לאחר למעלה משנתיים וחצי עיריית רחובות תוכל ליישם את חוק העזר להקמת מאגר DNA של כלבים

הכנסת אישרה את החוק שמאפשר לעירייה להקים מאגר DNA של כלבים. כעת יהיה ניתן ליישם את חוק העזר אותו הוביל בקדנציה הקודמת חבר המועצה עו"ד יניב מרקוביץ' להקמת מאגר DNA עירוני לכלבים .

בחודש פברואר 2022 אישרה מועצת עיריית רחובות, אחרי עבודת הכנה רבה את הקמתו של מאגר DNA עירוני לכלבים שיחייב את כל בעלי הכלבים בעיר לדגום אותם כחלק מהליך קבלה של רשיון חדש או חידוש רישיון קיים. חוק העזר החדש נכתב במטרה להילחם בתופעה שהפכה למכת מדינה ונעשה ביוזמת סגן ראש העיר לשעבר עו"ד יניב מרקוביץ' ובסיוע חברת המועצה איטל בציר אלשיך.

הצעת חוק העזר של רחובות הוכנה על-ידי המחלקה המשפטית בעירייה, והסדירה למעשה את הקמתו של מאגר DNA עירוני, שבאמצעותו ניתן יהיה לזהות את בעליו של הכלב ולבצע בדיקות DNA  לגללים שנמצאו ברחוב באמצעות הדגימות הקיימות במאגר.

אלה שמאז אישור חוק העזר במועצת העיר החוק, לא היה ניתן ליישם אותו מאחר ולא ניתנו אישורי משרדי הממשלה הרלוונטיים כמחויב באישורו של כל חוק עזר חדש.

השבוע כאמור, כחלק מחקיקה ראשית של הכנסת אושרה בקריאה שלישית הצעת החוק שמאפשרת לעיריות להקים מאגרים מקומיים של DNA  של הכלבים בעיר שיוכלו לשמש אותן לצורכי אכיפה. עיריית רחובות כמו עיריות רבות אחרות היו תקועות עד עכשיו ולא יכלו ליישם את חוקי העזר שלהם מאחר ולא היה אישור של משרדי הממשלה הרלוונטיים אך כעת הוסרו כל החסמים ויהיה ניתן לקדם את יישום החוק בעיר.

עו"ד יניב מרקוביץ', ראש האופוזיציה:

"שמחתי מאוד לראות שהחוק סוף סוף עבר בכנסת ושעכשיו העירייה תוכל ליישם את חוק העזר שאישרנו פה כבר לפני למעלה משנתיים. תופעת צואת הכלבים ברחובות היא אחת התופעות המכוערות ביותר שיש בעיני ובפוגעת באיכות החיים, בניקיון ובבריאות של כולנו. כולי תקווה שהעירייה תקדם עכשיו מהר ככל האפשר את יישום החוק ותצמצם את התופעה שהפכה למכה אמיתית- כמעט בלתי אפשרי ללכת במדרכה או בגינה מבלי לדרוך על גללים."

 

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן