יאושרו שורה של צעדים ליצירת רציפות תפקודית בענף הבניין

ביוזמת הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, שר הפנים, משה ארבל ושר העבודה, יואב בן צור, יאושרו שורה של צעדים ליצירת רציפות תפקודית בענף הבניין

לאחר הערכות של גורמי המקצוע במשרד הבינוי והשיכון ולאור המחסור בעובדים בתחום הבנייה הוחלט לקדם מספר פעולות מידיות בהן; הגדלת המכסה המרבית של עובדים זרים בענף הבנייה וכן הגדלת מספר העובדים לחברות הביצוע הזרות לצורך העסקתם בפרויקטים של בנייה למגורים.

כיום עומדת מכסת העובדים הזרים על 30,000, כאשר בכפוף למיצוי 80% ממכסה זו, היא תוגדל בעוד 20,000 עובדים בארבע פעימות. בנוסף לכך, משרד הבינוי והשיכון ייעל את מנגנון ההקצאה של חברות הביצוע הזרות העומדת על 12,000 עובדים ולהגדיל אותן בעוד כ-,3000 עובדים.

כמו כן, משרד הבינוי והשיכון פועל לקידום מואץ של שימוש בטכנולוגיות חדשניות מתועשות לבנייה למגורים, אשר יסייעו בבנייה עם הפחתה של כמות העובדים הנדרשים. ויקצרו את משך הבנייה. בנוסף מתקיימות בדיקות בנושא קיצור הליכי ביורוקרטיה.

בנוסף, בהנחיית שר הפנים רשות האוכלוסין וההגירה פועלת להארכת אשרות השהייה של העובדים הזרים בענף הבנייה, אשר תוקף האשרה שלהם מתקרב לסיום. במקביל, רשות האוכלוסין וההגירה יחד עם משרד החוץ משרד פועלים לקדם במהרה את החתימה הסופית להסכם הבילטרלי עם הודו, שנמצא בימים אלו בישורת אחרונה.

כמו כן, מנכ״ל הרשות הנחה את הצוותים המקצועיים לפעול לקידום הסכמים בילטרליים נוספים במסגרתם תוסדר הבאתם של עובדים זרים נוספים, ממדינות נוספות, לענף הבנייה ובתוך כך, לפעול ליצירת מאגר עובדים זרים, ממנו יהיה ניתן להביא כוח עבודה לארץ באופן מזורז במקרי חירום.

שר הפנים, משה ארבל: ״אוכלוסיית העובדים הזרים נפגעה קשה במתקפת הטרור הרצחנית בשביעי באוקטובר. בשבועיים האחרונים הנחיתי את גורמי המקצוע לפעול נמרצות לקידום גיוס עובדים זרים ממדינות שונות, במטרה לא לפגוע ברציפות המשק ולתת מענה מיידי לאתגרים״

*שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: “משרד הבינוי והשיכון יחד עם משרדי הממשלה האחרים, פועל ימים כלילות במטרה לתת מענה לצרכי החירום בשעה זו ומכין ומיישם מדיניות בקצב מואץ, בכדי לשמור על רציפות העבודה בענף הבנייה ויכולתו של השוק לבצע את כל עבודות השיקום הנדרשות לצד עמידה בביקוש הקבוע שקיים. הגדלת מכסות העובדים הזרים, שהינם כוח עבודה איכותי ויעיל, תייצר גם מוכנות למקרי חירום עתידיים וגם תתן מענה למחסור בידיים עובדות בענף. שימור פעילות הבנייה היא הכרח קיומי ליכולת המדינה לחזור לתפקוד מלא, ונמשיך לקדם אותה באופן אחראי, תוך שקילת כל הנתונים”.

מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: “המחויבות שלנו בימים אלה הינה כפולה החל ממתן מענים ופתרונות לענף הנדל״ן במצב החירום בו נמצאת המדינה וכלה בדאגה מיידית להמשכיות בתחום מיזעור הנזק לענף והגדלת ההיצע. אנו מאמינים כי הבאת עובדים זרים נוספים, הכנסת טכנולוגיות בנייה וקיצור הליכי ביורוקרטיה יתרמו כולם למטרה זאת ופועלים לביצוע המהלכים כבר בימים הקרובים”.

◼️ לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-נדל”ן, כלכלה ועסקים >> לחצו כאן

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן