מדד החופש: "עיריית רחובות מייצגת גישה פסיבית כלפי חופש הדת בעיר"

"מדד החופש" לשנת 2019 שייסדה תנועת "ישראל חופשית" ושנערך זו השנה השנייה בחן ומיפה את מידת החופש שמאפשרות הערים הגדולות בישראל לתושביהן, ודירג אותן – מהעיר החופשית ביותר ועד לעיר המרסנת ביותר.

המדד בדק איזו עיר מאפשרת כניסת עמותות חיצוניות דתיות לבתי הספר שלה ללא פיקוח, האם ועד כמה פועלות העיריות נגד הדרת נשים במרחב שלהן, כמה כסף מקצה העיר למועצה הדתית ולשירותי הדת בעיר מתוך התקציב העירוני, איזו עירייה מאפשרת רחצה נפרדת בבריכה העירונית ועוד מתמרצת את זה בהנחה משמעותית, האם אגף החינוך העירוני מפקח על כניסת עמותות דתיות לבתי הספר, מאיזו עיר ניתן לצאת בשבת רק באמצעות מונית ספיישל או רכב פרטי ועוד ועוד.

רחובות הגיעה למקום ה-14 במדד – יחד עם ירושלים. זוהי ירידה של שני מקומות מהשנה שעברה. על פי "מדד החופש", עיריית רחובות מייצגת גישה פסיבית כלפי חופש הדת בעיר. בעוד שאינה מציבה נהלים נוקשים שמונעים פעילות של קהילות פלורליסטיות או מסחר בשבת, הסירוב שלה לנקוט עמדה בעד חופש הדת בעיר לא רק משמר עוולות קיימות, אלא מאפשר להן להתרחב בהעדר מדיניות מסודרת.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן