חוליות מפגעים שפעלו על רקע לאומני נעצרו

החשודים תושבי שכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים, נעצרו במהלך השבועות האחרונים על ידי היחידה המרכזית במחוז ירושלים

חוליות מפגעים שפעלו על רקע לאומני, נעצרו: החשודים תושבי שכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים, נעצרו במהלך השבועות האחרונים על ידי היחידה המרכזית במחוז ירושלים. בין מעשיהם, השלכת בקבוקי תבערה ירי זיקוקין ויידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון, בית חולים בירושלים ותחנות דלק. בתום חקירה משותפת של היחידה המרכזית במחוז ירושלים ושירות הבטחון הכללי, צפוי נגדם כתב אישום.

היחידה המרכזית במחוז ירושלים יחד עם שירות הביטחון הכללי, ניהלו בתקופה האחרונה חקירה משותפת בעקבות מספר מקרי הפרות סדר אלימות שחלקן התרחשו רק בשבועות האחרונים.
במועדים אלו, התרחשו הפרות סדר אלו בשכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים, בהן מפגעים ירו זיקוקין בכינון ישיר, יידו אבנים, השליכו בקבוקי תבערה לעבר שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג”ב ירושלים שפעלו במקום, תוך חסימת צירי תנועה באמצעות פח אשפה בוער, וכל זאת במטרה להפר את הסדר במזרח העיר.

במקרים אלה, לא היו נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק וכוחות המשטרה ולוחמי מג”ב ירושלים, נאלצו להשתמש באמצעים להדיפת מפרי הסדר האלימים תוך שבמקביל, נפתחה חקירה בימ”ר ירושלים ושירות הביטחון, לאיתור המפגעים, חקירתם ומיצוי הדין עמם.

במהלך החקירה המשותפת, בוצעו פעולות מגוונות על ידי צוותי החקירה לאיתורם של המפגעים החשודים. בתוך כך, נעצרו במהלך השבועיים האחרונים על ידי בלשי הימ”ר יחד עם לוחמי מג”ב ירושלים ובסיוע שב”כ, 10 חשודים תושבי השכונה בגילי 21-14, והם הועברו לחקירה ביחידה המרכזית. במהלך ימי חקירתם ולבקשת חוקרי המשטרה, הוארך מעצרם של החשודים בבית המשפט מעת לעת לטובת מיצוי כלל פעולות החקירה הנדרשות בעניינם.

מהחקירה עלה, כי מדובר במספר חוליות של מפגעים שפעלו בשיטתיות והיו מעורבות במקרים אלה בהפרות סדר, התפרעויות ועימותים עם כוחות הביטחון בשכונת עיסאוויה, שבמהלכן השליכו בקבוקי תבערה, יידו אבנים וירו זיקוקין בכינון ישיר לעבר השוטרים, לעבר בית חולים ולעבר תחנות דלק. למרבה המזל במקרים אלה, לא היו נפגעים.

לאחר שממצאי חקירה זאת הבשילו לאחרונה ונאספו ראיות בתיק, הוגשו כבר כנגד חלקם כתבי אישום, ולמעורבים הנוספים הוגשו הצהרות תובע מטעם הפרקליטות על הכוונה להגיש גם נגדם במהלך הימים הקרובים. מעצרם הוארך עד לתאריך 9.9 לטובת הגשת כתבי האישום הנוספים.

רפ”ק נדב כוגן, ק’ חקירות ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, ציין: “במקרים אלה, היחידה המרכזית במחוז ירושלים יחד עם שירות הביטחון הכללי, פעלה תוך שימוש בכלל הכלים העומדים לרשותנו על מנת לשים ידינו על אותן מפגעים צעירים, כאשר הצעיר בחולייה גילו 14 שנים בלבד. במעשיהם, סיכנו באופן ממשי את ביטחונם ושלומם של השוטרים ולוחמי מג”ב, תוך שעשו שימוש באבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקין. לאחר שמוצו כלל פעולות החקירה וגובשה כנגדם תשתית ראייתית, הגישה לאחרונה הפרקליטות כתבי אישום נגד מספר נאשמים, ובימים הקרובים צפוי שיוגשו כתבי אישום נוספים כנגד יתר המעורבים. משטרת ישראל ומחוז ירושלים בפרט, תמשיך לפעול כנגד אלו המסכנים את הציבור וכוחות הביטחון, תאתרם ותמצה עמם את הדין.

 

◼️ לחדשות ירושלים והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות המשטרה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן