בן 10 הצליח לרגש עיר שלמה: “כואב לי לשמוע שילדים אחרים נאלצים לעבור חרם”

ילד הפלא: כך אנו מכנים את עמיעד מיבנה לאחר שהוכיח שגם בגיל 10 אפשר לשמש דוגמא להמון אנשים. עמיעד העלה השבוע פוסט מרגש נגד חרם על ילדים לאחר כתבה שנערכה בטלוויזיה. הפוסט גרף מאות תגובות והוריו פתחו קבוצת ווטאסאפ להמשיך את היוזמה הנהדרת. 

אחד הדברים הכי קשים להורה לילד בבית הספר היסודי הוא הרגע שבו כל חברי הכיתה עושים יד אחת נגדו. איך אפשר לתמוך בו? תכירו את עמיעד כהן, בן 10 מיבנה שהצליח לרגש את קהילת העיר בפוסט מרגש: עמיעד שלומד בבי”ס נועם, חימם את ליבם להמון הורים מקומיים כאשר העלה פוסט מרגש: “קוראים לי עמיעד כהן. אני בן 10 וגר ביבנה. בעקבות כתבה שראיתי בחדשות על ילדים שעושים עליהם חרם, החלטתי שאם יש ילדים ש’החברים’ שלהם לא רוצים לדבר איתם ( לדעתי, כי הם פשוט מקנאים בהם…), אני אשמח להיות חבר שלהם, ולדבר איתם בוואטסאפ. אני שמח שאף פעם לא חוויתי חרם מצד החברים שלי, וכואב לי לשמוע שילדים אחרים נאלצים לעבור חוויות לא נעימות כאלה. אני פונה לכל ילד שאכפת לו מבני אדם ושרוצה לשנות את התופעה המכוערת הזו, ולהצטרף אליי לקבוצה שפתחתי. אתה לא חייב להיות מישהו שחווה חרם, רק ילד שרוצה להיות חבר טוב”.

בשיחה שערכנו עם יוני, אביו, סיפר כי עמיעד ילד מחונן וער לסביבה שלו: “בזכות הכתבה שצפה בטלוויזיה, הלב שלו יצא אל אותם ילדים וישר שאל אותנו בתמימות ‘למה לעשות דבר כזה?’, לאחר מכן הוא החליט להרים את הכפפה ולהגיע אל אותם ילדים”. אלא שמסתבר, זו לא הפעם הראשונה שעמיעד מוכיח עד כמה ליבו טהור: “בגיל 3 הוא גזר את השיער כדי לתרום לחולי סרטן. לאחר מכן הוא גידל שוב כדי לתרום”. פייר? התרגשנו! איזה ילד!

כהורים, איך הגבתם באותם רגעים?

זו גאווה גדולה. זו חותמת שאני ואשתי מצליחים לחנך את הילדים שלנו בצורה טובה וכך אנו שואפים. התחושות היו שאנו חייבים לעזור לו ליישם את הבקשה שלו ובכדי שנוכל להעלות את המודעות בעניין”.

איך התגובות היו לאחר הפוסט?

“עמיאד התרגש מאוד, הוא לא האמין שזה יתפוס, יש לו המון שאלות עניינות, הסברנו לו שהנושא תפס תאוצה ואנשים באמת רוצים לעזור לו ביוזמה. זמן קצר לאחר מכן, עשרות אנשים הצטרפו לקבוצת הווטסאפ, אשתי עוסקת כאשת חינוך בבית ספר גינסבורג, כך שכל האנשים שהתאספו בקבוצה, עברו פעילות חברתית בזום מספר שעות”.

מה הציפייה הלאה?

להמשיך ולאתר את אותם נערים וילדים שעוברים חרם במיוחד בתקופת הקורונה כשאין מפגשים. יש לנו בנות שירות ופעילים חברתיים בקבוצה כדי לעזור ולממש את מה שאנו רוצים. חייבים למגר את החרם כמה שניתן, ובזכות עמיעד אנו יכולים להיות אופטימיים”.

מה המסר שלכם כהורים?

“אנו חושבים  שכל ההורים בלי יוצא מן הכלל צריכים לחנך את הילדים לאהוב ולקבל את האחר בלי יוצאי דופן. ההורים חייבים להיות מעודכנים בכל יום מה קורה אצל הילד שלהם, לפעמים הם מסתירים מאיתנו דברים מביישנות, ואנו חייבים לפקח ולדאוג שהכל בסדר. אף ילד בעולם לא צריך לעבור חרם, זה צובט בנשמה שאנו נתקלים בסיפורים כאלה”.

 

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עמיעד
עמיעד
2 years ago

כל הכבוד לי

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עמיעד
עמיעד
2 years ago

כל הכבוד לי

דילוג לתוכן