חגי תשרי במוזיאון המוזיקה העברי בירושלים 

‘עת שערי רצון להפתח’: סיורים מוזיקליים במוזיאון מופעי סליחות פיוטים ומוזיקה חיה ללא תשלום בכיכר המוזיקה חוויה לכל המשפחה בספטמבר-אוקטובר 2024

מוזיאון המוזיקה העברי בנחלת שבעה שבמרכז ירושלים פותח את שעריו במהלך חגי תשרי ומזמין את הקהל הרחב, מבוגרים ילדים וכל בני המשפחה לסיורים מוזיקליים מעוררי השראה. במוזיאון תצוגה של כ-300 כלי נגינה עתיקים המתעוררת לחיים בסיורים הייחודיים עם ניגונים חיים של צלילי העבר והעתיד בשילוב אווירת הסליחות הייחודית.

משקפי מציאות מדומה המוסיקה צילום איתי נדב

בנוסף, בחודש תשרי (ספטמבר ואוקטובר) יתקיימו בבמה המרכזית של כיכר המוזיקה מופעי סליחות בכניסה חופשית ובכל ערב יוכל הקהל הרחב להנות ממופעי מוזיקה חיה ללא תשלום.

 מבקרי מוזיאון המוזיקה העברי יהנו ממסע מוזיקלי במרחבי הצלילים, המתאים לכל הגילאים, כהולל כאמור תצוגה ייחודית של כלי נגינה מהתפוצות מהם הגיע עם ישראל, ניגונים ומזמורים הייחודיים לכל תפוצה, הצטרפות לנגינה מהלב שכולה תקווה ואחדות.

בסיורים המיוחדים בליווי נגינה חיה משתתפים נגנים ונגניות המקימים מחדש את פאר המוזיקה היהודית שהגיעה מכל רחבי תבל וההשפעות הייחודיות לכל אזור ומכל התרבויות יחד מפיקים הרמוניה ישראלית חדשה. חוויה שהילדים יתלהבו ממנה והמבוגרים לא יפסיקו לצלם, להתרגש ולחוות.

המסע בין חללי המוזיאון להכרת הסגנונות המוזיקליים השונים מהתפוצות עובר במרכז אסיה והקווקז, מרוקו ואנדלוסיה, אפריקה, אתיופיה, תימן, אירופה, בלקן, סוריה עיראק והחלל העברי, במהלכו יכירו מעל ל300 כלי נגינה מיוחדים ומרהיבים שהגיעו מהתפוצות המוצגים במוזיאון, מסיפורן של משפחות וקהילות יהודיות ומכאלה שסיפורם טרם סופר.

בכל חלל במוזיאון מוזמנים המבקרים להצטרף למשחקים אינטראקטייבים בנושא מוזיקה: בחלל מרכז אסיה: משחק אינטראקטיבי בסגנון ‘גיטר הירו’ וליהנות מהתנסות בכלי נגינה עתיקים כמו זורנה כורדית, זארב פרסי, רובאב בוכרי, פאנדור קווקזי ועוד.

בחלל המוקדש למסורת המרוקאית ולהשפעות ספרדיות – מרוקו אנדלוסיה –יהנו המבקרים מסרטון המציג את התרבות המקומית וכלי הנגינה הייחודיים לאזור זה ולהצטרף למשחק אינטראקטיבי המבוסס על “סיימונס” משחק זכרון.

בחלל המאפיין מוזיקה מאזור עיראק סוריה מצרים והודו יסרקו המבקרים ברקוד שיזמין אותם להצטרף למשחק טריוויה אינטראקטיבי העוסק בסגנון המוסיקלי הייחודי לארצות אלו. בחלל המוקדש לשירה ולמוזיקה של ארצות אירופה ואשכנז מוצג ספר דיגיטלי ענק המעניק חוויה ייחודית ופרטים על דמויות מפתח שהשפיעו על המוסיקה היהודית וגם סרט בהנחיית ‘סבא לוי’.

בחלל ארצות הבלקן מוזמנים משתתפי הסיור לבדוק את מיומנותם בכלי נשיפה אופייניים לאזור ע”י משחק תחרותי אינטראקטיבי וליהנות מתצוגה מרהיבה הכוללת בוזוקי, קאנון, מנדולינה וצלילי טברנה מקפיצים.

כמו כן מוזמנים המשתתפים להתנסות בכלי הקשה אלקטרוניים, הכרת כלי הנגינה אפריקאים כמו פעמון דון דון, תוף גינאה, נבל אתיופי, שופרות תימנים, תופי תימן שהתווספו לאחרונה ועוד בחלל אפריקה ותימן.

גולת הכותרת של המוזיאון, החלל העברי, מוקדש לקיבוץ הגלויות ולעבר המוסיקלי המיוחד של ארץ ישראל וירושלים, בו יוכלו המבקרים ליהנות מסיור בדגם בית המקדש הוירטואלי באמצעות משקפי מציאות מדומה החדישים ביותר (במוזיאון 16 עמדות) מה שהופך את הביקור במוזיאון לחוויה מרגשת וייחודית. במהלך הסיור ילמדו המשתתפים על הסגנונות המוזיקליים השונים אשר השפיעו על המוזיקה והשירה שהיו נהוגים בתפוצות בהם חי העם היהודי.

 מספר המשתתפים מוגבל יש להרשם מראש באתר או בטלפון 02-5406505

מופעי סליחות ללא תשלום בבמה המרכזית של כיכר המוזיקה

מופעי סליחות בבמה המרכזית:

24.9 ו-9.10

מופע סליחות אנדלוסי – הפייטן מני מימון וחברי התזמורת האנדלוסית במופע סליחות משובח.

8.10

אנסמבל נובה – בניצוחו של מאסטרו גלעד חזן, 20 נגנים מחוללי פלאים על הבמה בערב סליחות.

כמו כן, מידי ערב יתקיימו על במת הכיכר פיוטים ומוזיקה חיה לקהל העולים לירושלים ולתושבי העיר.

 

מוזיאון המוזיקה העברי – רחוב יואל משה סולומון 10 נחלת שבעה.

מחירים: רגיל – 60 ₪ אזרח ותיק/ ילד מגיל 5 ומעלה – 45 ₪ סטודנט 40 ₪ חייל 32 ₪ (טאבלט לילד מגיל 10 ומעלה בלבד)

לפרטים נוספים ותיאום הגעה מראש בלבד בטלפון 02-5406505 או במייל בלחיצה על הקישור.

 

◼️ לחדשות ירושלים והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: איתי נדב | רמי כהן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן