מודיעין: הכירו את רביעיית האחים שזכו בפרס על תרומתם בזמן המלחמה 

המשפחה עלתה לארץ לפני שנתיים וחצי מאנגליה ומאז המלחמה הקימה מערך שלם ומרשים לסיוע לקהילה ולחיילים.

פרס “מאור” הינו פרס אשר הוענק זו השנה השנייה ברציפות על ידי ארגון העלייה מצפון אמריקה, “נפש בנפש”, על מנת להוקיר מצוינות ומנהיגות חברתית בקרב בני נוער עולים מעוררי השראה. הפרס הוענק השנה לעשרה צעירים, שמאז פרוץ מלחמת “חרבות ברזל” הקימו מיזמי התנדבות עצמאיים או פעלו במסגרות אחרות, על מנת להקל על אוכלוסיות שונות ברחבי המדינה: חיילי צה”ל וכוחות הבטחון, מפוני הצפון והדרום, צוותים רפואיים ועוד. בנוסף, הפרס נועד להכיר בהשתלבותם המהירה של צעירים אלו בחברה הישראלית, תרומתם לחיזוק מדינת ישראל וקהילותיהם ובכדי לעורר השראה, הן בקרב משפחות המתלבטות לעלות לישראל והן בקרב צעירים נוספים שעלו ארצה ומתמודדים עם אתגרי הקליטה בארץ.

בין הזוכים השנה קיבלו את הפרס רביעיית האחים לבית משפחת אנדרס ממודיעין: נועה חן (16), מיה טל (15), עדן לאה (13) ויוני (11) אשר עלו מבריטניה ב-2021 והתיישבו במודיעין. במהלך הלחימה האחים הקימו מערך שלם של תמיכה וסיוע לקהילה שלהם כשכל אחד ואחת מהם לקח/ה על עצמו/ה תחום אחריות שעליו/ה היה אמון/ה: נועה חן ניהלה אירועים לבני הנוער בבית הכנסת שלהם כדי לספק הסחת דעת לצעירים בתקופה זו, מיה טל עזרה בגיוס כספים למען ישראל מהקהילה היהודית באנגליה, עדן לאה התנדבה כבייביסיטרית למשפחות שבהם האבות יצאו למילואים, על מנת שהאמהות יוכלו לצאת לעבודה ויוני היה אחראי על מערך איסוף מוצרים לחיילי צה”ל, אריזתם ושינוע לבסיסים השונים.

הזוכים בפרס הינם בני ובנות נוער בין הגילאים 11-18 שנבחרו מבין עשרות מתמודדים נוספים, כולם עלו לישראל עם משפחותיהם ממדינות דוברות אנגלית: ארצות הברית, קנדה, הממלכה המאוחדת, דרום אפריקה, אוסטרליה וניו זילנד, והתיישבו בקהילות השונות ברחבי המדינה.

ראש העיר חיים ביבס:  “אין דבר מקסים יותר מאשר לראות את העשייה החברתית בקרב בנות ובני הנוער בעיר, קל וחומר כאשר מדובר על ילדים שעלו לישראל רק לפני שנתיים וכבר נטמעו בקהילה, מסייעים לקהילה ומציגים ערכים של ציונות ועזרה לזולת. נועה חן, מיה טל, עדן לאה ויוני אנדרס הם דוגמה לרוח ההתנדבותית שיש פה בעיר ואין גאה ממני על הזכייה שלהם.”

הרב יהושע פס, מייסד -שותף ומנכ”ל “נפש בנפש”: “בזמן שעם ישראל חווה מנעד רגשות עצום לנוכח המלחמה שמתחוללת ברקע, אנו שמחים להאיר את הימים החשוכים הללו באור עצום ובוהק בדוגמת הנוער העולה שצומח ומשגשג פה, מרגע נחיתתם בארץ. המכבים הצעירים הללו, אשר מהווים דוגמא ומופת לצעירים נוספים כמוהם, ויתרה מכך, על סביבתם הבוגרת, רואים בתרומה חזרה לאלו שנעקרו מביתם ולאלו שנלחמים על ביתנו, חשיבות עליונה ומרעיפים עלינו את אורם. הם אלה שמזכירים לנו את יופיו וכוחו של עם ישראל באחדותו – חג חנוכה שמח!”.

◼️ לקבוצת חדשות מודיעין-מכבים-רעות בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ארגון נפש בנפש

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן