ירושלים: פארק הרוגם שודרג

ראש העיר, משה ליאון, חנך את פארק הרוגם המשודרג. “רוגם גנים” הוא אתר ארכיאולוגי בין שכונות דרום-מערב ירושלים ובו גל אבנים המתנשא לגובה של כ-42 מטר והוא הגדול מבין 19 רגמים שנמצאו במערב העיר ונחשב לגדול מביניהם

חוקרים מציינים כי הרוגם הוקם בתקופת הברזל ותפקידו אינו ברור. חלק מהחוקרים מאמינים כי בניית הרוגם מתקשרת לפעילות חקלאית באזור וחוקרים אחרים סבורים כי המקום נועד לטקסי שריפת גופות מלכי יהודה או אתר ששימש למקום פולחן עבודת האל. חוקרים מתארכים אותו אפילו לימי בית המקדש הראשון.

למרגלותיו נמצאו שרידים של יישוב חקלאי קדום, הכוללים מתקנים לייצור יין כגון: גתות לדריכת ענבים, בורות אחסון, מערות ובוסתן קטן עם עצי תאנים, רימונים וזיתים.

הפארק המיוחד עבר כברת דרך: חפירות ארכיאולוגיות, ניקיון השטח ופעולות רבות ומגוונות בהם נטלו חלק גם תושבי השכונה, בני נוער ואנשי מקצוע וכולם יחדיו ייצרו פעילות קהילתית משמעותית וחיבור למקום.

הפארק כולל מתקני משחק ואלמנט מים שעובר בין השבילים, משטחי משחקים, ריצוף, פינות ישיבה פרגולות, תאורה וגינון, תוך התייחסות לאקולוגיה המיוחדת של הצמחייה ושמירה על הייחודיות של הצמחייה מבלי לפגוע במרקם האקולוגי.

הטקס התקיים במעמד מנכ”ל העירייה, מנכ”ל הרשות לפיתוח ירושלים, מנכ”ל חברת מוריה ראשי מינהלים ואגפים ויו”ר המינהל הקהילתי.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:

“פארק מיוחד, במקום מיוחד, עם היסטוריה מיוחדת ובזמן מיוחד. אנו ניצבים, לקראת ט’ באב, במקום המרשים והעתיק אותו בנו והקימו אבות אבותינו. המקום השתמר לדורי דורות ומהווה עוד פסיפס מורשת והיסטוריה לעיר הנפלאה שלנו. כך נמשיך גם אנו לשמר את הפארק המיוחד שקרוב לאתר ההיסטורי, הרוגם – גל אבנים מרשים המתנשא לגובה של 42 מטרים, שיש הטוענים כי הוקם עוד בימי בית המקדש הראשון. נמשיך לחזק את החיבור המשמעותי בין העבר השורשי שלנו יחד עם החיים בהווה והעתיד.
הפארק עליו עמלו ימים רבים תושבי השכונה, בני הנוער, עובדי עיריית ירושלים וחבורות הבת-מוריה והרל”י הוקם לרווחת התושבים והעולים לבירת ישראל. תהנו!”.

 

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תיירות לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ארנון בוסאני

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן