כוכב העבר של הפועל ראשון לציון מציג: כדורגל בישיבה

הלל מנשה, הקשר השמאלי האימתני, משווק את הדבר הבא בספורט העממי משחק המתאים לכל הגילאים ונוחל הצלחה בפארקים, בחצרות בתים ובמקומות נוספים. הוא אפילו הזמין למשחק היסטורי את חברו לקבוצה בעבר, גדעון פוקסיניאנו

אפשר להוציא את הקשר המחונן, הלל מנשה, מהפועל ראשון לציון והכדורגל, אבל אי אפשר להוציא את הפועל ראשון והכדורגל מהלל מנשה. למי שלא זוכר מנשה היה מכוכבי הקבוצה בימיה הגדולים ביותר מאמצע שנות ה- 70 של המאה הקודמת עד שנות ה- 80, בימים שהקבוצה התמודדה כשווה מול שווים מול הפועל תל אביב על שלל כוכביה בליגה הלאומית, שהייתה אז הליגה הראשונה בישראל. הוא שיחק כקשר שמאלי יחד עם כוכבים נוספים כמו אלי מדואל, יוסף שמריה, מומי רבינוביץ, נחום יעקובי, גדעון פוקסיניאנו ואפרים וימן ז"ל. הלל הוא גם אביו של כוכב כדורגל נוסף במשפחה, שלו מנשה, שהתפרסם בתנועת הנעל לפנים, לאחר שהבקיע שערים במדי מכבי נתניה, מכבי פ"ת ועוד.

מנשה (משמאל) ופוקסיניאנו, צילום יח"צ

בימים אלו, מנשה, המאמן ילדים באקדמיה לכדורגל בראשון לציון, משווק המצאה ייחודית שכבר הפכה לפופולארית במקומות רבים, "כדורגל בישיבה", מעין משחק מוקדם לעוסקים בספורט הזה ומשחק נהדר עבור אנשים בגילאים מבוגרים יותר. "יום אחד התגלגלה אליי תמונה של משחק הזה ואני נדלקתי על הרעיון", מספר מנשה. "מייד עלה לי הרעיון שהמשחק הזה צריך להיות בכל פארק או גינה, ממש כמו מגרשי כדורסל ומתקני ספורט אחרים. זאת על מנת שילדים, נוער ובוגרים ואף בני הגיל השלישי, יוכלו לבוא לשבת ולהינות מהמשחק הזה בצורה עצמאית . לכדורגל בישיבה יתרונות רבים, הן חברתיים; ילד יורד לפארק עם כדור ומיד יוכל למצוא חברים למשחק, והן בטיחותיים; השחקנים יושבים – יתרונות שעובדים לטובת כל הגילאים".

כדי לבדוק היטב את הרעיון הזמין מנשה את חברו לקבוצה, גדעון פוקסיניאנו, לדו קרב מסקרן. בשלב זה הא מסרב לפרסם את תוצאות המשחק אבל מזכיר בחיוך כי פוקסיניאנו, כשמו, הרבה להחמיץ, מה שקשה לו במיוחד במשחק החדש. "אנחנו בועטים, צוחקים ומשחזרים את ההצלחות – הגולים והמסירות לגולים בימים הגדולים – והפעם בכדורגל בישיבה".

"לדעתי המקצועית, כשחקן עבר ומאמן ילדים בהווה, המשחק כדורגל בישיבה, צריך להיות בכל חצר בית ספר, בכל גינה/פארק, בכל גן ילדים ,בכל חטיבה ובית ספר תיכון, בכל בית מלון, בכל קאנטרי קלאב", הוא מוסיף. "בכל בית שיש בו חצר – בכל מקום שיש אנשים שאוהבים כדורגל שהוא הענף הפופולארי ביותר בעולם".

הוא מסביר כי ייצור מתקני המשחק נעשה ברומניה ומשם הוא משווק לכל רחבי העולם. "מתקני הכדורגל בישיבה שאנחנו מייצרים, קלי הרכבה, בטיחותיים ובמחירים תחרותיים. כל זאת על מנת להגיע לכל בית ולכל גינה בעולם", אומר מנשה. ".כמו כן אנחונו מתכננים להקים ליגה של כדורגל בישיבה לבודדים ומשפחות. זהו משחק הספורט היחידי שמתאים לכל הגילים ולמשפחות, ילדים, נערים, בוגרים, אימא, אבא, סבתא וסבא. הדגמים להתקנה בפארקים עשויים ברזל מגולוון צבע עמיד בחום, קור ומים עם בסיס אלומיניום".

כבר היום מותקנים בארץ מתחמי כדורגל בישיבה בגנים ציבורים בראשון לציון, אשדוד וחולון, בפארקים, במועדונים לאזרחים ותיקים, בתי אבות, באקדמיות לכדורגל, בפאבים ובקאנטרי קלאבים. בימים אלו גם ניתן לפגוש את השניים בסופי השבוע בשוק החקלא"י הקסום בפרדס רבינוביץ, בו הם משחזרים את ימי הכדורגל היפים של ראשון לציון עם 7,000 צופים במשחק, עם המאמן האגדי, אורי הילמן, אלי מדואל, חיים וידל וכוכבים נוספים.

  • לסיום. מי יותר טוב במשחק הזה. פוקסיניאנו או אתה?

"התשובה ברורה. אבל גדעון הוא חבר. אז אני לא רוצה להגיד את זה בפה מלא…".

 

◼️ לחדשות ראשון לציון לחצו כאן

◼️ לקבוצת ספורט לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יח״צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן