם ליאור אלמליח ותזמורת חיבה במרכז חיבה שבירושלים.

מנכ”ל העיר ק שמונה בא להרים כוסית עם ותיקים מפונים מעירו בארוע של עמותת שפר במלונות ירושלים, צילום אפרת גבעתי

כיבד בנוכחות מנכ״ל עיריית קרית שמונה, מר יורם ביטון שבירך את תושביו וייחל לחזרתם במהרה.

איילה וול, מנכלית עמותת שפר: “מזה שנה דואגת עמותת ‘שפר’ שהוותיקים המפונים לא ישקעו בצער ובהלם שהציפו את כולם בהתחלה. שלא יישארו לבד, שיצאו מהחדר, יפגשו אנשים מוכרים וחדשים וידעו שיש מי שרואה אותם, שאכפת לו מהם, שהוא חשוב כאדם פרטי וכחלק מקהילה.

בכל יום ובכל שבוע מחדש ארגנו רכזות שפר פעילויות חברה מגוונות; הרצאות איכותיות, הופעות מוזיקה, סיורים פעמיים בשבוע, סדנאות ומפגשים. בזכות הקשר הטוב שנוצר עם הקהילות והמועצות של הישובים, הפעילות של שפר המשיכה איתם גם לאחר שחלקם התחילו לשוב לבתיהם בהדרגה.

עמותת שפר בשיתוף עם משרד הרווחה ממשיכה לדאוג ולבנות עבור הותיקים שנותרו במלונות בירושלים פעילויות שבועיות קבועות ומשתנות, פרלמנט ומעגלי שיח, פעילויות יצירה וסיורים כיפיים ומעניינים. החוסן שיש לקהילות האלו, שחלקן התפרקו זמנית לכמה חלקים ומתמודדות עם טראומות, הוא מקור נחמה וגם השראה. אלו אנשים שבנו וממשיכים לבנות את המדינה עם נקודת מבט עמוקה ורחבה שנותנת תקווה לעתיד”.

 

◼️ לחדשות ירושלים והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת אזרחים וותיקים – הגיל השלישי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: אפרת גבעתי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן