מכון ויצמן למדע ברחובות: מיצג אומנותי לציון 100 ימים לטבח ולחטיפות

האומן דורון גזית הקים מיצגים רבים של “הקו הצהוב”, במוסדות וארגונים מרכזיים בארץ באמצעות שרוולי אוויר צהובים ענקיים באורך עשרות ומאות מטרים, אשר יקופלו כסרט המסמל את המאבק למען החטופים.

עשרות מיצגים ענקיים בדמות סמל הסרט הצהוב, העשויים משרוולי אוויר מתנפחים, של האומן דורון גזית, יוצגו היום במוסדות וארגונים גדולים בארץ וכן בעצרות למען החטופים שמקיים מטה משפחות החטופים בחו”ל

במכון ויצמן למדע הוקם מיצג ענק של סרט החטופים הצהוב בכל גובהו של גרם מדרגות החירום בצידו החיצוני של הבניין, בגובה חמש קומות. במקביל, התקיים במכון הבוקר אירוע סולידריות עם משפחות החטופים.

בין יתר המקומות בהם יוצג המיצג – הכנסת (עם מיצג באורך 250 מטר), אוניברסיטת ת”א, אנו מוזאון העם היהודי, , היכל התרבות ת”א ועוד

לציון היום ה- 100 לטבח ולחטיפות, הקים האומן דורון גזית מיצגים רבים של “הקו הצהוב”, במוסדות וארגונים מרכזיים בארץ באמצעות שרוולי אוויר צהובים ענקיים באורך עשרות ומאות מטרים, אשר יקופלו כסרט המסמל את המאבק למען החטופים. בין היתר, יוקם המיצג בכנסת ישראל, באוניברסיטת תל אביב, ב-אנו מוזאון העם היהודי, במכון ויצמן, בהיכל התרבות בת”א ועוד.

גזית, אשר קיבל בימים האחרונים עשרות פניות מגופים מרכזיים בארץ ובעולם, מתכוון להציב את מיצג הקו הצהוב שלו גם בקיבוצי העוטף ובזירת מסיבת נובה – שם הכל התחיל.

הקו הצהוב של דורון גזית יופיע כאלמנט אומנותי ויזואלי בעצרות השונות שמקיים מטה משפחות החטופים ברחבי העולם לציון 100 ימים בהם מוחזקים החטופים בשבי החמאס.

הכנסת – ביום שישי, בתנאי מזג אוויר קשים מאוד, בגשם ובקור הירושלמי, הקימו דורון גזית וצוותו בחזית משכן הכנסת ולאורך שטח נתיב הגישה לכנסת, את מייצב “הקו הצהוב”, באורך 250 מטר! העשוי משרוולי אוויר צהובים ענקיים ומפותלים, המסמלים את המאבק להשבת החטופים.

אנו מוזיאון העם היהודי – סמל הסרט הצהוב הוצב בלובי המוזיאון. לצד הסרט הצהוב יופק מיצג בהשתתפות עובדי ואורחי המוזיאון, במסגרתו הם יעמדו בסמוך לסרט הצהוב, כשהם נושאים את תמונות החטופים, בקריאה משותפת לשחררם בהקדם. המיצג מתקיים בנוסף לכנס שעורך המוזיאון בשיתוף אוניברסיטת תל אביב כחלק מהפעילויות הנערכות ביום המאה לפרוץ המלחמה. מבקרי המוזיאון והכנס מוזמנים לבקר בתערוכת ‘השבעה באוקטובר’ המוצגת אף היא בימים אלו בלובי המוזיאון ואשר זועקת את זעקת החטופים.

אוניברסיטת תל אביב – מיצג הסרט הצהוב מוצג על המדשאה באוניברסיטה, ליד מוזאון אנו.

מכון ויצמן למדע מיצג ענק של סרט החטופים הצהוב הוקם בכל גובהו של גרם מדרגות החירום בצידו החיצוני של הבניין, בגובה חמש קומות! במקביל, יתקיים במכון ביום ראשון בבוקר אירוע סולידריות עם משפחות החטופים.

בהיכל התרבות תל אביב – לאורך מעקה המרפסת בקומה השניה של המבנה, בחלק הפונה לכיוון הבימה, הוקם מיצג הקו הצהוב, באורך של עשרות מטרים.

בעצרות שונות ברחבי העולם – המיצגים בצורת הסרט הצהוב העשויים משרוולי האוויר הצהובים יוחזקו על ידי אנשים או יוצבו במקומות מרכזיים כגון: כיכרות, מזרקות או בניינים.

דורון גזית, בוגר בצלאל, המציא מדיום חדש ופורץ דרך באומנות, קו תלת מימדי באורכים אדירים, המאפשר לו לעבוד בקנה מידה גדול במיוחד, תוך ניצול הטבע והסביבה האורבנית, כמו גם מסה של אנשים, כקנבס שלו, להצגת יצירותיו. גזית, אשר התגורר שנים רבות בלוס אנג’לס חזר לאחרונה לישראל ורואה בה בסיס להמשך פעילותו כאומן וכאקטיביסט סביבתי.

במשך 33 שנים בלוס אנג’לס עיצב גזית אירועים גדולים: 3 אולימפיאדות ו- 5 אירועי משחק הגמר של הסופרבול. זאת בנוסף להשתתפותו בתערוכות עולמיות ואפילו בבית הלבן ופיתוח גופים מתנפחים כדמויות הרוקדות המפורסמות. המייצבים שלו הוצגו בתערוכות, מוזיאונים ומרחבים ציבוריים רבים ברחבי העולם. האמנות שלו זכתה להכרה בינלאומית ולשבחי הביקורת, על רמתה האיכותית והקונספטואלית, על פיתוח הקו התלת מיימדי כמדיום חדש באומנות, על השימוש המהפכני בטבע ובנוף האורבי כקנבס ועל יכולתה של האומנות למשוך קהלים מכל הגילאים והרקעים ולטשטש את הקווים בין אמנות, אדריכלות ואקטיביזם סביבתי.

משנת 2014 עוסק גזית בפרוייקט ‘הקו האדום’ – סדרה של מייצבים חובקי עולם, באמצעות קו תלת מימדי אדום ובוהק המהווה קונטרסט גדול לטבע ההרוס שמשמש אותו כקנווס. הקו האדום הוא מטאפורה לעורק הדם של אמא אדמה וקו של מחאה.

לאתר של דורון גזית לחצו כאן.

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: וידאו: מיכאל ברונפמן | סטילס: גיזל מימון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן