מסתמן: אילת תיפתח בסוף השבוע הקרוב

ועדת החוקה של הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את "חוק איי התיירות" – בניגוד לעמדת משרד הבריאות. החוק מאפשר לממשלה להכריז על ערים נוספות כאיי תיירות חוץ מאילת וים המלח. משמעות הדבר שטבריה, נצרת ומוקדי תיירות נוספים יוכלו להצטרף למתווה. בנוסף, מסתמן כי אילת כבר תוכל להיפתח בסוף השבוע הקרוב. יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר אמר: "תהיה חובה על הממשלה לפעול בשוויוניות".

 

כמו כן, יהיה על הממשלה לקבוע לתושבי האזור עם מוגבלות ולילדים, פטורים מבדיקות בכניסה לאזורים שיוגדרו כאיי תיירות. במהלך ההצבעות אישרה הוועדה את הסתייגות שהוגשה מטעם סיעת ישראל ביתנו, על פיה: ההכרזה על אי תיירות תובא לוועדת החוקה מראש, אך לאחר שחברות הוועדה מטעם סיעת כחול לבן יצאו מהאולם לזמן קצר, יו"ר הוועדה הגיש בקשה לדיון מחודש וההסתייגות נדחתה.

התנאים שפורטו בנוסח הוועדה התבססו לדברי ח"כ אשר על התנאים שציינה הממשלה כהסבר לאפשרות להכריז על אילת וים המלח: רמת תחלואה נמוכה באופן משמעותי וכן ביחס לרמת התחלואה הכללית בישראל, ומצב התחלואה הכללי בישראל מאפשר הכרזה לפי עמדת משרד הבריאות. בנוסף, נקבע כי ניתן לערוך בדיקות קורונה מידיות בזמינות ובכמות הנדרשת בתוך זמן סביר.

בתום הדיון היו"ר ח"כ יעקב אשר קבע כי נוסח החוק יהיה: "רשאית הממשלה להכריז על העיר אילת או על אזור עין בוקק-חמי זוהר או על אזור אחר בישראל שהוא רשות מקומית נפרדת או אזור מבודד במועצה אזורית, כאזור תיירות מיוחד, אם התקיימו לגביו התנאים המפורטים ולאחר ששקלה את הפגיעה בזכויות כתוצאה מההכרזה".

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן