כך צויינו ברמלה אירועי השבעה באוקטובר

תושבים, משפחות שכולות והנהגת העיר התכנסו בטקס זיכרון מרגש, לציון שנה לאירועי השבעה באוקטובר – אירועים שזעזעו את המדינה והעיר וגרמו לאובדן קשה של תושבים יקרים.

תושבים, משפחות שכולות והנהגת העיר התכנסו בטקס זיכרון מרגש, לציון שנה לאירועי השבעה באוקטובר – אירועים שזעזעו את המדינה והעיר וגרמו לאובדן קשה של תושבים יקרים.

הטקס, שהתקיים באשכול הפיס, היה מלא בעצב ובכאב, אך גם בסימנים של אחדות, תקווה וגבורה.

הערב נפתח עם הופעה מרגשת של הזמר שי גבסו, שביצע שירים נוגעים ללב שליוו את האירוע כולו בתחושת רגישות עמוקה. הגבול בין הבמה לקהל היטשטש כאשר הקהל הצטרף לשירה המשותפת, ברגע נדיר של אחדות מרגשת, שהעניק לכל הנוכחים תחושה של חיבור משותף לכאב ולעצב הקולקטיבי.

שחקני תיאטרון רמלה הציגו עדויות אישיות מאותו יום גורלי והשנה האחרונה. העדויות הצליחו להחזיר את הנוכחים לאותם רגעים טרגיים. הייתה זו תזכורת חיה לגבורה ביום הנורא לרגעים המורכבים והסיפורים האנושיים שמלווים אותנו מאז אותו היום.

אחד הרגעים העוצמתיים בערב הגיע כאשר שחר, אלמנתו של רב פקד משהאל שלמה ז"ל, לוחם הימ"מ נשאה דברים. במילים פשוטות אך חודרות לב, שיתפה שחר את סיפורה האישי ואת ההתמודדות שלה ושל משפחתה עם האובדן העצום. דבריה ריגשו את הקהל ופתחו חלון כואב לתוך עולמן של המשפחות השכולות, שחיות יום-יום את הכאב, ומתמודדות עם מציאות קשה. לצד הכאב בטאה שחר  גם את הצורך להמשיך הלאה ולצמוח מתוך הקושי לעתיד טוב יותר.

גם סיפורו של ישי רחמים לוי, פצוע צה"ל מאירועי המלחמה, זכה לתשומת לב מיוחדת. ישי שיתף את הקהל בגבורה האישית שלו, על הדרך הארוכה להחלמה ועל ההתמודדות הפיזית והנפשית. באופן מיוחד ומרגש, ישי חשף שסבו, ניצול שואה שהלך לעולמו לפני שלושה חודשים, היה אחד מהמהנדסים שבנו את אשכול הפיס ברמלה – המקום בו נערך הטקס. במעמד זה, ישי חידש את שבועת הלוחם שלו לעיני הקהל, סמל לגבורה ולנחישות שאינם מתכלים.

הערב נסגר בביצוע מוזיקלי של הרכב הנוער "רמנוער", שהעניקו את המגע הסופי לאירוע עם שיר מלא תקווה. השירה המרגשת של בני הנוער הייתה סמל לרוח האיתנה של הדור הצעיר ברמלה, דור שממשיך לשאת את לפיד התקווה לעתיד טוב יותר, על אף הכאב הקשה שמלווה את העיר והמדינה כולה.

ראש העיר מיכאל וידל,  בנאום שפתח את הערב, הדגיש את המחויבות של העיר לתמוך במשפחות השכולות ולזכור את הנופלים: ״כקהילה וכעיר, אנחנו לא נשכח את האובדן. נמשיך לזכור ולחזק את המשפחות השכולות, ולא ננוח עד שישובו כל החטופים הביתה. רמלה תמיד תישאר מאוחדת ברגעים הקשים, נזכור את העבר ונשאף לעתיד של תקווה״.

הטקס היה חלק משרשרת פעילויות שמובילה עיריית רמלה לזכר הנופלים ולמען אחדות הקהילה. במהלך השנה האחרונה התקיימו בעיר אירועי זיכרון רבים, ימי עיון ופעילויות חינוכיות לצעירי העיר, כשכולם נושאים מסר אחד: לא לשכוח, להמשיך ולזכור, ולפעול למען החזרת החטופים הביתה.

תודות מיוחדות הועברו בסיום הערב לצוות המפיקים שהשקיעו רבות בהצלחת הטקס – אבי ברנס, מנהל מחלקת תרבות על הניהול האמנותי, יוסי ג'וז כהן, המנהל האמנותי של תיאטרון רמלה, דניאל סעדו, ניהול מוזיקלי והאמן אלכס אברהם, שתרם מעבודתו ליצירת האווירה המכבדת והמרגשת.

תושבי רמלה והנהגת העיר מביעים את תמיכתם המלאה במשפחות השכולות, ומתחייבים להמשיך לפעול למען זיכרון הנופלים ולמען השבת החטופים לביתם, מתוך תקווה לחיים של שלום ואחדות.

 

◼️ לחדשות רמלה והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית רמלה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן