מיצג מרגש באופקים: קיר הנצחת השוטרים שנפלו בקרבות ה-7.10

המיצג המרגש הוצב בשכונת מישור הגפן בה נפלו השוטרים בעת שהגנו בגופם על תושבי השכונה; המיצג עשוי ברזל בחיתוך צורני בדמותם של חמשת השוטרים

בטקס מרגש, חשפו נשות השוטרים ובני משפחותיהם את המיצג החדש עליו עמלו רבות במהלך השנה האחרונה מאז איבדו את יקיריהם בקרבות שהתחוללו בשכונת מישור הגפן. המיזם הינו פרי עמלם של המשפחות בשיתוף משטרת ישראל ומשמר הגבול והוא מדמה את דמותם של חמשת השוטרים שנפלו בקרבות בהגנה על העיר בבוקר השבעה באוקטובר: רוני אבוהרון, יגאל אילוז, אבי בוזגלו, ניסים לוגסי ומיכאל ליזמי.

האמנים אשר יצרו את המיצג המדהים התבססו על תמונות מוכרות של הנופלים בעת מילוי תפקידם ויצרו את דמותם בחיתוך צורני בברזל באמצעות מערכת חיתוך לייזר.

הדמויות הוצבו בגינה ציבורית ממול ביתה של רחל אדרי ובעלה דוד ז”ל שנלקחו כבני ערובה בשבעה באוקטובר על רקע הציור על גב הבניין של כפות הידיים המחזיקות את עץ הזית, כאשר על יד הדמויות הוצבו טיפות עם שמותיהם של כל 54 הנופלות והנופלים בקרב על הגנת העיר בשבעה באוקטובר ובמהלך מלחמת חרבות ברזל.

עיריית אופקים נרתמה לטובת פרויקט ההנצחה החשוב וסייעה עם מציאת המקום שיהיה המדויק ביותר להנצחת הגיבורים הללו.

בטקס נכחו משפחות הנופלים, ראש העיר, איציק דנינו, חבר הכנסת אלמוג כהן, מפקד מרחב הנגב, תנ”צ אפי שימן, מפקדת תחנת אופקים, רפ”ק קרן טולדנו, ניצבים בדימוס, דוד ביתן ויוסי פריינטי וקצינים, שוטרים ותושבים רבים.

ראש העיר, איציק דנינו: “השוטרים האמיצים שלנו, שהקריבו את חייהם באומץ רב, כדי להציל חיים, מול המחבלים שחדרו לעיר, עמדו בחזית, נלחמו בגבורה, והגנו על תושבי אופקים בגופם. כל אחד ואחת מהם, הוא סיפור של אומץ, נחישות ואהבת הארץ. הם עמדו מול האויב, מתוך תחושת שליחות עמוקה, והקריבו, את חייהם למען עתידנו. גבורת התושבים, והשוטרים, שמה קץ לטבח בשכונה, ואנו חבים להם כה הרבה. באתר ההנצחה הזה, נוכל להיזכר בגיבורים שלנו, וּלְקַבֵּל, כוח מהסיפורים שלהם, ולהעביר את מורשתם, לדורות הבאים. תודה מיוחדת, לנשות “השוטרים הגיבורים” שנלחמו בגבורה, ונפלו בקרבות השבעה באוקטובר, רווית, שירן, ענבר, זהבה, אור, ליטל, ליגל, יעל, ליאל, בזכותכן, נוכל להנציח את זכרם של יקירינו, בדרך נוספת, מכובדת וראויה. אנו נמשיך, לעמוד לצידכן, ולתמוך בפרויקטים של הנצחה, ולזכור את גבורת יקירינו.”

אלמנתו של יגאל אילוז ז”ל, רווית אילוז: “מה שמחבר אותנו, ‘חבורת הנשים החזקות’ זה שהיו לנו גברים חזקים שהכירו אחד את השני וזה איחד אותנו. לקחנו את החוזק שלהם להמשיך ולהתמודד כי הם ציוו לנו את החיים והלכנו בכל הכוח על ההנצחה לזכרם ולזכר תושבי העיר שנפלו באותו יום ארור. אנחנו מודות לכל העוסקים במלאכה שליוו, תמכו וסייעו בתהליך. נמשיך גם עכשיו לעסוק בהנצחתם ובהעברת מורשתם.”

 

◼️ לחדשות אופקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: אושרית חדד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן