חגיגת שחמט היסטורית: אלופי העולם מגיעים לישראל!

מנכ”ל האיגוד הישראלי לשחמט גיל ברוחובסקי ציין: “חשוב לנו להמשיך בהנגשת השחמט להמונים ומשחק סימולטני מסוג זה יהיה חגיגה אדירה לשחמטאים מכל רחבי הארץ”.

איגוד השחמט הישראלי יארח – בין ה-24-26.9 – בירושלים את ‘אליפות העל’ הבינ”ל – אירוע יוצא דופן בכל קנה מידה שיביא לארץ, גם בימים אלה, עשרה מהשחמטאים הבכירים ביותר בעולם.

במציאות המאתגרת בה נמצאת מדינת ישראל ושכל קבוצות ונבחרות הספורט בכחול-לבן נאלצות לארח את משחקיהם מחוץ לגבולות המדינה, יש כנראה ענף אחד שהוא יוצא מהכלל. איגוד השחמט הישראלי יארח – בין ה24-26.9 – בירושלים את ‘אליפות העל’ הבינ”ל – אירוע יוצא דופן בכל קנה מידה שיביא לארץ, גם בימים אלה, עשרה מהשחמטאים הבכירים ביותר בעולם.

האירוע החגיגי – שעושה כותרות כבר בכל רחבי העולם – הינו תוצר של שיתוף פעולה עם משרד התרבות והספורט בהובלת השר מיקי זוהר, עיריית ירושלים בהובלת ראש העיר משה ליאון, המשרד לירושלים בהובלת השר מאיר פורוש והרשות לפיתוח ירושלים. במסגרת שיתוף פעולה זה תתקיים באותם תאריכים בירושלים חגיגת שחמט חסרת תקדים בישראל. וכן, דווקא בתקופה כזו.

באיגוד הישראלי לשחמט מעדיפים לשמור על שקט תעשייתי ושומרים קרוב לחזה את שמותם של המשתתפים, אך מבהירים כי “מדובר באירוע שחמט ייחודי שיקבץ את כל השמות הגדולים בעולם השחמט כאן אצלנו בישראל ואף יאפשר לשחמטאים הישראלי לקחת חלק ולילדי ישראל להשתתף באחד המשחקים הסימולטאניים הגדולים בעולם”.

במקביל, תתקיים אליפות פתוחה בשחמט מהיר, אירוע פתוח לכלל השחמטאים מהארץ והעולם בהשתתפות מאות שחמטאים, עם פרסים חסרי תקדים בעולם השחמט.

אחת האטרקציות הגדולות באירוע החגיגי תהיה ניסיון לשבירת שיא גינס במשחק סימולטני. מאות שחמטאים מרחבי ישראל והעולם כבר נרשמו לאירוע הגדול, שייערך ב-26.9 החל מהשעה 17:00 בכיכר ספרא בירושלים ויכלול, כך על-פי כל התחזיות, מספר שיא וחסר תקדים של משתתפים: 1,000 איש במקביל.

המשחקים הסימולטניים יתקיימו בסימן גבורת ישראל כאשר השולחנות והמשחקים יוקדשו בין הייתר ל’לוחמים ולוחמות’, ‘לזכר הנופלים’, ‘כוחות הביטחון’, ‘פצועי צהל’, ‘שחרור החטופים’, ‘גבורת הנשים’ ועוד. בין המשתתפים ניתן למצוא גם את אלופי ישראל במרוצת השנים ומיטב השחקנים הצעירים הטובים בארץ.

מנכ”ל האיגוד הישראלי לשחמט גיל ברוחובסקי ציין: “חשוב לנו להמשיך בהנגשת השחמט להמונים ומשחק סימולטני מסוג זה יהיה חגיגה אדירה לשחמטאים מכל רחבי הארץ”.

יו”ר האיגוד הישראלי לשחמט ד”ר צביקה ברקאי סיכם: “אפילו בימים מורכבים אלו אנו מצליחים יחד עם השותפים שלנו בממשלה ובירושלים ליצור אליפות חגיגות ומשמעותית. אני מברך על ההחלטה לקיים משחק סימולטני חגיגי ענק שימשיך את מגמת צמיחת השחמט בארץ. כיום יש למעלה מ-20,000 שחמטאים פעילים ואלפי ילדים וילדות שלומדים שחמט מבית ספר ככלי משמעותי לחינוך, לערכים, לחשיבה אסטרטגית ועוד. זו הזדמנות נפלאה לתת ביטוי לעולם השחמט ולהראות לעולם את מדינת ישראל ועם ישראל במלוא תפארתו ולחזק את הקשרים הבינלאומיים שלנו”.

 

◼️ לחדשות ירושלים והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת ספורט לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: איגוד השחמט

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן