ירושלים: אליפות העל הבינלאומית בשחמט

שחמטאים רבים מהעולם הגיעו ותמכו בישראל ביימי הלחימה בצפון סבידלר הרוסי זכה באליפות העל הבינלאומית בירושלים, בורוחובסקי הישראלי סיים שני יהלי סוקולוב בן ה-18 הוכתר לאלוף ירושלים בשח מהיר

בצל הלחימה בצפון האיגוד השחמט הישראלי אירח בעיר הבירה ירושלים את ‘אליפות העל’ הבינ”ל – אירוע יוצא דופן בכל קנה מידה שמארח בארץ, גם בימים אלה, את השחמטאים הבכירים ביותר בעולם למפגן תמיכה משמעותי בישראל, אביטל בורוחובסקי הישראלי רשם הישג גדול וסיים במקום השני לפטר סבידלר מרוסיה.

אחת התחרויות הנוצצות בעולם בשחמט התקיימה בירושלים- בירת ישראל. ‘אליפות העל’ בשחמט הינה אירוע יוצא דופן עם אלופי עולם, רבי אמנים ואמנים בינלאומיים וישראלים כאשר קיומה בימים אלו הינה הבעת תמיכה יוצאת דופן במדינת ישראל.

האירוע הינו תוצר של שיתוף פעולה עם משרד התרבות והספורט בהובלת השר מיקי זוהר, עיריית ירושלים בהובלת ראש העיר משה ליאון, המשרד לירושלים בהובלת השר מאיר פורוש והרשות לפיתוח ירושלים.

בתום יומיים של משחקים מותחים ומעוררי עניין רב בכל העולם ניצח השחמטאי פטר סבילדר הרוסי. אל המקום השני הגיעו שלושה שחמטאים יחדיו כאשר ביניהם אביטל בורוחובסקי הישראלי, לאחר שנרשם יום משחקים נפלא וניצח בכל ארבעת המשחקים שלו.

 

במקביל, התקיימה גם אליפות ירושלים בשח מהיר בהשתתפות יותר מ-300 שחמטאים במגוון גילאים מהארץ והעולם, באליפות זו ניצח הכישרון הישראלי, רב אמן יהלי סוקולובסקי בן ה-18 מראשון לציון.

ראש העיר ירושלים משה ליאון שהתכבד במסע הפתיחה אמר: “אני מברך את המנצחים , מבחינתנו,  קיום התחרות בתקופה כזו היא הוכחה לחוסן הירושלמי ולעובדה שבירת הספורט של ישראל היא הבית לכל תחרויות הספורט. במקביל אני מזמין את הירושלמים ועם ישראל להגיע מחר לכיכר ספרא לשבור את השיא במשחק סימולטאני ענק וחגיגי”

מנכ”ל האיגוד הישראלי לשחמט גיל בורוחובסקי: “במשך חודשים עמלנו על קיום התחרות בצל המלחמה, זה התחיל במלחמה בדרום וכעת עיקר הלחימה בצפון, לא היה פשוט להביא לארץ בימים בהם יש אזהרות מסע וביטולי טיסות את השחמטאים הבכירים בעולם לכאן, ואני מודה לכל הצוות על אירוע איכותי ומוצלח מאוד. מדינת ישראל הפכה בשנים האחרונות לבירת השחמט עם אירועי ענק ועשרות אלפי שחמטאים פעילים, נמשיך לפעול להרחבת פעילות השחמט והנגשתו להמונים.”

יור האיגוד הישראלי לשחמט, דר צביקה ברקאי, אמר: “קיום האליפות בימים אלו עם שחמטאים בכירים מכל העולם היא השג אדיר. אני מודה לשותפים שלנו ומברך את המנצחים בפרט והמשתתפים בכלל. נמשיך להעלות על נס את קרנה של מדינת ישראל והשחמט הישראלי.”

אירוע השיא היה משחק שחמט סימולטאני ענק, הגדול בתולדות ישראל, בכיכר ספרא בהשתתפות כ-1,000 שחמטאים בכל רחבי הארץ. האירוע התקיים במעמד שר התרבות והספורט מיקי זוהר שתומך רבות בפעילות השחמט בישראל.

האירוע הוקדש לקריאה לשחרור החטופים עם מייצגי ענק מיוחדים.  כמו כן, השולחנות באירוע הוקדשו לסוגיות חשובות שונות: שולחן הצדעה לכוחות הביטחון, שולחן לזכרו של השחמטאי רס”ן יהודה נתן כהן שנפל בעזה וחבריו הגיעו להנציחו, שולחן לזכר ישראל אשל מייסד איגוד השחמט בהשתתפות בנו נתן אשל ו-9 מצאצאיו, שולחן הצדעה למד”א, שולחן להעלאת המודעות לבעלי מוגבלויות, שולחן הצדעה להייטק הישראלי ועוד.

 

◼️ לחדשות ירושלים והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: SE יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן