מחווה מרגשת: תלמידים מירושלים ומהצפון הניחו אבני זיכרון עם מסרים בהר הרצל 

מיזם מיוחד של עיריית ירושלים ו”תנועת תרבות” להנצחת זכרם של חללי צה”ל וכוחות הביטחון. זאת, במלאת שלושה חודשים לפרוץ המלחמה.

מציינים שלושה חודשים לפרוץ המלחמה: תלמידים מירושלים ומהצפון הניחו אבני זיכרון בהר הרצל

תלמידי תיכון בית חינוך בבירה ותלמידים שפונו מקריית שמונה ומתארחים בירושלים מאז תחילת המלחמה, עיצבו אבני זיכרון עם מסרים מחזקים והניחו אותן על קברי חללי המערכה.

אבנים עם לב אדם: תלמידים מתיכון בית חינוך בירושלים ותלמידים שפונו מקריית שמונה ולומדים לצידם מראשית המלחמה, השתתפו במיזם מיוחד של עיריית ירושלים ו”תנועת תרבות” להנצחת זכרם של חללי צה”ל וכוחות הביטחון. זאת, במלאת שלושה חודשים לפרוץ המלחמה.

במסגרת המיזם, שאותו הוביל “המרחב השלם” במינהל החינוך בעירייה, התלמידים לקחו חלק בסדנת אמנות שהעבירה האמנית אביגיל אוחנה מ”תנועת תרבות”, שבמהלכה עיצבו חלוקי נחל עם מסרים מחזקים לזכרם של הנופלים והנופלות במערכה.

כחלק מהפעילות, התכנסו תלמידי י”א-י”ב בבית הספר וקיימו שיח על החללים, על השכול ועל תקופת המלחמה. לאחר הפעילות בתיכון, עלו עשרות תלמידי בית הספר ותלמידים מהצפון לבית הקברות הלאומי הר הרצל והניחו את אבני הזיכרון על קברם של הנופלים.

התלמידים הסתובבו בחלקות שבהן קבורים חללי המלחמה, הניחו את האבנים והתייחדו עם זכרם של החללים. לאחר מכן, התכנסו למעגל עיבוד שבו תלמידים ומורים שיתפו בתחושותיהם. חלקם סיפרו על חיילים שהכירו ובחרו להקדיש להם את האבנים.

“בימים קשים אלה, חשוב לנו בבית הספר להוקיר את זכרם של הנופלים והנופלות במערכה, אשר נתנו את חייהם למען המדינה”, אומרים בתיכון בית חינוך, ומוסיפים “אנו מברכים את התלמידים ואת צוות בית הספר על היוזמה החשובה, ומודים למרכז הרצל שאפשרו את הפרויקט. מי ייתן ונדע ימים טובים יותר”.

מעיריית ירושלים נמסר: “יוזמת תלמידי תיכון בית חינוך והתלמידים המתארחים בבירה מרגשת ונוגעת בכל לב. הנצחת זכרם של מיטב בנינו ובנותינו, שחרפו נפשם בהגנה על המולדת היא ערך עליון וזכרונם ומורשתם הם נר לרגלינו. השיח החשוב שקיימו התלמידים במסגרת הפעילות היה משמעותי ומבטא את הזדהותנו עם זכרם ואחדות גורלנו עם משפחות הנופלים”.

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

 

צילום: דוברות עיריית ירושלים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן