זהו יום טראגי, לחטופים לא נשאר אוויר בריאות ונגמר להם הזמן

רופאי הריאות הישראליים: “יום המודעות העולמי לריאות, שחל מחר, 25 בספטמבר, הוא מועד טרגי השנה, תזכורת ל- 101 חטופים בעזה, שלא נשאר להם אוויר בריאות ונגמר להם הזמן!

חברי האיגוד הישראלי לרפואת ריאות בהסתדרות הרפואית, מציינים את יום המודעות העולמי לריאות, באמצעות מכתב חריג, שמזכיר לעולם את החטופים בעזה.

וכך הם כותבים: “ביום הזה, שבו אנו מעריכים כל נשימה, ועוצרים להעלות מודעות למי שסובלים ממחלות ריאה וממחלות נשימתיות, זוהי חובתנו לזכור, ולהזכיר לכולם – את בני הערובה הישראלים והאחרים, הלכודים במנהרות המלחמה הארורות של עזה, בהן חסר להם אוויר לנשימה, שנחשב עבור רובנו מובן מאליו”.

“נזכיר לעולם כי, גברים ונשים, מבוגרים וילדים, נחטפו באכזריות מבתיהם, או במסיבה גדולה, על ידי חמאס, וכבר כמעט שנה, נשללים מאנשים אלו צרכי החיים הבסיסיים ביותר – אוויר לנשימה, יחד עם זכויותיהם לחופש, לשלום ולטיפול רפואי חיוני”.

במכתבם מציינים כי בדיוק כפי שיום המודעות העולמי, נועד להוקיר את המתמודדים עם מחלות בדרכי הנשימה, ואת הרופאים, האחיות, הפיזיותרפיסטים ורבים נוספים, ששואפים להפוך את עולמנו לבריא ובטוח יותר – כך יש לזכור, דווקא ביום זה, את מי שזכותם לנשום בחופשיות – נשללה מהם באלימות.

“אנו מפצירים בעולם החופשי, לא לשכוח את החטופים, לחשוב עליהם מידי יום ובעיקר ביום המודעות העולמי לריאות, ולעזור לנו להבטיח את זכותם הבסיסית לנשום בחופשיות”
.
לדברי פרופ’ צבי פרידנלדר, יו”ר האיגוד הישראלי לרפואת ריאות: זוהי הזדמנות להודות לאגודת החזה האמריקאית (ATS) על הצהרתה הברורה והמשמעותית לאחר ה-7 באוקטובר, בה הוזכרה האלימות הבלתי נתפסת, והייסורים שגרמו מחבלי חמאס לחפים מפשע. גברים, נשים, ילדים, אזרחי ישראל חסרי הגנה, ואזרחי עוד 35 מדינות. ומצד שני, להביע צער עמוק, הפתעה ואכזבה, מהסירוב של האגודה האירופית לנשימה (ERS) להגיב באופן דומה כלפי אכזריות החמאס”.

“אני קורא לשני הארגונים החשובים הללו, העוסקים במחלות ריאה, לסייע, כדי לאפשר לבני הערובה, החטופים בעזה, לקבל את זכותם לנשום אוויר, ומזכיר בהקשר זה אמירה מפורסמת של מרטין לותר קינג ג’וניור, “בסופו של דבר, אתה תזכור לא את המילים של אויבינו אלא את שתיקת החברים שלנו”.

 

◼️ לקבוצת בריאות ורפואה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן