חדשנות פורצת דרך בחינוך בגימנסיה נתניה

חדשנות פורצת דרך בחינוך בגימנסיה נתניה: שילוב בינה מלאכותית בלמידה ועבודות הגמר ותוכנית מנטורשיפ ייחודית

בתיכון גימנסיה נתניה, מרשת תיכון גימנסיה, מתבצעת מהפכה חינוכית שמטרתה להעניק לתלמידים מאזור השרון ונתניה חוויות למידה מותאמות אישית. בתיכון פועלת מגמת ניהול עסקי, המנוהלת על ידי רונית ריקלין, שהצטרפה לאחרונה לצוות בית הספר לאחר 23 שנים בתפקידי ניהול בכירים במערכת הבנקאית. בשנת הלימודים הנוכחית, גימנסיה נתניה מתכוונת ליישם חדשנות במגמת ניהול עסקי באמצעות שימוש בבינה מלאכותית (AI) במטרה לשלב את הכלים המתקדמים הללו בתהליך הלמידה ולהכין את התלמידים לעולם המשתנה והדינמי של העסקים.

במסגרת התוכנית, התלמידים ילמדו כיצד להשתמש בטכנולוגיות AI לא רק כדי לייעל את עבודותיהם, אלא גם כדי להבין את השפעתן על הארגונים והשווקים. רונית ריקלין מסבירה: "הטכנולוגיה היא חלק בלתי נפרד מעולם העסקים כיום. עלינו להקנות לתלמידים את הכלים הנדרשים כדי לזהות, להשתמש ולהבין את הבינה המלאכותית, כך שיוכלו להטמיע אותה בעבודת הגמר ובמטלות הביצוע שלהם."

במהלך השנה, התלמידים יעברו הכשרה עם מורה המתמחה בבינה מלאכותית, שתלמד אותם כיצד להשתמש בטכנולוגיות שונות לצורך איסוף נתונים. התלמידים ילמדו כיצד לאסוף נתונים ממקורות מגוונים, לנתח את המידע המתקבל כדי להבין מגמות ושינויים בשוק, להעריך ולבדוק את אמינות המידע, ולבנות מצגות מקצועיות תוך שימוש בטכנולוגיות AI, מה שיאפשר להם להציג את המידע בצורה ברורה ומושכת. בנוסף, המטרה היא שהתלמידים יבינו את ההשפעה של AI על חברות, ויחקרו את השפעות הבינה המלאכותית על התעשיות בהן הם עוסקים, כדי להבין את הקשרים בין טכנולוגיה, עסקים וחברה.

כחלק מהתוכנית, גימנסיה נתניה מדגישה גם את החשיבות בהבנה של ההקשר החברתי והכלכלי שבו פועלות חברות שונות. התלמידים יערכו מחקרים על חברות שישמשו כבסיס לפרויקטים שלהם, ויתבקשו לנתח כיצד AI משפיע על התהליכים העסקיים והחברתיים בארגון.

תוכנית מנטורשיפ ייחודית

בימים אלה משיקים בתיכון את התוכנית "חיבורים להצלחה" של עמותת חממה – המכון הישראלי לחדשנות בחינוך. תוכנית זו בגימנסיה נתניה נועדה לסייע לתלמידים לרכוש מיומנויות חדשות ולהתמודד עם עולם העבודה המשתנה. העמותה מחברת את בית הספר עם חברות מובילות כמו סימנס ואמדוקס, אשר יעניקו לתלמידים סיורים, מפגשי הכוונה וליווי מקצועי.

במסגרת התוכנית, יתקיימו סיורים בחברות השונות, מפגשים עם מנטורים מקצועיים, וחוויות מעשיות שיסייעו לתלמידים להבין את הדינמיקה של עולם העסקים. במהלך השנה יתקיימו לפחות עשרה ביקורים בחברות, ושני סיורים חוץ נוספים שיכללו ביקור במרכז המבקרים של צ'ק פוינט.

תום מודן, מנהל תיכון גימנסיה נתניה: "גימנסיה נתניה לא רק מכשירה את תלמידיה לעולם העסקי, אלא גם מציעה להם כלים ומיומנויות קירטיות לבניית עתיד מוצלח, כל זאת בסביבה חינוכית תומכת ומתקדמת. אנו מדגישים את חשיבות החינוך המותאם אישית ואת השפעת הטכנולוגיה על הלמידה. מדובר בדור שמשתעמם מהר מאוד, ומה שלמדנו פעם בניהול וכלכלה כבר לא רלוונטי, ולכן הם חייבים להתמצא בבינה מלאכותית וטכנולוגיה שמשתנה כל הזמן. אנחנו כאן כדי להעניק להם את הבסיס הנדרש למיומנויות עתיד, וזה מה שנקנה להם השנה ובהתאמה לתכנית העבודה של משרד החינוך"

צילום: יחצ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן