לומדים לחיות מחדש: המסע של קריית שמונה אל התחדשות והשראה בשדרות

“העמקנו בצמיחה ובתקומה אחרי השבר שחוותה העיר והסברנו כיצד ניתן לשקם קהילה ולהוסיף חיים רבים לעיר”, אמר מנכ”ל הקהילה יניב צברי

מציאות הפוכה אך מעודדת: בעוד הצפון מופצץ ובוער, בשדרות השקט מלמד כיצד ניתן לחזור לשגרה. קהילת קריית שמונה המפונה בשנה האחרונה הגיעה אל קהילת שדרות כדי ללמוד וליישם שגרת לחימה וכדי להתחיל בשיקום הרוח, החזרת התושבים וקליטת משפחות חדשות אל העיר העזובה: “בזמן שקריית שמונה מופגזת – הגענו לשדרות לתכנן את החזרה הביתה”

הצפוניים מקבלים השראה מהדרומיים: צוות הקהילה של קריית שמונה, המפונים בעוד כשבועיים כבר שנה מבתיהם ומשתוקקים לחזור צפונה כדי לשקם את העיר ולהחיות אותה מחדש, הגיעו אל קהילת ‘רעות’ בשדרות כדי להתחיל להתכונן לטובת חזרתם הביתה ולחשוב על היום שאחרי. למרות החרדה ואי-הוודאות, תושבי קריית שמונה חדורי מטרה ומלאי תקווה בהחייאת העיר מחדש כשדרות.

המפגש עם צוות קהילת ‘רעות’ נבע מהרצון של תושבי קריית שמונה לשמוע כיצד חזרו תושבי שדרות לבתיהם בעוצמה ובשמחה לאחר שהיו מפונים כחצי שנה, ללמוד מצוות הקהילה בשדרות כיצד לנהל קהילה במלחמה, כיצד ניתן לייצר ולחזק את תחושת הקהילתיות גם במרחק, וכן להבין כיצד הצליחו בעיר לקלוט, במציאות של מלחמה וכתגובה אליה, כ-70 משפחות חדשות בצורה מיטבית.

במהלך הבוקר קיבלו הצוותים סקירה מסגן ראש העיר אלעד קלימי ולאחר מכן ישבו עם מנכ”ל הקהילה, יניב צברי, ודנו בנושאים של תקומה וצמיחה בעבר השבר שהעיר הייתה נמצאת בה בשנים האחרונות ובשנה האחרונה ביתר שאת, ובעיקר כיצד ניתן להביא משפחות חדשות אל העיר ולקלוט אותן בהצלחה למרות הטלטלה שהעיר עברה.

צוות קהילת קריית שמונה ציינו כי: “בזמן שבצפון יש פיצוצים וקריית שמונה מופגזת ללא הרף, הגענו לשדרות להתחיל לתכנן את החזרה הביתה ולחשוב על עתיד ורוד יותר. עם כוחות מחודשים, תקווה בלב ואמונה בעתיד טוב יותר, תושבי קריית שמונה יחזרו הביתה, מצוידים בכלים ובאמונה לבנות מחדש את עירם – כפי שתושבי שדרות עשו. אנחנו בטוחים שבעזרת הכוחות האלה, קריית שמונה תקום מחדש, חזקה ומלוכדת”, סיכמו חברי המשלחת.

מנכ”ל הקהילה יניב צברי הוסיף: “ההצלחה היא ברוח ובאמונה הגדולה בהצלחת וגאולת עם ישראל. כשאנחנו בטוחים בעתידנו שיהיה מזהיר, כשאנחנו משרים תחושה של ביטחון ושמחה, של עוצמה וגבורה – איש לא יכול נגדנו. העמקנו בצמיחה ובתקומה אחרי השבר שחוותה העיר והסברנו כיצד ניתן לשקם קהילה ולהוסיף חיים רבים לעיר. יש בעיר ובקהילה אנשים מסורים ו”גיבורי יומיום” שעושים נפלאות למען התושבים והעיר ורואים זאת באופן ניכר. כמו שהדרום משתקם, צומח ומוסיף חיים – בטוחני שכך גם יהיה בצפון. ראינו את תעצומות הנפש והכוחות הנפלאים בקרב אחינו מהצפון ואנו מאחלים חזרה נעימה ובטוחה לבתיהם ולמפגש גומלין בקרוב.”

 

◼️ לחדשות שדרות לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: קהילת רעות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן