חגי תשרי בירוחם – “פסטיבל הפיוט”

ירוחם מזמינה אתכם לחגוג את חגי תשרי בעיירה עם שלל פעילויות לכל המשפחה אירועי השיא יתקיימו בחוה”מ סוכות

ירוחם מזמינה אתכם לחגוג את חגי תשרי בעיירה עם שלל פעילויות לכל המשפחה ביניהן סדנאות אומנות, מוסיקה, תרבות, אוכל ואווירה חגיגית.

אירועי השיא יתקיימו בחוה”מ סוכות: “פסטיבל הפיוט” – פסטיבל מוזיקה בו יתארחו בין היתר כנסיית השכל ועמיר בניון, פעילויות טבע וצפייה בציפורים בפארק אגם ירוחם, סיורים, סדנאות אומנות ואווירה חגיגיתץ

אירועי ראש השנה בעיירה:

ראש השנה בסטודיו Suit-Case

מתי? 9:00-13:00

איפה? בקפה-גלריה של סטודיו Suit-Case

מה בתוכנית? מכירה חגיגית לכבוד החג, קפה, מוזיקה ואווירה טובה. במכירה תוכלו לרכוש מארזים מיוחדים לחג שתוכלו להביא לאנשים האהובים עלייכם לכבוד החג. במכירה יהיה מגוון משקאות מבוססי סיידר מהמתססה, דבש, סבונים, יומנים ולוחות שנה, חמסות, תכשיטים, עציצים, ערכות יצירה, משחקים לילדים, מאפים ועוד. המכירה תהיה ממוצרים של יוצרים צעירים מקומיים.

פרטים נוספים: קרן 054-7001181

 

חגי תשרי בסטודיו גלגולים

מתי? לאורך כל החגים בתיאום מראש

איפה? סטודיו גלגולים

מה בתוכנית? לסטודיו גלגולים בירוחם אפשר להגיע לסדנאות יצירה שונות וכן אפשר לרכוש מגלריית המתנות ולהזמין משלוח של מתנה לחג. כל הסדנאות הם יצירה אקולוגית בה משתמשים במגוון טכניקות ליצור בחומרים מן הטבע המקומי המדברי ומחומרים בשימוש חוזר שנאספים בסטודיו לאורך השנה (פסולת ביתית ותעשייה).

בשנה האחרונה העסק כמעט נדם בעקבות המלחמה ולאור העובדה שבעלת הסטודיו היא אשת מילואימניק שלחם בעזה. בעלת הסטודיו יצרה קשר עם בעלי עסקים מפונים מהצפון כדי לייצר שיתופי פעולה שיחזקו את שני הצדדים. כחלק מזה נוספו לנרות מתוצרת הסטודיו דבש ממכוורת רייקין שרודים דבש מהכוורות בצפון הגולן והגליל העליון, כריות לבנדר שנקצר בשדות של צפון הגולן ע״י sadè, וסבון צמחים טבעי בניחוחות גליליים של קסם צמחים. תוכלו לרכוש את המוצרים הללו גם בסטודיו וגם דרך האתר. במטרה לחזק את העסקים המקומיים והצפוניים.

פרטים נוספים: מיטל- 0523262842 ובהודעת וואטסאפ

 

ראש השנה בסטודיו “קרמיקו”:

מתי ? יום שישי, 27.9 בין השעות 9:00-14:00 לצד קפה ומאפה

איפה ? סטודיו קרמיקו

מה בתוכנית ? סטודיו קרמיקו הוא סטודיו שיתופי לקרמיקה, הממוקם בתוך שכונה וותיקה ופסטורלית בירוחם, הסטודיו הוא בית לאנשים השואפים ליצור בחימר, תוך יצירת שותפות ואחריות הדדית לתפעול השוטף, לצד יוצרות ויוצרים מירוחם והסביבה. לקראת ראש השנה תתקיים בסטודיו מכירה חגיגית של מוצרי קרמיקה עבודת יד במגוון של כלים וסגנונות.

לפרטים נוספים: חניאל אלמקייס 053-880-4006

 

חגי תשרי בסטודיו “צעצוע של רקמה”

מתי? שישי ה- 20/9  בין השעות 12:30-13:45

איפה? סטודיו צעצוע של רקמה , השכונה הצפונית

מה בתוכנית:

סדנת יצירה לכל המשפחה לקראת חגי תשרי: הכנה של סמלי חגי תשרי תפורים מלבד (felt) או מלופפים מבדים בשימוש חוזר ותוך שילוב של חומרים מהטבע שסובב אותנו פה בירוחם.

סדנת הכנת קישוטים מיוחדים לסוכה: זוכרים את קישוטי החג שהיינו מכינים כשהיינו ילדים? ואיך כמעט תמיד בערב הראשון ירד גשם והרס הכל ומה שלא הרס הגשם העיפו רוחות הסתיו? אז הפעם הכל יהיה תפור מלבד (felt) ואף רוח או גשם לא יצליחו לקלקל אותם.  ת’כלס הקישוטים האלו כל-כך יפים וצבעוניים שתרצו להמשיך ולהנות מהם במרפסת, חדר או כל מקום אחר שיעשה לכם טוב גם הרבה אחרי סוכות!

פרטים נוספים:

הסדנאות מתאימות החל מגיל 4 (מתחת לגיל 6 חייב ליווי מבוגר), מחיר למשתתף: 100 ₪ כאשר כל בן משפחה נוסף יחויב ב- 80 ₪ והורה מלווה 60 ₪, משך הסדנה: שעתיים. מספר טלפון :זוהר 050-7941931

אירועי סוכות בעיירה:

אירוע השיא של סוכות – “פסטיבל הפיוט”:

כמדי שנה, המועצה המקומית ירוחם ומתנ”ס ירוחם מפיקים את פסטיבל הפיוט “פעמי מדבר”, בפסטיבל השנה יתקיימו הופעות פיוט מסורתיות לצד מופעי פיוז’ן ואמנים מחו”ל שמחברים בין תרבויות וסגנונות ומייצרים הופעות חדשניות ומסקרנות.

לצד האמנים הישראליים הרבים, מתקיימת בירוחם עצמה פעילות פיוט הולכת וגוברת. בירוחם חיות זו לצד זו קהילות רבות, אשר הפיוט משמש להן במה לזיכרון מבית אבא, לשורשים המשפחתיים ואף לקהילה בה חיו, בית הכנסת ואירועי חג ומועד. מזה מספר שנים מפעיל המתנ”ס והקונסרבטוריון, כחלק משלים לפעילות הפסטיבל, בשיתוף בתי הספר בירוחם, פרויקט יוצא דופן של מקהלות פיוט בית ספריות שמתוכן קמה מקהלת פיוט עירונית, תזמורת והרכבים מוזיקליים מגוונים.

מתי? הפסטיבל יתקיים בימים א’-ג’, 20.10-22.10.2024, כל ערב החל מ-18:00.

איפה? רחבת הפיאצה

מה בתוכנית ?

שלל הופעות מוזיקה:

יום ראשון 20.10 –

18:00-19:00 – פיוט בציבור

19:15-20:45 – “מהפכה של שמחה” – הופעת מוזיקה מזרחית מכל התקופות בהשתתפות יהודה קיסר, אתי ביטון ונגנים

21:00-22:30 – מופע שירים ופיוטים – האנלוסית אשדוד מארחת את קובי פרת והפייטן חננאל אוחנה

 

יום שני 21.10 –

18:00-19:00 – הופעה של כולנא יחד עם סיני תור

19:15-20:45 – מופע מוזיקלי הודי

21:00-22:30 – כנסיית השכל מארחת את עמית בניון

23:00-00:00 – אפטר פארטי

 

יום שלישי 22.10 –

19:00-20:30 – אזארי – אלקטרוני מופע מוזיקה מאזרבייג’אן עם ביט אלקטרוני

20:30-22:30 – התוודעות הושענא רבה וזיכרון השבעה באוקטובר בהשתתפות: יגל הרוש, אסתר ראדה, אנסמבל יגל הרוש ויוצרים מקומיים

 

ברחבי הפסטיבל ואגם ירוחם תוכלו להנות מהפנינג שיכלול, סדנאות אומנות, סיורים, לוליינות, דוכני אוכל מגוונים, מוזיקה, מעלי שירה

בכל יום בין הופעות, בשעות 17-19:30  יתקיימו שתי סדנאות לילדים, בחינם ובהרשמה מראש. בין הסדנאות המוצעות: יצירת כלי נגינה וצביעתם, סדנת רקמה, סדנת ליבוד ארנקים, סדנת יצירה מחומרים ממוחזרים, סדנת הכנת עפיפונים ועוד.

בלילה תוכלו להישאר ללון במרחב באירוח בדואי אותנטי! ולהנות מכל האירוח הבדואי המסורתי; תה חם , פיתות ומדורה.

צפרתון קק”ל ופעילויות של עמותת התיירות בפארק אגם ירוחם – חגיגה לכל המשפחה בנופים היפים של האגם המדברי:

מתי? בכל ימי חוה”מ סוכות, 20-22.10 בין השעות 9:00-16:00

איפה? פארק אגם ירוחם

התוכנית והפרטים:

במהלך הצפרתון יפעלו במרחב האגם דוכני שייקים, צ’אי שופ, פיתות בדואיות ועוד. בנוסף, ישנה אפשרות ללינה בפארק אגם ירוחם, בחורשה מוצלת ונעימה (עם כל הפסיליטיז: שירותים, כיורים, מים לשתייה, ועמדות מדורה)

יוגה בפארק האגם – 21-22.10 , 9:00-10:00 – נתחיל כל בוקר עם שיעור יוגה הורים וילדים פתוח לקהל הרחב. השיעורים מתאימים לכל הגילאים, במחיר של 30 ₪ למשתתף, ובהרשמה מראש.

משחק חוויתי – 20-22.10, 10:00-16:00 – משחק חוויתי לכל המשפחה בנושא ציפורים נודדות וצפייה בציפורים, תחנות והפעלות לאורך הדרך. בסיום המשחק תתקיים הגרלה של פרס לכל המשפחה: טיול בארץ עם מדריך טיולים מוסמך.

סיור באגם ירוחם – 20-22.10, 10:00-16:00 – סיור לכל המשפחה בסביבת אגם ירוחם, בהובלת מדריכי “מדרשת ביחד”. בסיור נעבור דרך הבאר המנדטורית, באר הגר ונגיע למזח היפיפה של האגם בלב המדבר. נשמע את סיפור הבאר ההיסטורי, הסיפור התנכי ונכיר את גלגולו של האגם.

קארטינג ורכיבת אופניים באגם – 20-22.10, 10:00-16:00 – השכרת קארטינג ואופניים דרך חברת “ויטמין שיא”. רכיבה מוצלת בטיילת היפה של פארק אגם ירוחם. ניתן לעצור בתחנות – המזח, תצפית הציפורים והסכר, תוך כדי צפייה בנופים הקסומים של הפארק ובציפורים הנודדות.

פעילויות, סדנאות וסיורים בתשלום בזמן הפסטיבל:

סדנא להכנת אריחים מרוקאים בסטודיו זואק:

הטכניקה הייחודית של זואק מאפשרת תהליך יצירה מהנה ומרגש, שמתאים ממש לכל המשפחה (גיל 120-5), כן כן – גם בני נוער שמתקשים לשחרר את הפלאפון, וגם אבא שלא נגע מאז הילדות במכחול!
התהליך עצמו מפתיע, מהנה ומרגש, והתוצרים יחודיים – אריחי זואק מרוקאים עשויים מעץ שעיצבתם  עצמכם, מוכנים לתלייה בבית, שכל אחד מהם יותר יפה מהשני!  סטודיו זואק ממוקם בלב העיירה ירוחם, מעוצב בסגנון מרוקאי עם נגיעות מודרניות, במקום גם חנות גלריה עם פריטים עבודת יד ממרוקו.

מתי? ביום שני, 21/10/24 בין השעות 10:00-16:00 ובעלות של 95 ₪ למשתתפ/ת

איפה? סטודיו זואק

לפרטים נוספים והרשמה: zuak.co.il

 

סדנת תפירה חגיגית בנושא חגי תשרי:

בסדנה תוכלו לבחור בין רימון או מובייל רימונים ואולי דווקא שרשרת ופנס מעוצבים לקישוט הסוכה. מה שבטוח, כל האלמנטים כל-כך מתוקים שיש מצב שתרצו לשמור אותם כקישוט לחדר כל השנה…
כולם – קטנים כגדולים, תופרים בסדנה עם חוטים ומחטים אמתיות, פשוט כי אני מאמינה שכל אחד יכול אם רק נאמין בו וניתן לו להתנסות.

מתי ? יום ג’, 22.10.24 בשעה 12:00

איפה? סטודיו צעצוע של רקמה

לפרטים נוספים והרשמה לחצו על הקישור.  עלות 120 ₪ למשתתף.

 

סדנת יוגה צחוק:

בסדנא זאת המשתתפים מתחילים עם תרגילי יוגה ומשם עוברים למשחקי תפקידים, אביזרים והמון מצב רוח טוב, צחוק בריא ואווירה טובה ומשחררת הכל במטרה להרגיש טוב יותר ולהתחבר פנימה. הסדנא מסתיימת במדיטציה ורוגע.

מתי ? יום ג’, 22.10.24 בשעה 12:00

איפה? כולנא

לפרטים נוספים והרשמה: לבנה 054-4607313 עלות 45 ₪ למשתתף.

 

“הירוחמי” – סיורים מקומיים בעקבות סיפורה של העיירה

סיור בעיירה בהובלת אביחי חזוט, “הירוחמי”, ירוחם היא עיירה שיש בה קסם רב, הנובע מהתרבות המיוחדת וההיסטוריה של האנשים שבנו אותה ועברו בה את מסע חייהם.
בואו לשמוע את סיפור העיירה ולצעוד בין השבילים שהם תפאורת חיינו, העבר אל העתיד, מזרח ומערב, דור המייסדים והדור הצעיר היוזם והחולם.

מתי? הסיור יתקיים ביום ראשון 20.10 בשעה 10:00

איפה? הסיור יצא מפסל הזהות

לפרטים נוספים והרשמה: מספר טלפון: אביחי 052-2542850 תשלום לסיור כראות עינכם ונדיבות ליבכם.

 

◼️ לחדשות דימונה, ערד, ירוחם וים המלח לחצו כאן

◼️ לקבוצת משפחה: הורים, ילדים ומה שביניהם לחצו כאן

◼️ לקבוצת תיירות בארץ ובעולם לחצו כאן

◼️ לקבוצת תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עדי מרציאנו | ויטמין שיא | אביחי חזוט | הדסה שרת | שיראל פרומקין | קרן סינגר | ספי שלווין |

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן