לראשונה מזה עשור – שר הרווחה ביקר במרכז סיוע לנזקקים

שר העבודה והרווחה, ח”כ אופיר אקוניס, הגיע (ה’) לביקור במרכז הסיוע של ארגון “פתחון לב” בראשון לציון ופגש את מנכ”ל הארגון, אלי כהן, יו”ר המועצה הציבורית, האלוף (במיל’) יוסי פלד ומתנדבי הארגון.

במהלך הסיור, פגש השר את מבקשי הסיוע, הסתובב בתחנות המזון השונות והכיר את מחלקות הארגון. מנכ”ל “פתחון לב” ביקש מהשר וממשרדו לסייע בהרחבת מערכי הסיוע ולהפוך לשותפים למלחמה בשבירת מעגל העוני בישראל, ע”י יצירת חוק שבכוחו לייצר שינוי חברתי אמיתי. אלי כהן, מנכ”ל פתחון לב: “ראשית, ברצוני להודות לך השר אקוניס על האומץ להגיע לכאן ולהסתכל לעוני בעיניים, לאחר שנים שבהן רגלו של שר לא דרכה במרכז סיוע. אנו מסייעים ל-160 אלף איש מדי שנה במטרה לשבור את מעגל העוני. מעבר לסלי המזון, אנו מפעילים תכניות למיצוי זכויות, לחינוך, להשמה בעבודה ולשיקום, במטרה לצאת ממעגל העוני. אנחנו מאתרים את הילדים של המשפחות ומחנכים אותם להפוך לבוגרים לא עניים. יש לנו 14 אלף מתנדבים בשנה. נשמח לסיוע בחקיקת חוק למאבק בעוני, שבאמצעות הממשלה תקום ראשות שתחבר בין הארגונים תחת גג של משרד הרווחה. כרגע המדינה מסייעת לנו ב0.9% בלבד”.

שר העבודה והרווחה, אופיר אקוניס: “הדרך העיקרית לצאת ממעגל היא השתלבות בשוק העבודה. עד אז, צריך לסייע לאזרחים שנמצאים במעגל העוני, בכל דרך אפשרית. לכן, לא היססתי להגיע לכאן ושמחתי לראות את הפעילות הענפה, שאינה רק חלוקת מזון. כמו אנשי פתחון לב, אני מאמין שחינוך והזדמנות שווה עושים את השינוי ומוציאים אוכלוסיות רבות  ממעגל העוני״.

יו”ר המועצה הציבורית, האלוף (במיל’), יוסי פלד: “כמי שעומד בראש מערך המתנדבים של פתחון לב, ברצוני להודות לשר אקוניס על ביקורו. איגום משאבים בין הממשלה לארגוני הסיוע חייב להיות מנוע צמיחה מרכזי במטרה ליצירת שינוי חברתי עמוק וכל כך נדרש בישראל”.

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן