חבר מועצת העיר רחובות, שאול צגהון אירח את סגן יו”ר הכנסת, ח”כ מרגי בפורום תמרצ’

עושים פוליטיקה מקומית: פורום תמרצ’, המאגד 23 חברי מועצה יוצאי אתיופיה מ-18 רשויות ברחבי הארץ, מוביל השנים האחרונות מהלכי רוחב ארציים לקידום קהילת יוצאי אתיופיה. החל מהבטחת המשך התקצוב התוכניות ברשויות המקומיות, עובר בהכנסת הפורום לתוך מבנה השלטון המקומי וכלה בהובלת ההסברה וההתמודדות עם מגיפת הקורונה ברמה המקומית בקרב הקהילה. חבר מועצת העיר רחובות שאול צגהון נבחר למזכ”ל הפורום ועליו הוטלה המשימה לבנות את הכנס בשיתוף הפעולה עם תנועה ישראלית לחיזוק מעמדם הפוליטי של חברי המועצה בשלטון המקומי. 

הפורום יחד עם תנועה ישראלית, המקדמת ביזור סמכויות וחיזוק הדמוקרטיה המקומית, קיימו כנס אשר מתמקד ברמה המקומית וחיזוק הדמוקרטיה בה. לצד הצגת כלים ייעודים לפוליטיקה המקומית, הכנס התמקד בחשיבות מעמד חברי המועצה וחיזוקם – לאור המגמה לביזור סמכויות מהשלטון המרכזי אל הרמה המקומית. חברי המועצות בישראל, ובכלל גם חברי הפורום, ניצבים בפני אתגרים הנובעים מעצם מבנה השלטון המקומי, אשר מגביל את סמכויות וכוחם של חברי מועצה. בכנס הוצגו שיטות עבודה המאפשרות לחברי המועצה להעצים את כחם הקהילתי והפוליטי, על ידי מיפוי, בנייה וטיפוח של נכסים קהילתיים ויצירת פעילות שטח משמעותית. זאת לצד לימוד עקרונות לעבודה עם התקשורת המקומית, לניהול נכסים דיגיטליים ולפעילות ברשתות החברתיות. בנוסף, התקיים דיון מעמיק על הממשקים שבין השלטון המקומי למרכזי והאופן בו ניתן להשתמש בקשרים אלו לא רק לצורך קידום נושאים מקומיים אלה לשינויי מדיניות רוחביים ברמה הלאומית.

במהלך הכנס, סיפר שאול צגהון על נושאים אותם הוא מקדם בעיר רחובות: “אנחנו כנבחרי ציבור הקול והשופר של הציבור ששלח אותנו, נושא של ייצוג הולם של יוצאי אתיופיה ברחובות בתפקידי ניהול בכירים בעירייה או בתאגידי העירייה הוא כמעט לא קיים צריך לקדם חקיקה שתחזק את מעמד חברי המועצה בחקיקה”. בכנס התארח סגן יו”ר הכנסת, חה”כ יעקב מרגי ששיתף מניסיונו ואמר: ״הצעות החוק הכי טובות צומחות מלמטה; תלמידים, תושבים ונציגי ציבור מקומיים שנמצאים קרוב לשטח. לשלטון המקומי יכולת ביצוע טובה וזו הסיבה שאני מאוד מאמין בצורך לבזר סמכויות מהשלטון המרכזי למקומי, עם זאת חשוב לוודא שהעברת כוח נוסף לרשויות תהיה מותנית בחיזוק מעמד חברי המועצה והדמוקרטיה המקומית”.

נתי בירמן מה-נעים, מנכ”ל תנועה ישראלית: “אחת המטרות המרכזיות שלנו בתנועה היא לחזק את השפעת האזרחים על המערכת הפוליטית המקומית מתוך תפיסה שתהליכי קבלת החלטות המערבים את הציבור בהכרח יביאו למדיניות ציבורית טובה יותר. לשמחתנו הרבה זכינו להכיר את פורום תמרצ’ שמיישמים הלכה למעשה עקרונות אלו, אנחנו רואים בהם שותפים ומאמינים שעוד נצליח להביא ביחד לשינוי תפיסה בפוליטיקה המקומית”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן