כך תסירו כתמים ממפות השולחן

המומחים של Beko עם כמה עצות מועילות לטיפול במפות שולחן >>

עם התקרבות חגי תשרי, רבים מאיתנו מתכוננים לארוחות חגיגיות עם עיצוב שולחן מרשים. המפות והמפיות שנשלב בשולחן החגיגי הן חלק בלתי נפרד מאווירת החג, אך חשוב לזכור שאחרי כל ארוחה מגיע שלב הניקיון. טיפול נכון במפות לא רק ישמור על מראן היפה, אלא גם יאריך את חייהן לחגים הבאים. המומחים של Beko עם כמה עצות מועילות לטיפול במפות שולחן:

שיטות כביסה

מפות שולחן, במיוחד אלה העשויות מבדים סינתטיים, מומלץ לכבס באמצעות תוכנית ההפעלה הבסיסית של מכונת הכביסה שלכם. את רוב בדי המפות והמפיות ניתן לכבס במים קרים או חמימים. טיפ נוסף – בכביסה של מפות ומפיות, בייחוד אלה העשויות פשתן, רצוי להפחית את הסחיטה למינימום, על מנת למנוע את התקמטות של הבד.

חומרי ניקוי

ניתן להשתמש באבקה או ג’ל כביסה רגילים. ניתן לכבס את מפות השולחן באמצעות אבקת כביסה רגילה או ג’ל הכביסה בו אתם רגילים להשתמש. עם זאת, לכתמים עיקשים כמו כתמי מזון או רטבים שמנוניים, ניתן להתיז מעט ממסיר כתמים נוזלי, אותו מומלץ להשאיר מספר דקות לפני תחילת הכביסה. הוספת מרכך כביסה לשטיפה תספק ציפוי מגן לסיבים שיסייעו לנוזלים לחדור לתוך הבד במהירות ולנקות את כתמי המזון או השתייה.

גיהוץ

בזמן שאתם מוציאים את המפה ממכונת הכביסה, נענעו אותה היטב כדי לסייע בשחרור קמטים. בדקו תמיד שכל הכתמים הוסרו. אם נשארו כתמים עיקשים שלא ירדו, שטפו שנית את הבד לפני הייבוש או נסו לטפל בהם בצורה נקודתית באמצעות שפשוף במטלית לחה. שימו לב – החום הגבוה של מייבש הכביסה יקשה על הסרת כתמים ולכן חשוב לוודא שכל הכתמים הוסרו לפני תחילת תהליך הייבוש. את רוב הבדים יש לייבש בחום בינוני-גבוה או באמצעות תוכנית המייבש הקבועה. במידה ואתם מגהצים את המפות והמפיות, מומלץ להוציא אותן מהמייבש כשהן מעט לחות, הדבר יקל על תהליך הגיהוץ. באם הוצאת את המפות זה עתה מהארון, וודאו כי תחתית המגהץ נקייה לחלוטין. אם אתם משתמשים במגהץ אדים, בדקו אותו על בד ישן על מנת לוודא שהמגהץ אינו מותיר כתמים לחים על הבד או אבנית היות והם עלולים לגרום להיווצרות כתמים קשים להסרה.

אחסון נכון

כבסו מפות לפני אחסון למניעת התפתחות עובש או חרקים. מומלץ לכבס את המפות לפני האחסון מהסיבה שחלק מהכתמים אינם נראים על המפות במבט ראשוני אך יכולים לספק מזון לטחב או לחרקים ולכן יש לבדוק היטב את המפות טרם הכנסתם לארון. אל תקפלו או תכניסו מפות רגע אחרי שסיימתם לגהץ או אם הן עדיין לחות. קיימת חשיבות להשהות את המפות לפני האחסון בארון, לטובת ייבוש מלא ושמירה על הבד. לאחר ייבוש מלא, ניתן לאחסן מפות מקופלות או תלויות באזור קריר, יבש ומאוורר היטב. לאחסון מקופל ניתן לעטוף כל מפה בנייר משי ריחני ללא חומצה, אותו תוכלו למצוא בחנויות למוצרי אריזה.

באמצעות טיפים אלו, תוכלו לשמור על מפות השולחן שלכם במצב מצוין לאורך זמן, ולהבטיח שיהיו מוכנות ומרשימות לכל אירוע חגיגי.

 

◼️ לקבוצת לייף סטייל-טיפוח, אופנה, עיצוב לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: שאטרסטוק

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן