מסמך מצה”ל: איננו יכולים לשחרר ממילואים מועמדים ב-141 רשויות בארץ

מתוך המסמך: “מתוך 1,829 המשרתים הפעילים, ישנם 688 בעלי תפקידים הכרחיים לצה”ל המשפיעים על 144 רשויות ושאותם בסבירות גבוהה לא ניתן לשחרר במהלך התקופה הקרובה”

מזכיר הממשלה קיבל לפני זמן קצר (שישי) מכתב מעוזר הרמטכ”ל, אל”ם חיים בו מויאל בנוגע לבחירות לרשויות המקומיות והתייחסות לנתוני מועמדים כמענה לסיכום ישיבת הממשלה שהתקיימה לפני יומיים.

בפתח הדברים ציין כי “צה”ל אינו נוקט כל עמדה בשאלת מועד הבחירות לרשויות המקומיות ויביא את עמדתו ביחס לנתונים אותם התבקש להעביר – התקפים לנקודת הזמן הנוכחית, 29 בדצמבר 2023 ועשויים להשתנות בהתאם להתפתחויות בלחימה שהיא משתנה ודינמית”.

באשר להיקף המועמדים לרשויות המקומיות המגוייסים בצו 8 ציין אל”ם חיים בו מויאל:

א. על רקע המצב הבטחוני החריג ולנוכח היקף גיוס המילואים הנרחב הוחלט על תיקון לפקודת המטכ”ל המתבסס על הוראת שעה לפיה ר’ אכ”א יהיה רשאי לקבוע כי מועמד לבחיות לרשויות המקומיות יוכל לשרת בשירות מילואים עם קיים צורך בטחוני בהמשך שירותו על אף היותו מועמד.

ב. עפ”י רשימת המועמדים העדכנית שהועברה ממשרד הפנים נמצא כי נכון ל-27.12.23 בשעה 21:00 3,778 הינם משרתי מילואים, מתוכם 1,829 הם בשמ”פ.

ג. מתוך 1,829 המשרתים הפעילים, ישנם 688 בעלי תפקידים הכרחיים לצה”ל המשפיעים על 144 רשויות ושאותם בסבירות גבוהה לא ניתן לשחרר במהלך התקופה הקרובה. בנוסף, ישנם 1,141 משרתים שלאור תמונת המצב המבצעית העדכנית והצפי העתידי ניתן בסבירות גבוהה לשחררם עלך מנת שיתמודדו בבחירות.

כפי שפורסם בחדשות 08, הממשלה אישרה פה אחד את הצעת הפשרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע למועד הבחירות ברשויות המקומיות

ביום ראשון הקרוב, ה-31 בדצמבר, הממשלה תקיים דיון המשך כאשר בידיה הנתונים המלאים מצה”ל ותקבל החלטה על מועד קיום הבחירות.

לשכת שר הפנים: “השר ארבל קיבל את עמדת גורמי המקצוע העדכנית ולשכת הרמטכ״ל ובדיון שהתקיים היום בממשלה אף הוצג בעל פה נתון לפיו 700 מועמדים לוחמים בעזה בעת הזו. ובשל כך עמדתו היא כי יש לפעול לדחיית הבחירות ל27.2”

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – הבמה הפוליטית לחצו כאן

צילום: שאטרסטוק

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן