למה אזרח תובע את חברת התעופה האמריקאית יונייטד איירליינס?

עלה לטיסה לישראל ומזוודה כבדה נפלה על ראשו

כשעונת הטיסות בעיצומה, זה מה שקרה לתושב אזור חיפה, שעלה על טיסה מארה”ב לישראל ולא חשב שבתוך דקות יגיע לבית חולים בניו יורק, לאחר שמזוודה כבדה נפלה מתא המטען שמעל המושבים במטוס, הישר על ראשו וצווארו.

 צוות המטוס פינה מיד את הנוסע לטיפול רפואי בבית חולים מקומי  ולאחר שמצבו התייצב העלו אותו על טיסה שהחזירה אותו לארץ. 

באמצעות עו”ד סאמי אבו ורדה מחיפה, מומחה לתביעות נזקי גוף, הגיש הנוסע, בשנות ה-30 לחייו, תביעת פיצויים לבית משפט השלום בחיפה, נגד חברת התעופה האמריקאית יונייטד איירליינס, שממנה רכש את כרטיס הטיסה.

בתביעה נטען כי גם בהגיעו לישראל, כאבי הראש והסחרחורות שבהם חש לאחר הפגיעה, לא פסקו למרות שנטל משככי כאבים. הנוסע פנה לביה”ח רמב”ם התלונן על חולשה והגבלות תנועה בגב והצוואר וטשטוש ראיה. למרות שקיבל תרופות מצבו לא השתפר והוא נשלח לבדיקת MRI שהעלתה כי הוא סובל מבקע דיסק בשתי חוליות בגבו. טיפולי פיזיותרפיה שעבר לא שיפרו את מצבו. 

לתביעה צורפה חוות דעת של מומחה לנוירוכירורגיה שקבע לו נכות של 20%. לטענתו הפגיעה אירעה עקב רשלנותם של עובדי החברת התעופה שלא דאגו לוודא שהמזוודות תהינה מונחות בצורה בטוחה שלא תגרום לתאונה.

עו”ד סאמי אבו ורדה מציין כי התביעה מסתמכת על חוק התובלה האווירית שבו נקבע שגם תאונה המתרחשת במקום המראת המטוס, בהתאם לאמנה בינלאומית, ניתן לתבוע אותה  במדינה אחרת החתומה על האמנה, במקרה זה בישראל. התביעה משאירה בידי בית המשפט לקבוע את גובה הפיצויים.

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-חדשות מהארץ >> לחצו כאן

צילום: ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן