השגרה חייבת להימשך: האקדמית חמדת בשדות נגב פותחת את שנת הלימודים

לאחר מספר דחיות בחודשיים האחרונים, למעלה כ-1,300 סטודנטיות וסטודנטים באקדמית חמדת, מכללה לחינוך בשדות נגב, החלו השבוע (ראשון) את לימודיהם האקדמיים לשנת הלימודים תשפ"ד לתואר ראשון ושני ולהסבת אקדמאיים.

בצל המלחמה בעזה ולאחר דחייה של חודש וחצי, האקדמית חמדת פתחה השבוע את שנת הלימודים האקדמית. לאור המצב הלימודים מתקיימים באופן מקוון ובמתכונת מיוחדת. נשיא המכללה פרופ' חיים שקד: "לסטודנטיות ולסטודנטים יש תרומה ממשית לחוסן של החברה הישראלית"

הקמפוס עוד ישוב לפרוח. כשברקע נמשכת הלחימה ברצועת עזה ולאחר מספר דחיות בחודשיים האחרונים, למעלה כ-1,300 סטודנטיות וסטודנטים באקדמית חמדת, מכללה לחינוך בשדות נגב, החלו השבוע (ראשון) את לימודיהם האקדמיים לשנת הלימודים תשפ"ד לתואר ראשון ושני ולהסבת אקדמאיים.

"תכננו לפתוח את השנה הזאת, כבכל שנה, בצורה חגיגית ומשמחת, אך לצערנו בשל המאורעות הקשים ב-7 באוקטובר ופרוץ המלחמה שגרת לימודים תקינה לא מתאפשרת בקמפוס". ציין נשיא המכללה הפרופ' חיים שקד. "המועד שבו יוכלו הסטודנטים והסטודנטיות לשוב לכיתות עוד טרם ידוע, אך אנו כבר ערוכים לקבל את פניהם בהתרגשות", הוסיף.

עד שהסטודנטים יחזרו ללמידה פיזית, מי שפקדו בחודשיים הללו את המכללה היו דווקא מאות רבות של חיילי מילואים שהשתכנו במגורי הסטודנטים ובכיתות ושטפו את מדשאות הקמפוס. לאור המצב המתוח, בשבועות הקרובים הלמידה תתקיים במתכונת מקוונת של לימודים מרחוק באמצאות הזום. כמו כן, האקדמית חמדת נערכה במתן שורת הקלות לסטודנטים ולסטודנטיות בפתח השנה. כ-10% מהסטודנטים הלומדים במכללה גויסו לשירות מילואים במלחמת 'חרבות ברזל', וכן עשרות רבות של סטודנטיות שבני זוגן נמצאים בימים אלה במילואים. לאלה מקנה המכללה את האפשרות לדחות ללא תשלום קורסים למועד רגיעה וכן יום הסתגלות על כל 10 ימים של שירות מילואים. בנוסף יוענקו פטורים שונים דוגמת חובת נוכחות בשיעורים ומטלות אקדמיות שונות.

הקלות אלה נוספו על החלטת פורום נשיאות ונשיאי המכללות לחינוך (רמ"א) שבראשו עומד פרופ' חיים שקד, לפיה תורחב ההכרה בהתנדבות של הסטודנטים והסטודנטיות, כך שסטודנט שהתנדב או שירת במילואים יהיה זכאי לעד ארבע נקודות זכות בעבור ההתנדבות. "החלטנו להכפיל את היקף ההכרה האקדמית בפעילות של תרומה לקהילה או שירות מילואים להיקף של 4 נקודות זכות, במקום 2 נקודות זכות הנהוגות בימי שגרה" ציין פרופ' שקד. "הסטודנטיות והסטודנטים שלנו מונעים בימים אלה מתחושת שליחות, עוסקים פעילות התנדבותית ונמצאים בכל מקום שצריכים אותם. אנו מביעים הערכה לעשייה ההתנדבותית הזו ומעודדים אותה, מתוך אמונה שיש בכך תרומה ממשית לחוסן של החברה הישראלית"

הדחייה במועד פתיחת שנת הלימודים ושגרת החירום לא מנעו מעובדות ועובדי המכללה והסגל האקדמי מליזום במהלך החודשיים האחרונים שורת אירועים ופעילויות. במהלך התקופה ערכו במכללה מספר ערבי חוסן, מפגשי זום מעצימים, ממוקדי אוכלוסיות: לגיל הרך, בעלי צרכים מיוחדים, מתמודדי נפש ועוד. כמו כן, חברות וחברי הסגל האקדמי ועובדי המנהל קיימו יום התנדבות אצל חקלאים מעוטף עזה. בנוסף, פורום מנהלי אגפי חינוך במחוז הדרום בהובלת המכללה ערך את מפגש הפתיחה בו דנו המנהלים בין היתר על חיזוק החוסן והמענה הרגשי לילדי האזור שפונו מביתם והאתגרים בקיום שגרת חירום במערכת החינוך ברשויות המקומיות. בתוך כך, נשיא המכללה פרופ' שקד ויו"ר המכון לפדגוגיה של חוסן במכללה ד"ר דניאל ניקריטין לקחו חלק במפגש ראשוני של מנהלת 'תקומה', הגוף האמון על שיקום יישובי עוטף עזה, ותרמו מהידע והניסיון שלהם על דרכים ביצירת חוסן בקרב תלמידים וצוותי הוראה.

באירועי הטבח בשמחה תורה נרצחו עשרה סטודנטים נפאלים שבאו ללמוד במכללה בתוכנית משתלמים בחקלאות. העשרה התגוררו בקיבוץ עלומים יחד עם סטודנט נוסף מנפאל שנחטף בידי החמאס לרצועת עזה ושלושה נפאלים שלומדים בתוכנית נפצעו ועדיין מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. "קהילת האקדמית חמדת משתתפת בצער משפחות הנרצחים בטבח והנופלים במלחמה, בניהם בני משפחתם של חברות וחברי הסגל האקדמי, הסטודנטיות והסטודנטים ועובדות ועובדי המנהלה, מחבקת את המשפחות ומאחלת החלמה מהירה לכלל הפצועים", ציין שקד. לצד זאת ובצל האירועים הקשים, מפעילה המכללה "קו חם" פתוח שעומד לרשות הסטודנטים לטובת שיחות עם פסיכולוגית המכללה אתי כהן.

◼️ לקבוצת חדשות נתיבות בווטסאפ לחצו כאן

צילום: פרופ' חיים שקד – אבי חיון | הקמפוס – תקשוב האקדמית חמדת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן