מפחיד, אבל חשוב לדעת: סרטן עור יכול להגיע גם לציפורניים

ד"ר להבית אקרמן מומחית ברפואת עור, מסבירה: "סרטן עור הינו הסרטן השכיח ביותר והוא נחלק לכמה סוגים- בעיקר מלנומה ונון מלנומה

כולנו מודעים לכך שחשיפה לשמש מגבירה את הסיכון לחלות בסרטן עור אבל ידעתם שיש גם סרטן עור באיזורים שאינם חשופים לשמש , אפילו גם בציפורניים?

ד"ר להבית אקרמן מומחית ברפואת עור, מסבירה: "סרטן עור הינו הסרטן השכיח ביותר והוא נחלק לכמה סוגים- בעיקר מלנומה ונון מלנומה. המלנומה היא סוג הפחות שכיח למזלינו אבל אחד מהסרטנים הקטלניים ביותר שיש. בעוד שאנחנו יודעים שחשיפה לשמש הינו גורם סיכון לסרטן עור (ובעיקר כוויות שמש), יש עוד גורמים (גנטיים ואחרים) שקשורים לסרטן הזה ולכן זה עלול להופיע גם באיזורים שאינם חשופים לשמש כמו גניטליה, כפות ידיים ורגליים, לוע וגם…בציפורניים". 

מלנומה יכולה להיראות ככתם חום לא סדיר, לא סימטרי, מדמם בעל מספר צבעים, ומלנומה על ציפורן יכולה להידמות למעיין פס אנכי חום כמו פטריה. מצד שני – לא כל כתם חום אנכי בציפורן הוא מלנומה. כתמים חומים בציפורניים יכולים להיגרם מחבלה, שטף דם, מזיהום ע"י פטרת וגם יכולה להופיע פיגמנטציה חומה בציפורן שהיא שפירה לחלוטין – בדיוק כמו שיש כתם שפיר בעור כך גם בציפורן. תופעה זו קרויה מלנוניכיה סטריאטה.

 

אז מתי נחשוד שכתם חום בציפורן אינו תקין?

לדברי ד"ר אקרמן  "כל כתם בציפורן כדאי שיבדק ע"י רופא עור ובהקדם. יש היום שירותי רפואה אונליין דרך קופות החולים וניתן לקבל ייעוץ ראשוני זמין משם.דבר נוסף – אם יש כמה כתמים אורכיים כאלה זה פחות חשוד. אם הכתם קיים זמן רב ואיננו משתנה – אזי שהוא גם פחות חשוד. אם הכתם גדל עם הציפורן ועולה למעלה עם צמיחתה גם זה פחות מטריד. אבל מה כן צריך להדליק לנו נורה אדומה? אם יש סימן חום גם מעבר לבסיס הציפורן- כלומר בכתם נמשך מהציפורן וחוצה את הגבול התחתון שלה- זה אמור להטריד מאוד את המטופל !". 

מעודד לדעת כי מלנומה בציפורניים לשמחתינו הינה נדירה מאד (בין 1-3 אחוז מכלל המלנומות) – אבל היא אגרסיבית. ולכן חובה לאבחן מהר, לבדןק ולעקוב ובמידת הצורך לקחת ביופסיה.

 

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

 

צילום: יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן