ידידותית לסביבה: תמר זנדברג נבחרה לכהן כיו”ר ‘חיים וסביבה’

‘חיים וסביבה’ הינו ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל מטרת הארגון ‘חיים וסביבה’ היא הגברת יכולת ההשפעה של התנועה הסביבתית בישראל
תמר זנדברג, ראשת המכון הלאומי למדיניות אקלים וסביבה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, נבחרה לכהן כיושבת הראש של ‘חיים וסביבה’ – ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל.
יחד איתה מכהנים בוועד שלושה נציגים נוספים מבן-גוריון: פרופ’ רז ילינק, סגן נשיא האוניברסיטה והדיקן למחקר ופיתוח, פרופ’ נדב דוידוביץ, ראש המחלקה לבריאות הציבור, וד”ר אבנר גרוס מבית הספר לקיימות ושינויי אקלים בבן-גוריון.
מטרת הארגון ‘חיים וסביבה’ היא הגברת יכולת ההשפעה של התנועה הסביבתית בישראל. זאת באמצעות תמיכה בפעילות הארגונים וההתארגנויות הסביבתיות, הגברת שיתופי הפעולה בתוך התנועה הסביבתית ומחוצה לה, וחיזוק ייצוג התנועה בגופי הממשל. מה שהופך אותה לאחת התנועות האפקטיביות בישראל; נרשמו לזכותה הצלחות רבות הנוגעות לשיפור החיים והגנה על הסביבה, והיא הובילה שינויי מדיניות רבים בארץ. בין היתר, צמצום דרמטי של בנייה על חופים, שמירה על שטחים פתוחים, הסטת כספי השקעות מחברות מזהמות, שינויי חקיקה, ועוד.
בחירת ארבעה חברי הסגל של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב לוועד המנהל של “חיים וסביבה” מצביעה על מחויבותם של האוניברסיטה וחוקריה, לנושאי סביבה וקיימות בארץ ובעולם. המכון הלאומי למדיניות אקלים וסביבה בבן-גוריון מגשר בין מחקר אקדמי, מדיניות ציבורית, חברה אזרחית והסקטור הפרטי והוא מהווה כלי לגיבוש ועיצוב מדיניות אקלים מבוססת ידע, רלוונטית ומשפיעה.
אירועי ה-7 באוקטובר והצורך לשקם את הנגב המערבי, הם חלק ממטרות המכון; המכיר בפוטנציאל של האזור ובצורך לטיפוחו בשנים הבאות. כאמור, בראש המכון עומדת תמר זנדברג, לשעבר השרה להגנת הסביבה, שפרשה מפעילות פוליטית לאחר 20 שנה. לאורכה, קידמה זנדברג מדיניות סביבתית ואקלימית: תחת כהונתה אימצה הממשלה את חוק האקלים, נקבע יעד אפס פליטת גזי חממה נטו עד 2050 והושקעו משאבים בפתרונות קיימות מבוססי טבע, טכנולוגיית אקלים וחדשנות.
פרופ’ רז ילינק, הבאר-שבעי, חבש עוד מילדות את ספסלי האוניברסיטה. וסיים תואר ראשון בכימיה בהצטיינות יתרה באוניברסיטה העברית. משם המשיך לדוקטורט באוניברסיטת קליפורניה, ברקלי. את הפוסט דוקטורט השלים באוניברסיטת פנסילבניה. עד שב-1996 הצטרף לסגל המחלקה לכימיה בבן-גוריון. הוא מילא מגוון תפקידים בכירים בתחומו, עד שנבחר ב-2019 לכהונת סגן נשיא האוניברסיטה והדיקן למחקר ופיתוח. ילינק הוא ממקימי עמותת “תושבים משפיעים במודיעין”, שרשמה הישגים משמעותיים בהגנה על הטבע בתחום השיפוט שלה.
פרופ’ נדב דוידוביץ, מנהל בית-הספר לבריאות הציבור באוניברסיטה, הוא רופא מומחה באפידמיולוגיה ובריאות הציבור. עם התפרצות נגיף הקורונה בישראל היה מעורב במחקר, התוויית מדיניות וייעוץ לגורמים שונים בארץ ובעולם. דוידוביץ” אף נבחר להיות הנציג הישראלי בוועד המנהל האירופי לבריאות הציבור, ותרם מכישוריו הרפואיים לקבינט המומחים של התוכנית “מגן ישראל.”
ד”ר אבנר גרוס, או בכינוי “האקלימיסט”, מבית הספר לקיימות ושינוי אקלים, מומחה בתחומו. בהתייחסו לגלי החום המשבשים את החיים על פני כדור הארץ, אומר ד”ר גרוס: “התרענו שאם נמשיך לפלוט גזי חממה, נחמם את כדור הארץ לרמה שתקשה מאוד על המשך השגשוג שלנו פה. ברוב המקרים, מדענים אוהבים שהתחזיות שלהם מתגשמות. אבל זה נכון לכולם חוץ ממדעני אקלים, כי אנחנו רוצים שיקרה בדיוק ההיפך, ולצערי התחזיות הכי קודרות מתגשמות בדיוק כפי שהתרענו.”
◼️ לחדשות באר שבע והסביבה לחצו כאן
◼️ לקבוצת איכות הסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן